Reklama

Reklama

Hledaný psanec si rád hraje na kočku a myš a jeho pronásledování dovede texaského lovce odměn daleko za mexickou hranici. Skutečná krysa se ovšem ukrývá mezi americkou smetánkou. Věhlasný lovec odměn Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) by své řemeslo rád pověsil na hřebík a místo toho bránil právo a spravedlnost v senátu. Bohatý podnikatel Brockston mu nabídne finance na kampaň, ovšem pod dvěma podmínkami: v senátu Corbett podpoří jeho plány na mezistátní železnici a než odloží kolty, dopadne Cuchillo Sancheze (Tomás Milián) obviněného ze znásilnění a vraždy dvanáctileté dívky. Hledaný mexický psanec ale odmítá dát svou kůži lacino a při každém jejich setkání Corbett zbytečně plýtvá kulkami nebo přichází o koně. Klikaté pronásledování napříč texaskou prérií nakonec končí v mexickém vězení a tam Corbettovi dochází, proč se mu na celém případu něco nezdálo. A proč se musí vrátit na začátek... Velká přestřelka (1966) italského režiséra Sergia Sollima musela při svém uvedení do kin soupeřit s dalšími dvěma legendami spaghetti westernů, Leoneho filmem Hodný, zlý a ošklivý a Corbucciho Djangem, a tak v divácké paměti mírně zapadla. Dnes se ovšem Sollimova westernová trilogie, s Velkou přestřelkou jako uvozujícím dílem, řadí k základním kamenům italského žánru – se všemi náležitostmi, včetně nezapomenutelné hudby Ennia Morriconeho. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„If you donˈt kill me right now…itˈll be the last mistake you ever make..“ Ve stejném roce se Zlý stává Hodným, Ošklivého Mexičana hraje někdo jiný, jméno hřbitova je Svoboda a na náhrobku je napsáno Spravedlnost. Že Zlý půjde do kytek, na tom se nic nemění.. Directorˈs cut je možná až moc osekaný, ale když se ukáže, kam originálně uložit nůž před přestřelkou a Morricone spojí síly s Beethovenem, není co řešit.. „But to kill you is a big mistake. If I kill you, theyˈll just send another man after me whoˈs much smarter, much..“ ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

K uctění památky mého vzoru, mé inspirace a hudebního mistra, který nemá ve světě moc obdoby Ennia Morriconeho jsem si vybral naprostou klasiku - spaghetti western z doby, kdy mistrovi nebylo ani 40 let. Znovu mě nezklamal, hudba je opět naprosto boží a má smysl snímek vidět, i kdyby to bylo jen kvůli dokonalé ústřední melodii. Příběh a vše s tím spojené už je taková ta westernová klasika, která nenadchne, ale ani neurazí - výlet do doby, kdy ještě muži bývali muži, do světa, kde měla své místo čest a spravedlnost, kde se nosily zbraně nízko u pasu a kde se klobouky stále ještě smekalo. Vždy se čas od času nesmírně rád do této doby vypravím alespoň prostřednictvím filmu v doprovodu kvalitního vína. Je to neskutečný relax a člověk alespoň na chvíli zapomene na ten retardovaný svět okolo, kde se v rámci všemožných ústupků, aby se někdo náhodou nedotkl citů všemožně zdegenerované menšiny, strhává pozornost řešením píčovin, aby se na pozadí mohla dít nechutná zvěrstva a mohli jsme si ničit půdu pod nohama, ovzduší a kvalitu vlastních životů. Už se těším, až brzy navážu dalším dílem, protože hodlám uctít památku mistra ve velkém stylu, přeci jenom neumřel nějaký obyčejný Karel Gott. [77 %] ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Krajně nedůvěryhodný a všemi mastmi mazaný Mexičan, toho času obviněný ze závažného zločinu - kontra poměrně charismatický a dosti spolehlivě vyhlížející lovec lidí s politickými ambicemi ... lovec, který kupodivu nejen střílí, ale taky přemýšlí. Což zápletku postupně posouvá v rámci žánru do dramatičtější polohy - a nabízí jí širší škálu možných dějových odboček, nečekaných zvratů i finálních východisek. Dlužno dodat, že je na to dobře připravená: Má pro své hrdiny v záloze vícero zkoušek a nechává na nich, jak v nich obstojí - a na vás, jak jejich činy posoudíte ... 4,5* ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Director's Cut: Určitě jeden z nejlepších (a nejchytřejších!) spaghetti westernů, za nějž by se nemusel stydět ani Leone. Kromě velmi dobrých postav (skvělá je nejen kontrastní titulní dvojice, ale i některé vedlejší, hlavně rakouský baron je pamětihodný) vyniká Sollimův první (a patrně i nejpovedenější) příspěvek žánru především vynikající Morriconeho hudbou (jednu skladbu použil Tarantino v HANEBNÝCH PANCHARTECH), některými nápady (úvodní scéna, vdova) a takřka dokonalým dvacetiminutovým vyvrcholením (ačkoliv žádná "velká přestřelka" se ve filmu neodehraje). 80 % ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Genialny spaghetti western od rezisera Sollima. Van Cleef je vynimocne v pozitivnej roli a to viem, ze zaporakov hral mimoriadne casto. Kazdopadne Van Cleef film vyborne taha dopredu, nuda nehrozi, rezisersky vycibrene a namakana kazda jedna scena. Cuchillo Sanchez v podani Tomasa Millana bol dalsou genialnou postavou. Som sa maximalne vzil do jeho roly, a vsetko to plazenie , lezenie, ponizovanie az po suboj s bykom /perfektna scena, vrele odporucam/ ma fascinovalo. On si to evidentne uzival, a bolo vidno, ze ide o jednu z jeho najlepsich roli, ak nie vobec uplne najlepsiu. Dialogy su masakrozne dobre, fakt som uz dlho nepocul vo filme tak kvalitne rozhovory, tempo nenudi ani chvilu a vlastne reziser Sollima sa s nudou velmi nesral - nedostala najmensiu sancu, coz je super. Tu by sa mal poucit reziser Alen Resnais so svojimi retardovanymi planobami ako je Hiroshima Mon Amour a Loni v Marienbadu. Fakt taketo filmy mozu nadhodnotit len vystudovane filmove teoretiky, ktore sa radi tahaju za lofasa pri rozhovoroch na zasranej filmovej teorii. Plus jedinecne a genialne namixovana hudba od Ennio Moriconeho. Nepravom zabudnuty kultovy film, ale sak dobre viem, ze nemozem cakat od Primy Hnuj a Tv Loppatov tento polozabudnuty klenot . 100 % ()

Galerie (26)

Zajímavosti (11)

  • Baron von Schulenberg (Gérard Herbert) používa revolver firmy Lefaucheux. (mortimerm)

Reklama

Reklama