Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (601)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Po dokonalých Vlastnících rozpaky. Divně vystavěno, nesedlo mi to, až na několik momentů, které svým bizárem pobavily. Postavy dostaly šablonu už na začátku, následně se nemění, odporní jsou všichni, děj se vleče, nudí, dovolím si srovnání s excelentní Okupací, která je natočena na podobně minimalistickém formátu, ale nesklouzla do Kameňákové frašky. Obsazení fajn, podivný střih ale nedovolil hercům se lépe rozvinout. Karikatura naší společnosti mi nevadí, tady jsem ale čekala víc. Příště! ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

U mě to nakonec vyhrál pan Kopta...i když casting je zde celkově velmi povedený. Dále mi zbývá už jen plytký humor, podpořen trapnými vulgarismy a přehnaně vykarikaturované postavy...vrcholem všeho je duo Kopfrkingl a malý Sheldon, možná je toto přirovnání jen výplodem mé mysli, ale přesto jsem se tomu nedokázal ubránit. Slabé, každopádně určitou úroveň lze nalézt, když film porovnám s podstatně stupidnějšími komediemi, které u nás každoročně vznikají. Tuto úroveň ale přes vyšší hodnocení nedostanu, snad příště... ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Musím začít tím, že sledování Vlastníků pro mě bylo extrémním utrpením, takže jsem byla proti Mimořádné události předem zaujatá, a kdyby mě sestra neponoukala, ať tomu dám šanci, tak bych se na film nikdy nepodívala. A teď, když už jsem se tedy podívala, film poctím hodnocením, že "to nebylo tak strašné, jak jsem čekala". Sice jsem si říkala, že autoři extrémně přeceňují, jak moc se úplně cizí lidé dávají ve vlaku do řeči - já sama jsem asi před měsícem jela vlakem, který se ve Vladislavi (jednu zastávku od Studence, odkud vyjíždí ta skutečná lokálka, kterou se film inspiroval, hehe) neočekávaně zastavil, a teprve asi po půl hodině, co jsme tam stáli s vypnutým motorem a nic se nedělo, jsme si se spolucestujícími navzájem řekli, že je to divné, po další půl hodině se vlak bez jakéhokoliv komentáře od zaměstnanců ČD znovu rozjel, a to byl konec příběhu. Ale potom jsem si také vzpomněla, že na té samé trati si ke mně  jednou přisedl kandidát na hejtmana Vysočiny, který, když se dozvěděl, že jsem studovala scenáristiku, mi začal vykládat drby o smetánce z Prahy včetně toho, že všichni politici strašně lžou a že podle Soboty stojí Vondráčková v posteli za nic, a že při jiné jízdě se mnou v kupé jel postarší inženýr přednášet na konferenci o ekologickém zemědělství, a ten když se dozvěděl, že jsem studovala scenáristiku, stočil řeč na umění a začal mi recitovat Richarda III. (Teď sluncem z Yorku zima našich chmur se proměnila v slavný letní žár!) No, moje pointa asi je, že premisa má potenciál být super, ale vždycky bude záležet na tom, jakými postavami a jakým záměrem ji autoři obydlí a podepřou. A v tomto bodě to Havelka s tím "českým balíkovstvím" na můj vkus trochu přehání. Umírněnější (snad je to správné slovo, možná mám na mysli civilnější, zkrátka představte si Rudolfa Hrušínského, že říká ty stejné repliky jako postavy ve filmu, toho by režiséři nevedli k tomu, aby se u toho ještě i choval jako šašek, a přesto by výsledný efekt byl sžíravý jak H2SO4) přístup by nebyl od věci. Ale i tak mě dokázal film snad se dokonce odvážím říci pobavit. Hodně to na zádech nesou herci, které člověk rád vidí spíš kvůli jejich předchozí práci a ne úplně nutně kvůli tomu, jak jsou jejich postavy v tomto filmu napsané - Chmela, Plesl. Pan Kopta super, pět z pěti hvězdiček. I mlaďoši z kapely dobří. Ženské postavy na tom nejsou úplně nejlíp, ale oceňuji snahu, asi, no. Takže dávám tři nadějné hvězdičky a mám ještě potřebu dodat, že jsou podmíněné tím, že jsem tu finální záchodkovou scénu pochopila tak, že Plesl nechal slečnu převléci se do svého obleku, aby nemusela chodit po venku v kostýmu ptáka, a ne jako že ji připravil o panenství. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Ačkoli se film z větší části odehrává v jedoucím vlaku, pocitově mi přišlo, že stojí několik hodin na místě a bez posunu, gradace nebo katarze recykluje určité tiky a repliky. Rytmus vyprávění je spíš zadrhávající než plynulý, skeče a historky na sebe nejsou hladce napojovány, působí jako autonomní segmenty. Místo toho, aby postupně došlo k semknutí vyprávění, k propojení jednotlivých postav opakujícími se motivy, ještě víc se rozevírá. Přibývá postav, lokací i podzápletek. U jistých postav těžko určit, jaký vzorek společnosti, typický znak češství nebo mechanismus vypořádávání se s krizovou situací reprezentují, proč ve filmu vlastně jsou. Komičnost jiných, třeba záštiplné manželky-alkoholičky nebo vynervované samoživitelky, pak nestojí pouze na tom, že uvažují stereotypně. Samy zosobňují rozšířené stereotypy. Film ve snaze o vtipnost za každou cenu občas chytá křeč a zbytečně často sází na prvoplánové vtipy, kdy se někdo pozvrací nebo řekne, že není píča. Nesourodý tentokrát oproti Vlastníkům není jen kolektiv lidí spojených uzavřeným prostorem, ale celý film, stylisticky rozkročený mezi němou groteskou, absurditou a parodií hollywoodských katastrofických filmů, s náběhy na satiru společenskou, politickou a mediální. V poslední disciplíně podává nakonec nejlepší výkon. Titulní Mimořádná událost je míněna ironicky. Tou se jízda odbrzděného vlaku stává až přispěním médií lačných po senzačních zprávách. Ve skutečnosti se ve vlaku odehrává nedůležitá fraška, kterou jen její přímí účastníci, kterým chybí odstup, prožívají jako něco zlomového. Právě neschopnost novinářů poodstoupit, odlišit tragédii od komedie, a věnovat se namísto kravin podstatným tématům současnosti, Havelka trefně pojmenovává. Škoda, že se k této pointě dobírá hodně klopotně, s množstvím rušivých odboček a únavných mezizastávek. 50% ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Jiří Havelka divadelní to režisér se vrhl na režírování filmů a jde mu to skvěle! Divadlo je v tom přesto stále vidět a není to rozhodně na škodu. Spíše jde o typ formy. Jeho komedie jsou primárně konverzační, odehrávající se na malém prostoru ať už jde o cimru kde se pořádá schůze vlastníků SVJ, nebo paluba splašeného kufru (motoráku 810). Jeho komedie jsou jednoduché svými náměty a v tom je jejich kouzlo. Zatímco jiní autoři už neví coby a buď se zacyklili ve vztahových klišé, nebo v rámci originality se snaží přijít s nějakými novými náměty, mnohdy obskurními, Havelka dobře ví, že humoru je spousta kolem nás. Toho každodenního lidského, přirozeného. Stačí mít oči otevřené a vnímat svět kolem. Proto Vlastníci měli takový úspěch. Protože to bylo ze života, z toho reálného světa kolem, který každý zná. Každý se díky tomu umí perfektně vcítit do předkládaného příběhu. Paluba vlaku je možná pro někoho exotickým místem, protože vlakem nejel už dlouho. Pro mne třeba je to každodenní záležitost. Zažil jsem ve vlacích našeho národního dopravce za ty roky ježdění už lecos. Mimořádné události, defekty lokomotiv, spadlé troleje, sebevrahy, nehody, desítky zpoždění z nejroztodivnějších důvodů s ještě roztodivnějších výmluvami ČD, které se dnes už alespoň hlásí páč dříve člověk nevěděl vůbec nic...  ( mezi mé nejoblíbenější patří, že : vlak je opožděn z důvodu provozu...) :-). No a pak tu máme další kapitolu a to jsou sami cestující. Opět nekonečný balík námětů od těch co se chtějí družit, seznamovat až po ty co si natáhnou smradlavé nohy klidně vedle vás, pustí si nahlas film, smrdí potem, spí, chrápou, slintají, řvou, mají vřískající děti kopající vás do opěradla sedadla, cyklisty přes jejichž kola v uličce kolikrát ani nejde projít do vagonu aniž by jste neumazali od bahna či neškrábli o hranu šplapky, žrouty jedící smradlavou sekanou, klimbající čtenáře jimž neustále padají knihy (dnes spíše mobily a tablety) z rukou, managery celou cestu cosi důležitě datlující do mobilu, zmatené cestující jedoucí jinam než chtěli, cestující se špatnou jízdenkou hádající se o pásmech s průvodčím, pubescenty bez jízdenek honících se s průvodčím po jednotlivých patrech city elephantu, pejskaře s někdy milými psími cestujími a jindy se zabijáky v košících jichž se bojíte i tak,  krásné cestující ženského plémě jež vás neustále odtrhují od knihy či krajiny za oknem, dámy průvodčí a pány průvodčí milé i nemilé (dnes převážně milé).... Je skutečně kam sáhnout. Havelka je inteligentní chlap a tak jistou inteligenci očekává i od diváka. Na malý prostor vtěsnal určitý vzorek naší populace projevující se takovým tím naším domácím čecháčkovstvím a nemyslím to ani nijak pejorativně. A aby toho nebylo málo, vkomponoval do děje velmi vtipně další kuriózní příhody, které pozorný divák zachytí. Samozřejmě je to jelen co na jihu Čech odcizil nimrodovi kulovnici, falešný letec RAF Jan Horal, první český terorista  Jaromír Balda kácející stromy na železniční trať, legendární paní Zdena uvízlá pod kořenem v lesích u Telče, Hamajdova červená krizová mikča a samozřejmě samotné ujetí vlaku v roce 2019 atd... Možná tam toho bylo i více, určitě dám film ještě jednou a třeba to objevím.  Havelka nevysvětluje, nemá tu potřeba. Nechává diváka si to najít. A kdo to neví má smůlu a možná proto mu film přijde špatný. Než jsem jej viděl, četl jsem na něj převážně recenze se špatným hodnocením. Ale tenhle film si nehraje na žádnou novou vlnu nebo art. Má jedinou ambici - pobavit a daří se mu to skvěle. Není to žádná rekonstrukce skutečné události. Je to konverzační komedie o jedné cestě vlakem z bodu A do bodu B a já si ji celou od bodu A do bodu A skvěle užil ! :-) Vysrkávám 5 rumových pralinek a svolávám krizový štáb ! * * * * () (méně) (více)

Galerie (21)

Zajímavosti (27)

  • Červený svetr, ve kterém se hejtman na konci filmu objeví, odkazuje na bývalého ministra vnitra Jana Hamáčka, který podobný svetr nosil v krizovém štábu během covidové krize. (Kothy)
  • Autoři zanechali ve snímku referenci na důchodce Baldu, který na Mladoboleslavsku pokácel dva stromy přes železniční trať a kolem zanechal letáky s texty „Alláhu akbar“. Byl odsouzen na 4 roky za terorismus. (Krabroz)
  • Událost se stala 19. 2. 2019 na trase regionální železniční dráhy Studenec–Křižanov, mezi železničními stanicemi Velké Meziříčí a Křižanov. Ve vlaku se nacházelo 11 cestujících. Bezprostřední příčina byla nesprávná manipulace se vzduchovými ventily brzdového systému při odstraňování závady na střadačové brzdě. Vlak, který byl tvořen motorovou jednotkou typu Regio-Shuttle RS1 č. 95 54 5 841 002-9 výrobce STADLER PANKOW, jel bez obsluhy cca 4 kilometry průměrnou rychlostí 18 km, a poté byl mechanicky zastaven po 14 minutách jízdy ve výchozí stanici. Strojvedoucí vlaku se podle policie nedopustil trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti. Jeho jednání bylo přestupkem, který řešil Drážní úřad. (sator)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama