Režie:
Robert ZemeckisScénář:
William Broyles Jr.Kamera:
Don BurgessHudba:
Alan SilvestriHrají:
Tom Hanks, Helen Hunt, David Allen Brooks, Nick Searcy, Nan Martin, Elden Henson, Timothy Stack, Jay Acovone, Chris Noth, Jenifer Lewis, Derick Alexander (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Pečlivý a energický Chuck Noland je zaměstnán u známé společnosti FedEx, která rozváží poštu po celém světě. Díky tomu žije velmi rychle. Jeden den je v Rusku, vzápětí pár hodin stráví ve Francii. Pro samý spěch si vlastně ani nedokáže užívat života. Práce Chucka okrádá o tolik času, že si se svojí důvěrnou přítelkyní Kelly dokonce předává vánoční dárky v autě na letišti. Když za několik hodin opět letí z Ruska zpět do Ameriky, letadlo FedExu s piloty a Chuckem nečekaně havaruje. Katastrofu a pád do moře přežije pouze Chuck, kterému se s malým člunem podaří dostat na neznámý ostrůvek. Po prvním šoku začíná po vzoru Robinsona Crusoa na stromě odškrtávat dny, při životě ho drží láska ke Kelly a naděje, že ho v krátké době někdo objeví… Dobrodružně laděný příběh o nezdolné lidské vůli nevzdávat se a bojovat o svůj život a své sny – natočil úspěšný hollywoodský režisér Robert Zemeckis (Návrat do budoucnosti I-III, Forrest Gump, Pod povrchem). Přípravy na filmový projekt začaly už někdy v roce 1998, kdy Tom Hanks o napsání scénáře k tomuto projektu požádal Williama Broylese Jr. (scenáristu Apolla 13 a Forresta Gumpa). Při jeho filmové realizaci pak musel podstoupit drastickou dietu a v průběhu přerušeného natáčení, za několik měsíců zhubnul o dvacet kilo. Tím působivěji pak předvedl proměnu z výkonného workoholika na polodivokého trosečníka se sklony k šílenství. S jeho skvělým hereckým výkonem film stojí i padá. Za ztvárnění Chucka byl Tom Hanks v roce 2000 oceněn Cenou kruhu newyorských filmových kritiků (nejlepší herec) a Zlatým glóbem (nejlepší herec v dramatu). Úlohu jeho přítelkyně Kelly Frearsové vytvořila Helen Huntová (Dr. T a jeho ženy, Lepší už to nebude, Po čem ženy touží). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (971)
Četl jsem pár skutečně kritizujících recenzí než jsem měl příležitost podívat se sám: snímek nemá jen dobrý příběh, který vás určitě donutí představit si, co by jste v takové situaci sami dělali, ale dává také příležitost důkladně se seznámit s hlavním charakterem a s vývojem jeho postavy. Btw je zde k vidění nejrealističtější pád letadla, který jsem kdy viděl. Vaše uši příliš zabrat nedostanou, (je logické, že tu není mnoho dialogů když je příběh o jednom místě s jedním člověkem široko daleko...), film se naopak zaměřuje na herecký um Toma Hankse, který odvedl ohromnou práci!!! Žádný jiný film roku 2000 - snad krom Gladiátora - mne nepřiměl k přemýšlení po opuštění kina. ()
Ale no - tak já to přznám. Tom Hanks je..........(trochu, někdy, někde).......dobrý herec. Uf. Ani to moc nebolelo. Slušná robinsonáda v malém vápně FedExu. Taky jsem se rozhodl pořídit si vlastního pana Wilsona. Je chápavý, neodmlouvá - jenom netuším, kam mu Tomík vydlabal ten správný, po dlouhodobé abstinenci uprostřed oušnu tolik nutný, otvor. Mě zatím balon vždycky trapně splaskne ()
Soundtrack Alan Silvestri: 1. End Credits - Romancing the Stone ,2. Theme - Back to the Future ,3. Suite - Who Framed Roger Rabbit ,4. Suite - Back to the Future, Part II ,5. End Credits - Back to the Future, Part III ,6. End Credits - Death Becomes Her ,7. Suite - Forrest Gump ,8. End Credits - Contact ,9. End Credits - What Lies Beneath ,10. End Credits - Cast Away ()
Už jen to rozdělávání ohně a Hanksův vztek by si zasloužily maximální hodnocení. No a zubní zákrok bruslí - komu přitom neběhal mráz po zádech. Filmu možná trvá trochu déle, než se rozjede, ale stojí to za to. Na ostrově spolu s hlavním hrdinou přemýšlíme, co využít, jak rozdělat oheň a jak přežít. A drží nás při životě jeden obrázek a Wilson. A pak se vrátíme někam, kam už nepatříme... ()
Zemeckisovy filmy mě nikdy moc nebraly, přišly mi vždycky jako nejmainstreamovější mainstream, což jsem si potvrdil i u Trosečníka, když jsem se k němu konečně dostal po více než 20 letech od jeho vzniku. Jasně, Hanks je skvělý jako vždy, ale ten jeho pobyt na ostrově mi přišel překvapivě dramaticky plochý a osobně jsem asi čekal, že na tom ostrově zažije něco zajímavějšího, třeba nějaké setkání s divochy by mi tam dávalo smysl (podobně jako třeba v Modré laguně, na kterou osobně nedám dopustit a která je pro mě asi vrcholem trosečnických filmů). Potom mě tam taky zaskočil ten nečekaný skok v čase o 4 roky dopředu (jakož i samotné závěrečné rozuzlení, které se mi moc nelíbilo), a dál nemám rád filmy o osamělých postavách v divočině, kterým se dějou různé příšerné věci, typu že si musí sami vytrhávat zub nebo prodělají nejrůznější drásavá zranění (Iñárrituův Revenant budiž asi jejich nejpříšernějším zástupcem - osobně mě vyloženě fyzicky bolí na něco takového ve filmu koukat a nesnáším to). Chápu lidi, kteří ten film milují a kteří se u něj dojímají k slzám, ale osobně mi tam emotivní přišla jen scéna pádu letadla, a pak už mi všechno ve srovnání s tím peklem přišlo tak nějak krotké a bez napětí, což ostatně lze říct podle mě o celém filmu, protože je od začátku zcela evidentní, že se Chuck z ostrova dostane, otázkou je pouze po jak dlouhé době a co ho bude čekat po návratu. A v tomto ohledu mě ten závěr nepotěšil, jak jsem již zmiňoval, protože bych u takového filmu ocenil happy end, abych se zahojil po všech těch strádáních, leč nedočkal jsem se - a proto mám spíš tendenci se na ten film dívat víc kriticky. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (67)
- Většina nočních scén byla natočena ve dne. Kromě té, v níž Chuck (Tom Hanks) rozdělává oheň. (don corleone)
- Pieseň, ktorú spieva Chuck (Tom Hanks) po úspešnom založení ohňa, je "Light My Fire" od The Doors. (Raccoon.city)
- Filmaři použili coby Wilsona tři volejbalové míče, přičemž přinejmenším dva byly o mnoho let později prodány prostřednictvím aukcí - jeden za 75 tisíc liber (v přepočtu 85 tisíc amerických dolarů), druhý za 308 tisíc dolarů. (don corleone)
Reklama