Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
Eva Green, Vincent Cassel, Vicky Krieps, Louis Garrel, François Civil, Romain Duris, Pio Marmaï, Lyna Khoudri, Julien Frison, Eric Ruf, Jacob Fortune-Lloyd (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Francie se zmítá v hlubokém rozvratu. Je vyhlášena válka. D'Artagnan a věrní mušketýři jsou poslední hradbou před chaosem. Osud je však nečekaně vtáhne do rozsáhlého spiknutí. D'Artagnanova láska Constance je unesena. Při zoufalé snaze zachránit ji, je mladý mušketýr nucen spojit své síly se záhadnou Milady de Winter. Ale dlouho skrývané tajemství, které se vynoří z minulosti, rozbíjí pevná spojenectví. Mušketýry čeká strašlivá volba: jestli chtějí dokončit svou misi a zachránit Francii, budou muset obětovat ty, které milují… (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (123)
Za mňa o čosi lepšie, ako jednotka, ale inak to má plus-mínus rovnaké plusy, aj mínusy. Hlavný dôraz je opäť kladený na D´Artagnana a áno, jeho herecký predstaviteľ sa snaží a je to vcelku sympaťák, ale stokrát viac ma bavil nezadržateľne starnúci niekdajší švihák Vincent Cassel. D´Artagnan tu samozrejme nielenže mohol, ale MUSEL byť, ale bavil ma len v spoločných scénach so zvyšnými tromi mušketiermi. No a to je problém. D´Artagnan je hlavná hviezda, Casselov charizmatický mentor Athos vedľajšia a zvyšní dvaja páni snáď ešte menej, čoho nešťastným, absurdným vrcholom je Porthos, ktorého výskyt sa zredukoval temer až do camea (!). Akcia je slušná a je jej o štipku viac, než minule, čo znamená, že tvorí asi tak 7% celkovej dvojhodinovej minutáže (čo je fakt málo). Namiesto toho sa venujeme neprehľadným predovšetkým nezáživným a nudným politickým a iným zákulisným machináciám, ktoré uspávajú beztak ležérne tempo. O čo lepšie fungujú „obyčajné“ civilné scény (syn, sestra, švagor)! Eva Green je uveriteľne krutá, ale nerozumel som, prečo sa k sebe správali ako keby sa naposledy videli pred 15 rokmi, pritom mali 4-ročného syna. Drsná historická atmosféra poteší, je to realistické, miestami krásne, inokedy ponuré, chvíľu by ste vďaka tomuto filmu v tej dobe chceli žiť a chvíľu nie. Kameraman a hudobný skladateľ si to každopádne užili. ()
Na tohle pokračování jsem se těšila jako malá asi tak půl roku, protože D´Artagnan mi totálně vyrazil dech. V mocenských intrikách a nepřátelích krále i mušketýrů jsem se sice trochu ztrácela a závěrečná scéna je vzhledem k nízké pravděpodobnosti vzniku třetího dílu docela kontraproduktivní, nic to ale nemění na tom, že se pořád jedná o jeden z nejnapínavějších a nejkvalitnějších dobrodružných filmů za poslední desetiletí. A i když jsem Dumasovu klasiku zatím ještě nečetla, tahle dvojice filmů je zdaleka tou nejlepší adaptací. ()
Tak jako předchozí Uměňan, jsou i trampoty Milady Zimové rozhodně parádní a historicky první nehomoseksuální adaptací Sašova proslulého románu, ač tady tvůrci, okatě usilujíce o řádně natahovanou francouzšízu typu Milada begins, Milada returns, Milada resurrection, Kam se, kurva, poděla Milada? a tak dále, už kapku serou na autorův hrob a fabulují směrem k telenovelové prdeli. Nicméně pořád krásně natočená, dobově špinavá, výpravná, náležitě dobrodružná a výborně zahraná mušketérie. Tedy až na tu ryze demagogizující rasistickou černou sqrnu! Tu zářnou absenci nucené negrofikace a manipulativního zkreslování za účelem násilné asimilace parazitických kultur do jakž takž zcivilizovaného stáda jsem po prvním dílu patrně zakřikl. A tak tu máme Luďka Ukulebembeho, dle filmových vytřiprdelníků a asociálních sítí narozdíl od ostatních fiktivních mušketýrů „nade vši pochybnost prokázaného“ historicky prvního rovníkového negtotýra v dějinách, vikomta z Pobřeží slonoviny, Prince ze Senegalu a kmotřence samotného francouzského krále!!! I přes rozsáhlou dezinformační kampaň, podloženou dokonce probuzněnou neomarxistickou paknihou, lze jeho kořeny bezpečně vysledovat až do roku 2015!, a to k jeho příčinlivému kronikáři, nejodpornější a nejagresivnější bolševizi světa, papežštější než papež – British Bolsheviks Coprporation, která tenkrát potřebovala jakože „ospravedlnitelně“ pronegrovat seriál Versailles a spolu s kamvítrtamplášťovými soudruhy z Wykydpédie spíchla na základě drobné protokolární noticky o návštěvě jakéhosi ebenového potentáta na Ludvíkově dvorku kompletní inkluzní fandom, kterého se teď Macronfilm chytil jak komsomolec srpu s kladivem. Nad takto nepopiratelnými historickými fuckty by dozajista neprávem zastrkovaný spoluautor a dodavatel precizních dobových podkladů i dějových zápletek valné většiny Dumasiád, profesor historie Auguste Maquet, samou radostí spálil všechny své doktoráty, načež se prohlásil za rodilého Japonce. No a já zhnuseně ubírám jednu rudou hvězdu a na potenciální třetí díl pro celou multikulturní rodinu, stvořený navíc umělou demencí, se pranic netěším. Ledaže by byl Ludva Třináctka Barman jako poleno, kardinál Richelieu Wakanďan a Anna Rakouská tranzistor. ()
V první díle voda, teď oheň. Milady on fire, doslova a do písmene. Eva Green téhle postavě vdechla ještě víc tragiky a osvobodila jí ještě víc z korzetu "villain" schématu, který známe z klasických mušketýrů. Díky tomu jsou kanonické momenty příběhu v závěru skutečně silné a Milady dává novou energii zdánlivě neproblematické postavě D'Artagnana (o Athosovi samozřejmě nemluvě). Bourboulon opakuje devizy jedničky, má to silný rozjezd, výbornou akci i temnou naléhavost, kterou chytře narušuje Portos s Aramisem a jejich frontový wedding special. Tentokrát navíc funguje i lépe vystavěné finále. Jisté rozpaky (opět) z některých jankovitých oslích můstků a nadále poněkud enigmatickým motivacím vybraných dějových zvratů politické linie. Sympatické je, že podobně jako Milady i Richelieu získává v téhle verzi nové vrstvy nad své padoušství. Na okraj, jsem ten poslední, kdo by zrovna v adaptaci díla kreolského autora kritizoval figury jiné barvy pleti, ale "černý princ" působí zatím trochu jako pověstný simpsonovský pes Poochie. Ve třetím díle čekám nápravu! Krucinál, já čekám hlavně ten třetí díl téhle nejlepší dumasovské adaptace! ()
Dvojka, ktorá je kvalitatívne na úrovni jednotky. Som veľmi rád, že vznikla táto séria a približuje klasiku v modernom šate. Opäť jednozáberové bojovky, tento krát aj veľká bitka o pevnosť. Boli ale inak rozmiestnené, divák môže mať pocit, že ich je menej a viac sa nedí. Neni to pravda. Príbeh skvelý, posúva sa to, postavy sa vyvíjajú a dozvedáme sa zase veľa nového. Zvraty v závere a straty postáv sú presne to, prečo chceme aj trojku. 4 z 5 (Kino Mladosť) ()
Galerie (70)
Zajímavosti (7)
- Postava čierneho mušketiera menom Hannibal, ktorého hrá Ralph Amoussou, sa v Dumasovych románoch nenachádza. Postava je voľne inšpirovaná románom Frédérica Couderca "Princ ébène", ktorý vyšiel v roku 2003. (Arsenal83)
- Celé natáčanie prebiehalo vo Francúzsku s celkovým počtom 150 filmovacích dní. Okrem jedného dňa v štúdiu sa filmovalo výhradne v prírodnom prostredí. Natáčanie začalo 16. augusta 2021 a skončilo 3. júna 2022 v Château de Farcheville. Medzi pamiatky, v ktorých sa natáčalo, patrí Palais du Louvre, Hôtel des Invalides, Fontainebleau, Saint-Germain-en-Laye, Fort la Latte a ďalšie. Z miest sa využilo historické centrum mesta Troyes. (Arsenal83)
- Vo Francúzsku sa začali vojenské uniformy zavádzať až od roku 1660. Avšak mušketieri, ako elitná jednotka kráľa, nosili od roku 1622 modrý plášť so štyrmi okvetnými krížmi s ľaliovými kvetmi cez svoje civilné odevy. Z estetických dôvodov a proti názoru historického poradcu filmu Juliena Wilmarta tím filmu tieto plášte nahradil tmavomodrými kabátmi s krížovým znakom na ramene. (Arsenal83)
Reklama