Reklama

Reklama

Kontakt

Trailer

Jako malá mluvila nadšená radioamatérka Ellie Arrowayová s otcem o možnosti spojení s mimozemskými civilizacemi a po jeho předčasné smrti se její touha zachytit signály z vesmíru proměnila v posedlost. Nyní pracuje v Portoriku na projektu zachycování signálů z vesmíru, a když se vláda rozhodne podporu projektu zastavit, pokusí se získat peníze jinde. Zaujme miliardáře Haddena, který začne její práci financovat, a o čtyři roky později se jí podaří zachytit signály z vesmíru. Ty vzbudí mimořádnou pozornost, zástupci Bílého domu, především poradce pro národní bezpečnost Michael Kitz, jí však vyčítají, že výsledky pozorování zveřejnila. Po dešifrování signálu z oblasti hvězdy Vega v souhvězdí Lyry se na obrazovkách objeví záznam Hitlerova projevu při zahájení olympijských her v roce 1936. Mimozemšťané zřejmě zachytili experimentální pozemské televizní vysílání. V signálu však vědci rozeznají další šifrované informace. Ellie obhájí své místo v projektu a od záhadného Haddena dostane klíč k dešifrování mimozemského vysílání. Výsledkem je podrobný návod na konstrukci zařízení, jehož stavbu prezident přes Kitzův nesouhlas schválí. Probíhá výběr nejvhodnějšího kandidáta pro setkání s mimozemskou civilizací. Do užšího výběru postoupí také Ellie, zákeřným dotazem přítele Palmera je však vyřazena. Krátce před startem sice skupina náboženských fanatiků provede sabotáž, znovu ale zasáhne záhadný Hadden a zanedlouho se Ellie může vydat na cestu do neznáma. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (828)

akisha 

všechny recenze uživatele

Jakmile stopáž snímku přesáhne 2 hodiny, mám velký obavy, že mě zachvátí nuda a budu se jen silou vůle držet, aby můj prst nestiskl šipku doprava. Kontakt je jeden z mála filmů, kde jsem tenhle stav vůbec neměla. A to i přes fakt, že většina snímku je ve stylu: dlouho se bádá a poslouchá šustění z radarů, pak se ještě chvíli bádá, další šustění, pár dialogů o víře a vědě, bádání, šustění, další dialog, další bádání, jinej druh šustění a podobně. Jistě je to i zásluhou neskutečně do role zažraný Jodie Foster, že si Kontakt udrží pozornost od začátku do konce. Pak je tu taky docela zajímavá myšlenka, nebo aspoň jak jsem jí pochopila, jestli se dá na vědu pohlížet jako na druh víry. Do toho si připočtěte pár pěknejch hereckejch výkonů a krásně udělanej konec v rotující kouli a máte tu netypickou, zajímavou a inteligentní sci-fi, co má hodně co nabídnout. A na konec jednu hlášku, co mi utkvěla v paměti... (Po nalezení několika tisíc papírů s mimozemskými daty. "Co je to?" "Může to být cokoliv. První vydání Encyklopedie Galactica." "Instrukce pro nás ohledně kolonizačních procesů." "Mojžíš a jeho bilion dalších přikázání.") ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Kontakt určitě není tak prvoplánově líbivý jako proslulá Zemeckisova trilogie Návrat do budoucnosti, ale v režisérově filmografii a žánru filmové sci-fi zastává neméně důležité - a vlastně ještě důležitější - místo. Zemeckis dokázal, že je možné natočit divácky přitažlivý sci-fi snímek bez laciných žánrových rekvizit a akčních scén. Zemeckis se celou dobu pohybuje na půdě vědeckých teorií a jeho svět vize kontaktů s mimozemskou civilizací má reaálný základ. Hnacím motorem filmu jsou dramatické, dobře napsané dialogy, přesvědčivě vykreslená psychologie postav, působivé dějové zvraty a vtipné filmové nápady. Film je velmi dobře herecky obsazený a taky náležitě dobře zahraný. Rozpočet je adekvátní náročné umělecké vizi, Zemeckis měl naštěstí renomé z předchozích kasovně úspěšných snímků a dokázal na producenty zapůsobit. Celkový dojem: 80 %. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Věda versus víra v jednom z mála neakčních sci-fi 90. let a la GATTACA. Film pokládá zajímavé otázky, postavy staví před silná dilemata, děj plný zvratů připomíná jízdu na horské dráze, byť tempo nijak závratné není, a rozuzlení je výborné. Stejně jako výkon Jodie Foster. A moc se mi líbila postava tajemného, nevypočitatelného a neukotveného miliardáře Haddena tahajícího v pozadí za nitky. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Kontakt v mnohém připomíná Speilbergovy filmy. Používá náš reálný svět, jako jeho středobod vykreslí moderní technologie, a na těch pak uvěřitelným způsobem buduje sci-fi prvky. Taktéž využívá sílu dětského snu jako odůvodnění fanatického odhodlání postav(y). Paradoxně více než Blízká setkání, která mimochodem Kontakt naprosto splachuje do záchodu, se mi zde vybavuje Jurský park. Je tedy fajn, že Kontakt netrpí problémem spielbergovské naivity. Na druhou stranu Kontakt není dokonalý film, zasloužil by trochu vylepšit svou střední část, ale na mainstream dokáže nečekaně vybídnout k zamyšlení. Nejde jen o otázky typu: Jsme ve Vesmíru sami? Existuje Bůh? Stojí věda proti víře? Jde o celé myšlenkové procesy, jak o těchto otázkách uvažovat, nejde tedy jen o samotné odpovědi... Co se týče kontaktu s mimozemskou civilizací, film se soustředí především na sociální dopad. Jsou tady barvité střety názorů, komentář k politickému systému i terorismu (což není u filmu před 11. zářím obvyklé). Posledním sympatickým aspektem je neopakovatelná a moje oblíbená atmosféra 90. let, aneb ať žijou CRT monitory! :) 9/10 ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem neměl při sledování nějakého sci-fi snímku tak příjemně nepříjemný, mrazivý pocit v zádech, jako u tohoto Zemeckisova díla. Ellie Arroway, která celý svůj život zasvětila posloucháním vesmírných signálů, je za svou nekonečnou výdrž odměněna a rozjíždí se velmi napínavá podívaná. Povedený film s příjemnou Silvestriho hudbou a kvalitním hereckým obsazením. A Jodie Foster to tady moc slušelo. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (42)

  • Na téma koexistence vědy a náboženství Jodie Foster (Ellie Arroway) řekla: "Carl Sagan často mluvil o Bohu mezer. Vždycky, když se v našem racionálním systému objasňování věcí vyskytne mezera - například když nemáme odpověď na otázku, jak vzniklo slunce - dosadíme si do mezery jako vysvětlení Boha. Ovšem čím více mezer věda zaplní, tím menší místo pro Boha zbyde." (NIRO)
  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 100,9 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 171,1 mil. (NIRO)
  • Když se Dr. Arroway (Jodie Foster) muchluje s Palmerem (Matthew McConaughey) v posteli, řekne mu, že její otec zemřel, když jí bylo 9 let. Později, když v letadle Hadden (John Hurt) rekapituluje její život, říká: „Eleanor Ann Arroway, narozená 25. srpna 1969... otec Theodor... až do své smrti na infarkt myokardu 10. října 1974.“ Pokud to bylo jak říká Hadden, muselo být Arroway v době otcovy smrti pět let, nikoli devět. (pjotri)

Související novinky

Zemřel legendární John Hurt z Vetřelce

Zemřel legendární John Hurt z Vetřelce

28.01.2017

Většina herců je ráda, když za život nastřádají hrstku výrazných rolí. John Hurt, jenž nás právě opustil ve věku 77 let (zákeřná rakovina...), ale na tak malé ambice kašlal. Hurt začal hrát ve… (více)

Vstupte do fascinující Oblasti #AFO51

Vstupte do fascinující Oblasti #AFO51

18.04.2016

Olomouc se ve dnech 19. – 24. Dubna 2016 stane magnetem na fanoušky aktuálních blockbusterů s vědeckou tematikou. 51. ročník Mezinárodního festivalu populárně-vědeckých filmů Academia Film Olomouc … (více)

Nolan pošle McConaugheyho do vesmíru

Nolan pošle McConaugheyho do vesmíru

31.03.2013

Natáčení tajemstvím zahalené sci-fi Interstellar, kterou po Spielbergovi převzal Christopher Nolan, začne letos v létě. Není divu, že pozvolna začíná obsazování. Nabídku na hlavní roli dostal Matthew… (více)

Reklama

Reklama