Oblíbení skladatelé (10)
Medvěd McCreary. Dle mého zřejmě nejtalentovanější hudební skladatel současnosti, který jen neměl zatím dostatek prostoru pro to, aby se řádně projevil. A hlavně se absolutně nebojí experimentovat a využívat nástroje, o kterých jsem ani nikdy neslyšel (viz. například video blogy k Black Sails). Nejlepší soundtracky: Battlestar Galactica, Caprica, Dark Void (Hra), SOCOM 4 (Hra), BSG: Blood and Chrome, The Walking Dead (hlavně znělka), Defiance (seriál i hra), boží znělky k Da Vinci's Demons a Black Sails (a samozřejmě nejen znělky) a další budou bezpochyby přibývat..
V každém svém filmu využije nějaký originální prvek a i přesto, že množství jeho skladeb je nezaměnitelných, žádná není stejná (dobře, až na vyjímky, které jsou však k dobru, poněvadž by například byla škoda nevyužít motiv, jež se pouze mihnul v Gladiátorovi a pořádně jej nerozvinout v Pirátech)
Bez něj by SW nebyly SW a Indy nebyl Indy.
Dokázal stvořit jednoznačně jeden z nejlepších soundtracků všech dob a to k Pánovi Prstenů. Díky jeho tónům je atmosféra Středozemě daleko pohádkovější, ale i temnější , kouzelnější, epičtější a vůbec všechno-čtější.
Bez něho by Aronofského filmy nebyly tím, čím jsou, neboť kombinace Aronofsky-Mansell je naprosto dokonalá. I těch pár "tracků" které složil pro Mass Effect 3 je naprosto dokonalých.
James Horner
Nejlepší filmy:
Vetřelci (1986)
Čistá duše (2001)
Statečné srdce (1995)
Skladatel, který se u mě prosadil hudbou k Hvězdné bráně, kterážto je naprosto dokonalá.
Tuomas Holopainen
Nejlepší filmy:
Imaginaerum (2012)
Za Ze Země na měsíc a především za Once upon a time.
Za Thor: Dark world jakožto hudebně nejlepší Avengers film a stejně tak za AC4: Black Flag, kde je soundtrack prostě nejgeniálnější ze všech dílů AC. Doufám, že časem se prosadí ještě více, má na to.