Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bratři Andy (Philip Seymour Hoffman) a Hank (Ethan Hawke) mají problém – tíživý nedostatek financí. Jeden si užíval, ale za cenu daňových úniků, na které mu právě přišel auditor. Druhý nemá práci a tím pádem ani peníze na výživné pro své dítě a svojí bývalou ženu. Aby se z toho dostali ven, napadl Andyho tak trochu zvrácený nápad, jehož realizací je pověřen Hank. Rozhodnou se vyloupit klenotnictví svých rodičů. Věci se ovšem vymknou kontrole a místo lupu se oba dostanou do ještě šílenějších situací, než si kdy dokázali představit. Při loupeži totiž byla zavražděna jejich matka a otec se sám pouští do pátrání po vrazích.
Sex, násilí, rodina. S tímto podtitulem film vyrazil do amerických kin a po světových festivalech. Atmosféra filmu je velmi temná. Andy a Hank se sice chovají jako malé vystrašené děti, ale jejich počínání má příliš radikální důsledky. Kolotoč zabíjení, který rozběhnou díky své neschopnosti normálně fungovat, je pak žene až na samou hranu společensky únosného chování a trest na sebe nenechá dlouho čekat. Jasný, účinný a chytře vymyšlený plán jak rychle přijít k penězům se tak pro oba stává noční můrou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (452)

Morien 

všechny recenze uživatele

Slabošští sourozenci bývají obvykle moje parketa, ale to zejména proto, že se nakonec ukáže, že umí i něco jiného než smutně vzdychat. Inu, zde se to příliš neukázalo, film se v podstatě zabýval hlavně tím, že vzdychal předtím, nějaký potom, koho to zajímá. Nicméně co si tak říkám, tak konec byl vcelku uspokojivý. Nicméně za mou spokojenost (lépe řečeno za absenci rozčarování) může zejména Ethan Hawke. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Já toho z Lumetovy dílny moc neznám, ale tady u mě rozhodně zabodoval. Vynikající zpracování prolínáním hlavních postav a souvslostí před a po nevydařené loupeži, aby se v závěru před námi vyloupli všichni v celé své podobě. Bezvadné vykreslení všech postav s fantastickým výkonem Andyho v podání Seymoura Hoffmana, například ve scéně, kdy jede se svou ženou od návštěvy otce a to bych toho tady musela vyjmenovat ještě daleko víc. Albert Finney ale rozhodně nezůstal o nic pozadu a svou roli si střihnul se vší parádou. Po vizuální stránce nemám jedinou výtku, atmosféra byla hutná hned od začátku a postupné vygradování celého příběhu až do úplného závěru nemělo taky žádnou chybu. Možná, že na konci to bylo sešitý už trochu moc horkou jehlou, ale v tomhle případě to házím za hlavu a pětihvězda je na světě. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Na to, ze je Lumetovi pres 80, se fakt vytah. Pribehove je film hodne zajimavej, otazka je, jesli to prehazovani casu bylo skutecne nutny, neodhalujou se tady zadne prekvapive veci, takze se podle me vubec v case litat nemuselo, ale zrejme to chteli nejak ozvlastnit, pak si ale holt museli napomahat vysvetlivkama, kterej je zrovna den, aby se v tom dalo orientovat. Ale prislo mi, ze pribeh neni moc ukoncenej, nedozvime se, co se stalo s Ethanem. Jinak sice se to misty tahne, ale zase to vyvazujou fakt hodne dramaticky, perfektne vygradovany a drsny sceny, takze misty to je fakt narez. Navic se film muze oprit o dokonaly herce, ktery tady predvadej fakt perfektni vykony, hlavne teda Hoffman a Finney. I kdyz jsem se misty drobet nudil, jedna se o hodne nadprumerny drama. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Při sledování Lumetova snímku se mi hned vybavila určitá podobnost se známým coenovským kouskem Fargo. Ani ne tak dějovou shodou, jako spíš žánrovým zařazením a modelovou situací jednoho kriminálního činu, který měl být rutinní záležitostí, ale díky určité náhodě se zvrtnul a změnil v šokující drama. Mohlo by jít o pouhou epizodu nějakého krimiseriálu, ale tvůrci se soustředili na hlubší vykreslení psychologie všech aktérů loupežného přepadení, takže film překračuje nejen žánrový průměr, ale i hranice svého žánru. Jde spíš o psychologické drama - díky rodinným vztahům s téměř antickým vyzněním. Tam, kde Fargo přechází v určitou karikaturu a pracuje s "cool" prvky a postavami, tam je Lumetův snímek komornější a depresivnější. Jakkoliv i tady se spirála násilí roztáčí na vyšší obrátky, lidské tělo v řezačce v něm divák nenajde. Snímku hodně pomáhá přítomnost Philipa Seymoura Hoffmana, který coby pachatel má podstatně prokreslenější charakter a vděčnější roli než měl ve Fargu William H. Macy. Není to jen slaboch, ale i nadmíru nebezpečný hráč a je radost sledovat Hoffmana, když svádí ke zločinu, když se svíjí v hysterickém záchvatu nebo když staví vzdušné zámky. Každá z postav filmu je výborně napsaná i zahraná. Celkový dojem: 90 %. Film pracuje s prolínáním časových rovin a pohledů jednotlivých postav filmu na tutéž událost. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Sice mě trochu mrzí, že vyprávění postavené na promíchané kauzalitě a nepředvídatelnosti byl ponechán dost nedoslovný a otevřený závěr, ale jinak předvedli Lumet a s ním i všichni přítomní herci vskutku obdivuhodné výkony. Depresivní, hluboko pod kůži se deroucí příběh dvou životních ztroskotanců, který od začátku řádně utahuje šrouby a nezanechá v divákovi ani jiskřičku pozitivní energie. Takhle vypečenou rodinku Hollywood snad ještě nepamatuje, vzešlý poznatek "Jak křehké mohou být rodinné vztahy tváří v tvář těžké životní situaci" mi bude pulzovat v hlavě ještě hodně dlouho... ()

Galerie (25)

Zajímavosti (6)

Reklama

Reklama