Režie:
Yorgos LanthimosScénář:
Tony McNamaraKamera:
Robbie RyanHudba:
Jerskin FendrixHrají:
Emma Stone, Mark Ruffalo, Willem Dafoe, Ramy Youssef, Christopher Abbott, Jerrod Carmichael, Hanna Schygulla, Margaret Qualley, Vicki Pepperdine (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Od režiséra Yorgose Lanthimose a producentky Emmy Stone přichází neuvěřitelný příběh o fantastickém vývoji Belly Baxter, mladé ženy, kterou k životu vrátil geniální a nekonvenční vědec Dr. Godwin Baxter. Pod Baxterovou ochranou Bella touží po poznání. Hladovějící po zkušenostech, které jí chybí, uteče s Duncanem Wedderburnem, mazaným a zhýralým právníkem, do víru dobrodružství napříč kontinenty. Nepodléhajíc předsudkům své doby se Bella zasazuje za rovnoprávnost a svobodu. (Falcon)
(více)Videa (13)
Recenze (550)
Tolik důstojnosti, sebevědomé emancipace, z lásky k životu ve společnosti většinově sešněrované diktátem moci vyvěrajícího humoru, smutku, spiklenectví, zvědavosti, odvahy, tvořivé vynalézavosti z nezbytnosti... a objevované, vytvářené, prožívané a sdílené krásy. *** Fascinující život, fascinující film. *** Nejlepší snímek, formou i obsahem, přinejmenším v tomhle tisíciletí, ne-li vůbec. *** Touché! *** Detaily tohohle brilantního osvobodivého počinu, tak zdravě nakažlivého, se mi jen nechce rozepisovat. *** Každopádně budu dál zvědavě sledovat vývoj režiséra, který se tematicky posouvá od ulpívání u nezdravých choromyslností a mocenských schémat k inspirativnímu vymaňování se z nich. *** Vidět na pláně nutné. *** (Na Probo, s R. 26. 4. 2024.) *~ ()
Priznám sa, že s Poor Things som strašne zápasil. Pustil som si ich a po 50. minútach som vypol. Po týždni, ked som dostal náladu, som dal druhý pokus. Avšak zvyšnú hodinu a pol som dával na 20 minútové etapy, v ktorých pauzách som si urobil nejaké cviky a prečítal pár stránok z knihy. Teraz to mám už konečne za sebou! Nebavilo ma to. Nebavili ma dialogy. Nebavilo ma pozerať sa na nahú Emmu Stone , ktorá nemá kozy. Nebavilo ma pozerať sa na Dafoea vypúšťajúceho z držky bubliny. Jediné, čo ma bavilo, bola forma a kamera, ktorou to bolo celé natočené a za ne udeľujem i dve hviezdičky. Po pozretí mi to celé došlo, že Lanthimosova záľuba v zraniteľných ženách s detským myslením bola už jasná v Kynodontas (2009). ()
Tak jako buď se vo tomhle Lanthimosově másterpísu s někým zvysoka pobavíš na totálně pseudointelektuální vlně a umřeš při tom smíchy, nebo se s někým do krve pohádáš jaká to byla feministicky nesnesitelná pí....! Každopádně zase zcela mimo hlavní vlnu, s audio-vizuální úchylnou dokonalostí a s Emmou samozřejmě, která to s pánem režisérem roztančila už ve Favoritce! ()
Frankensteinova dcera a její emancipační odysea napříč Evropou a Středomořím. Yorgos Lanthimos nám opět představuje úryvek z pokřiveného fantaskního světa, jenž však nese s tím naším více paralel, než by člověk z prvopočátku čekal. Příběh je zaměřený na vývoj postavy Belly, která byla po smrti přivedena k životu svérázným vědcem, načež s mozkem dítěte poznává svět a postupně se rozvíjí po všech směrech a to i těch, které by se daly označit jako tabuizované. Emma Stone podává mistrovský herecký výkon a její charakter na sebe s ubíhajícími minutami snímku nabaluje stále nové a nové vrstvy až do triumfálního finále. Tahle poutavá, vizuálně extravagantní a humorná podívaná o cestě nerozkoukané hlavní hrdinky za poznáním reálného světa a postupnou emancipací vás rozhodně nebude ani chvíli nudit. [Sitges 2023] ()
Emancipační odysea „Frankensteinovy dcery“ bizarním steampunkovým světem zasazeným do viktoriánské éry. Yorgos Lanthimos je nejosobitějším tvůrcem současnosti a jsem rád, že svůj jedinečný rukopis umně a s lehkostí transformoval z menších řeckých bizárů do studiových filmů – v tomto případě i s na jeho poměry ohromným rozpočtem 70 milionů dolarů, což je obří skok i oproti předchozí Favoritce, která stála 15 milionů. Přitom nemám z jeho pozdější tvorby ani trochu pocit, že by dělal kompromisy, naopak na své vize nabaluje plejády áčkových herců, kteří s ním chtějí za každou cenu pracovat a jejichž herecké schopnosti posouvá na další, často dosud nepoznané, úrovně. Willem Dafoe je zde standardně skvělý, to není třeba obšírněji rozebírat. Avšak je třeba vypíchnout naprosto fenomenální výkon Marka Ruffala, z něhož jde cítit, jak moc si roli užívá a v podstatě každou scénu krade pro sebe – jde o jeho nejzajímavější roli od Zodiaca. Nic však nedokáže zastínit Emmu Stone, která roli Belly dala naprosto všechno, ukázala všechno a šla do všeho po hlavě – naprosto bezprecedentní herecký výkon a dosavadní vrchol její kariéry. BTW: Wednesday se může jít zahrabat, nejzásadnější taneček poslední doby má na kontě Emma! ()
Galerie (144)
Zajímavosti (26)
- Film produkovali společnosti Film4 Productions, Element Pictures, TSG Entertainment a Searchlight Pictures. Vývoj filmu začal již v roce 2009, kdy se Yorgos Lanthimos vydal do Skotska, aby s autorem Alasdairem Grayem jednal o získání práv na knihu „Poor Things“. Lanthimos uvedl, že ho Gray vzal na osobní prohlídku Glasgow, kde mu ukázal několik míst, která zakomponoval do příběhu. (classic)
- Režisér Yorgos Lanthimos pro magazín Empire prozradil, že scenáristovi Tonymu McNamarovi ukázal tři filmy, jejichž tón chtěl v Chudáčcích zachytit. McNamara měl při práci na scénáři čerpat inspiraci z Felliniho snímku A loď pluje (1983), Buñuelově Krásky dne (1967) a horrorové komedie Mladý Frankenstein (1974) od Mela Brookse. (DavePave)
- Podle kameramana Robbieho Ryana sloužil Dracula (1992) Francise Forda Coppoly jako hlavní zdroj inspirace pro všechny, kdo snímek natáčeli, a jako film, na který se odkazovalo více než na většinu ostatních. Dalšími filmy, které posloužily jako obecné vlivy, byly Černý narcis (1947), And the Ship Sails On (1983) a několik filmů Roye Anderssona. (classic)
Reklama