Oblíbené filmy (10)
Armáda temnot (1992)
Váhal jsem, zda si dát do oblíbených tento snímek nebo Evil Dead 2, nakonec o chlup vyhrál tento, protože tolik šílených gagů a tak brutální mimiku jakou zde Campbell předvádí dvojka Evil Deadu přeci jen nemá :o) I když už jsou triky zoufale zastaralé, s chutí se na to v určitých intervalech koukám ještě dnes.
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Spolu s Tenkrát na západě jeden z nejlepších westernů, co říct víc, Leone prostě válel.
Leon (1994)
Nejlepší Bessonův film, bránící se nájezdům Magické hlubiny a to samé platí pro Jeana Reno. Výstřední ale efektivní zabiják Reno, megazáporák Oldman a zranitelná Portman, jejich osudy se protnou a nic nebude jako dřív, ta kytka by mohla vyprávět.
Rambo: První krev (1982)
Tenhle Stalloneho film mám asi nejradši, kdysi jsem na to šel do kina dvakrát za sebou a myslím že to je i nejlepší Kotcheffův film, vše co jsem od něj viděl dalšího většinou za moc nestálo, zde se vybičoval k výkonu, který už nepřekonal. Film má správně syrovou atmosféru, je emocionální a až na výjimky uvěřitelný, Stallone je správný živočišný a pudový zabiják.
Bláznivá střela 2 a 1/2: Vůně strachu (1991)
Geniální crazy komedie, která mě kdysi v kině málem odrovnala, například scéna s humrem je nezapomenutelná, naprosto ulítlé a funkční gagy, výborná mimika Leslie Nielsena, krásná Priscilla a současně smysluplný děj, ne jen kaleidoskop rádoby vtipných parodických scének z jiných filmů, jak je to dnes, bohužel, zvykem. Vůbec celá série Bláznivých střel a Žhavých výstřelů představuje to nejlepší v tomto žánru, veškerá konkurence se jim otírá maximálně o kolena, třetí díl je sice slabší než první dva, přesto je to pořád výborná zábava.
Kiss Kiss Bang Bang (2005)
Shane Black is back! Scénárista Smrtonosných zbraní a dalších skvělých pecek se vrhnul na svůj vlastní film a asi nikoho nepřekvapí, že vznikla další výborná krimi komedie s dvěma parťákama, mezi kterýma létají hlášky na které by měli mít zbrojní pas, s absurdními situacemi, které vás dostanou do kolen a s výborným obsazením v podání Downeyho a Kilmera. Akce tu moc nečekejte, i když na nějaké střílení také dojde, je to jen takový doplněk. Zápletka je trochu víc zamotaná než jsme zvyklí a ke konci už je to možná trochu moc natahované, ale stejně jsem se bavil královsky. Cože?! tys pochcal mrtvolu? proč si to, proboha, udělal?!
Barbar Conan (1982)
Jednoznačně jeden z nejlepších fantasy filmů, obrovským kladem je výborná hudba Basila Poledourise rámující silné scény, jako přerod malého kluka v Arnoldova vazouna v průběhu otáčení obrovským kolem, nebo klasická závěrečná bitva i s průpovídkou ke Cromovi. Tady jdou prostě obraz a zvuk ruku v ruce a zatímco soundtrack funguje skvěle i samostatně, film by byl bez téhle skvělé hudby poloviční. Velkým kladem je také nepřepálenost fantastických prvků, celkem realistická krvavost, slušní záporáci a výborná atmosféra.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Ještě teď si pamatuju jak jsem se v kině tetelil blahem a hltal jednu vymazlenou scénu za druhou, prostě jeden z nejlepších akčních a scifi filmů co se kdy urodili. Ultimátní Cameron, ultimátní Arnold, Hamiltonová v životní formě, špetka humoru, něco sentimentu, fůra osudovosti a moře akce, to vše zabalené ve scifi těstíčku, nádhera.
Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964)
Stejně geniální film jako knížka od Jiřího Brdečky. "A noci jsou chladné? To abych si vzal teplé prádlo."
Matrix (1999)
Naprostá bomba, prostě geniální dílo.