Režie:
Damián SzifronScénář:
Damián SzifronKamera:
Javier JuliáHudba:
Carter BurwellHrají:
Shailene Woodley, Ben Mendelsohn, Jovan Adepo, Ralph Ineson, Richard Zeman, Dusan Dukic, Jason Cavalier, Darcy Laurie, Mark Camacho, Frank Schorpion (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Eleanor (Shailene Woodley) je mladá policejní vyšetřovatelka, která se potýká s démony své minulosti, když je najata hlavním vyšetřovatelem FBI (Ben Mendelsohn), aby pomohla vytvořit profil a sledovat práci narušeného jedince. Když policie a FBI zahájí celostátní pátrání, jsou na každém kroku mařeny bezprecedentním chováním jedince. Vzhledem ke své narušené psychice je Eleanor možná jedinou osobou, která dokáže pochopit mysl jejich útočníka a přivést ho před spravedlnost. (HanzoBureshi)
(více)Videa (1)
Recenze (155)
Taký príjemný tv detektívny thriler, ktorý si viam úplne v pohode predstaviť večer na Markíze s milionom reklám. Šajlen už v ďalšom filme neukázala kozy, čo sa mi nepáči, ale ako pomocná sila pri vyšetrovaní jej to celkom šlo. A tak celkovo, keď nemáte radi ľudí a zároveň máte záľubu v streľbe, čo iné vám ostáva. Scéna z obchoďáku cez security kamery skvelá. 3 z 5 ()
A to to tak pěkně začínalo … Zhruba do půlky jsem si říkal, že už jsem dlouho neviděl tak poměrně velkolepě natočený, odsejpající, zajímavý a slušně zahraný napínač s hlavopatoidními dialogy a vcelku vtipnými bonbonmoty. Navíc poháněný Sifónem, autorem famózních Divokých historek, čili jsem si ve slastném očekávání mnul bradavky. Pak ovšem, asi tak od chvíle, kdy hlavní hrdina hrdě „vyšel ven“ s otevřeným konečníkem, aby naplnil homokvóty, cosi náhle hrklo v kukačkách a celé se to změnilo v ucourané, ukňourané a komorní rádoby sociální rádoby drama s dost atrofovanou pointou, přičemž ani jedna složka by svou mělkostí řádně neukojila ani sociologa, ani dramatika a nenápadité až klišovité vyústění by nepřekvapilo ani profesionálního naivku. Aby opět nedošlo k nenávistné mýlce a nějaký ten sveřepý neomarxistický libtard mě zase neosočoval z homofobie, na tomto místě důrazně podotýkám, že se buzen ani trochu nebojím, a společensky neškodná a zcela akceptovatelná deviace detektiva Řiťopicha rozhodně nijak neovlivnila degradaci mého hodnocení! Maximálně mě kapku spravedlivě rozhořčila ta očividná diskriminace dalších milých a zcela přirozených parafilií, patrně proto, že hnutí ZNFPF+ (Zoophilics, Necrophilics, Froeteurs, Plantfuckers and Furnituresexuals) ještě nemá dostatečně zmáknuté PíáRko a řádně hystericky rozvinutou agendu, a tak to poslední dobou audiovizuálně vypadá, že lidstvo je z poloviny jen teplé. Tudíž jedna velmi ledabylá až šlendriánská sekundová zmínka o tom, že ten deprimovaný a společensky znechucený zloun páchal to, co páchal hlavně proto, že miloval kravičky, přičemž bukanýři měli celou půlhodinovou večeři s manželem a ňuňáním, rozhodně diverzitu nedělá a je to nechutně homoprivilegizační! Doufám, že do příště se ta progrese konečně pořádně rozvine, a ve dvojce už půjde agentka Narkáčová na večeři k detektivovi s naprosto přirozeně bečící manželkou (taky samečkem!) a budou skopové medailonky! Každopádně je převeliká škoda, že Sifónovi v polovině došly bublinky a celé to vyšumělo tak nějak do ztracena. ()
Kdyby mi někdo řekl že tohle točil David Fincher, tak bych mu věřil. Perfektně zpracovaný a promyšlený procedurální thriller, s nečekaným přesahem a fantastickou tíživou atmosférou. Nehezký svět ve kterém se dějí nehezké věci, a ústřední vyšinutý "unabomber" z něj pak vychází jako jeho snad až nevyhnutelné dítě. Je to film dokonalý? Ne, protože ho přecejen netočil Fincher, za hranice žánru vyráží až příliš opatrně, a scénář a tempo té detektivní linky by si v druhé polovině zasloužily ještě trochu doladit. Do Se7en a Mlčení Jehňátek pořád ještě notný kus chybí... ale pořád je to dost na to aby dítko Damiána Szifróna bylo zatím nejlepším filmem tohoto roku. A v době, kdy ke třem hodinám stopáže má kdejaká superhrdinská kravina, je to už třetí ani ne dvouhodinový dospělý film v krátké době po sobě, po Dead Shot a Třech Mušketýrech, kdy si říkám že tohle by si tu delší stopáž opravdu zasloužilo. 9/10 ()
"Som rád, že si rozumieme. My dvaja si vôbec nerozumieme..." Veľmi sympatický krimi triler, ktorý istými prvkami evokuje kultové Sedem (duo vyšetrovateľov: zelenáč a starý mazák, nepolapiteľný a precízny vrah ktorý sa objaví až v závere filmu a pri jeho preslove si poviete že možno nie sú niektoré jeho názory až tak od veci a prinúti človeka k zamysleniu), no nemyslím si že by sme ho mali s Fincherovou kultovkou porovnávať. Tiež je to síce vcelku upršaná, temná a drsná záležitosť, v ktorej máme dobre vykreslené postavy s nadštandardnými hereckými výkonmi ( fajn Shailene Woodley, ale najmä výborný Ben Mendelsohn), no kdežto Sedem sa viac sústredilo na hľadanie vraha a dôkazov, Catch a Killer si myslím že viac ukazuje proces vyšetrovania sériového vraha v praxi. Že policajný vyšetrovateľ pri jeho hľadaní nemá plnú moc na všetko, musí vyjednávať, robiť veľa kompromisov, často prijímať i rozhodnutia s ktorými nesúhlasí a nie sú z jeho hlavy, keďže veľký vplyv na vyšetrovanie má množstvo jeho nadriadených, politici, médiá, súdy, verejnosť a veľa ďalších ľudí, z ktorých každý má svoje osobné ciele a neváha danú situáciu a prípadný úspech/či neúspech a pochybenie vo vyšetrovaní využiť vo svoj prospech. Veľmi sa mi páčilo ako bol tento aspekt vo filme znázornený a hlavne pre neho mi Catch a Killer nezapadol po mesiaci od videnia medzi ďalšie tuctové krimi trilery. Záver a vyvrcholenie sa tiež vcelku podarilo a osobne som bol veľmi príjemne prekvapený aký fajn krimi triler som dostal od pre mňa úplne neznámeho argentínskeho režiséra Damiána Szifróna. 80% ()
Popravde, očakával som ďaleko viac premyslený námet, no dostal som priamočiary príbeh bez štipky originality, ktorý od úvodu až do samého konca plynie bez akejkoľvek originálnej vložky. V záverečnej dvacke poteší malý twist, miestami dobrá atmosféra, no nemám dojem, že by som videl niečo mimoriadne. ()
Galerie (20)
Photo © Vértigo Films Esp.
Zajímavosti (19)
- Tým FBI na základě balistických údajů identifikuje pušku jako XM21. XM21 byla akurizovaná puška M14, která střílí standardním nábojem 7,62×51 mm NATO. Tento náboj je tak všudypřítomný, že by bylo nemožné pušku rozeznat jednoduše podle projektilu. K forenznímu testu byste potřebovali skutečnou pušku, abyste mohli porovnat nalezené střely nebo fragmenty. Určit typ pušky pouze na základě ráže je téměř nemožné. (Johnny.ARN)
- Běžně panuje mylná představa, že vegetariáni nebo vegani mají nutně nedostatek železa. (Johnny.ARN)
- Během prvního záběru na Baltimore, kdy policie míří na místo činu, je vidět pohled na stanici VIA Canada. Není třeba dodávat, že stanice VIA Canada se v Baltimoru nenachází, ale je přítomna v kanadském Montréalu v Quebecu, kde se film natáčel. (Johnny.ARN)
Reklama