Oblíbené filmy (10)
Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977)
Nepřekonatelná klasika. Jednoduchý a přitom tak komplexní příběh, humor, napětí. A hlavně - tento počin odstartoval obrovské multimediální soukolí s názvem STAR WARS.
Star Wars: Epizoda V - Impérium vrací úder (1980)
Už od dětství naprosto srdeční záležitost. Pamatuji si, jak jsem se jako malý hroutil u věty: "I am your father." a jak jsem byl napnutý, kterak se příběh vyvine v Return of the Jedi.
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
Taktéž srdeční záležitost. Právě tento film mě přesvědčil, abych šel studovat archeologii... :-)
Temný rytíř (2008)
Nevěřil jsem, že něco může překonat tu konečně "správně batmanovskou" atmosféru filmu Batman začíná. A když jsem viděl, uvěřil jsem. "Why so serious?!" ;-)
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Klasický spaghetti western. Třetí díl "dolarové trilogie". Na rozdíl od známějšího rozvláčného Tenkrát na západě má tento film více akce, vtipu i napětí.
Matrix (1999)
Film, který mě přinutil zamyslet se nad tím, zda to všechno náhodou není pravda... Dále jde o na svou dobu naprosto unikátní počítačové triky (bullet-time), výbornou hudbu a příběh. Navzdory obecnému názoru nicméně nejde o zakladatele kultu nazývaného cyberpunk, jelikož ten existoval již mnohem dříve. Matrixu se podařilo "rozšířit" jej mezi lidové masy.
Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
O udělení nejvyššího hodnocení jsem zprvu - po shlédnutí filmu v kině - přesvědčen nebyl. Jistě, šlo o něco nového neotřelého (magická atmosféra byla doslova pohlcující, výborná výprava, kostýmy, zvláštní efekty, dechberoucí hudba), ale přece jenom mě, jakožto znalce Tolkienova opusu, pobuřovaly změny a zkratky, které režisér Peter Jackson s dějem provedl. Když jsem si později opatřil speciální rozšířenou verzi Společenstva Prstenu, domníval jsem se, že se dívám na úplně jiný film. Zajímavé, jak film přidáním několika minut získal i nepatrně jiné celkové vyznění, které je však neskonale více podobné vyznění knihy. Teprve TATO verze mě přesvědčila o nutnosti absolutního hodnocení. Tak tedy třikrát hurá rozšířeným edicím (všech tří dílů) a kinoverze ať se ztratí v propadlišti filmových dějin.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
I'll be back. Akční sci-fi klasika, která nadlouho ovlivnila, na co jsem si jako kluk hrál... ;-)
Casablanca (1942)
Třebaže jsem ho zhlédnul s tím, jde o "čítankový" film, který je pro každého filmového fanouška povinností vidět, ať už se mu námět líbí nebo ne, byl jsem překvapen, jak je Casablanca nadčasová. A to nemluvím o poutavém příběhu a skvěle zahraných postavách.
Amadeus (1984)
Skvěle zpracované životní osudy výjimečné osobnosti W.A. Mozarta. Výborně zahrané jak herecky, tak i hudebně ( ;-) ).