Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (605)

heyda 

všechny recenze uživatele

Na film jsem se moc těšil a o to víc jsem byl asi zklamaný. Filmu chybělo tempo i napětí, humor se dostavoval hlavně při narážkách na "bábu pod kořenem" nebo "atentátníka, který si hrál na islámského teroristu". Za mě to chtělo zvolit jinou hudbu, lépe vystavit scénář a dát filmu trochu spád. Já zažil sebevraždu, když jsme jeli vlakem do Jihlavy. Z toho by byl možná lepší film, než z tohoto. Slabé 3 hvězdy... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Ačkoli se film z větší části odehrává v jedoucím vlaku, pocitově mi přišlo, že stojí několik hodin na místě a bez posunu, gradace nebo katarze recykluje určité tiky a repliky. Rytmus vyprávění je spíš zadrhávající než plynulý, skeče a historky na sebe nejsou hladce napojovány, působí jako autonomní segmenty. Místo toho, aby postupně došlo k semknutí vyprávění, k propojení jednotlivých postav opakujícími se motivy, ještě víc se rozevírá. Přibývá postav, lokací i podzápletek. U jistých postav těžko určit, jaký vzorek společnosti, typický znak češství nebo mechanismus vypořádávání se s krizovou situací reprezentují, proč ve filmu vlastně jsou. Komičnost jiných, třeba záštiplné manželky-alkoholičky nebo vynervované samoživitelky, pak nestojí pouze na tom, že uvažují stereotypně. Samy zosobňují rozšířené stereotypy. Film ve snaze o vtipnost za každou cenu občas chytá křeč a zbytečně často sází na prvoplánové vtipy, kdy se někdo pozvrací nebo řekne, že není píča. Nesourodý tentokrát oproti Vlastníkům není jen kolektiv lidí spojených uzavřeným prostorem, ale celý film, stylisticky rozkročený mezi němou groteskou, absurditou a parodií hollywoodských katastrofických filmů, s náběhy na satiru společenskou, politickou a mediální. V poslední disciplíně podává nakonec nejlepší výkon. Titulní Mimořádná událost je míněna ironicky. Tou se jízda odbrzděného vlaku stává až přispěním médií lačných po senzačních zprávách. Ve skutečnosti se ve vlaku odehrává nedůležitá fraška, kterou jen její přímí účastníci, kterým chybí odstup, prožívají jako něco zlomového. Právě neschopnost novinářů poodstoupit, odlišit tragédii od komedie, a věnovat se namísto kravin podstatným tématům současnosti, Havelka trefně pojmenovává. Škoda, že se k této pointě dobírá hodně klopotně, s množstvím rušivých odboček a únavných mezizastávek. 50% ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Je tu jistá paralela. Ta samovolně se pohybující lokálka obsazená lokálními karikaturami je film a Havelka je Koptův strojvedoucí, co za nim marně vyklusává v touze zmáčknout tlačítko s nápisem kompaktnost. Kdyby ten most před koncem nebyl dokončený, člen kapely, co moc kouká na filmy, vzpomněl Smrt přichází v bílém a Pleslův Charón Kopfrkingl odhalil pravý důvod své přítomnosti, věřil bych, že se pan režisér zase dostal do kabiny a ten přehnaný odklon od realismu zapracoval do jízdního řádu.. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Havelka byl ihned po své prvotině Vlastníci zřejmě z nouze pasován do role spasitele českých komedií. Znovu dává na odiv lokální buranství a chytře odkazuje na skutečné události, ale pokud někdo čeká salvy smíchu, tak je na špatné adrese. Jde o hodně suchý humor a navíc ho tam je celkem skromné množství. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Havelka přesunul děj své komorní komedie ze schůze vlastníků do lokálního vláčku (motoráčku) a tentokrát nesázel na kompletně hvězdné herecké obsazení, ale dal šanci i méně známým tvářím. Mimořádná událost - pomineme-li fakt, že z fyzikálního hlediska není tak dlouhá couvačka za konstantní rychlosti úplně možná, byť se tvůrci inspirovali skutečnou (čtrnáctiminutovou, prý) událostí - dokáže diváka pobavit zejména díky všudypřítomné absurditě a karikování Čechů. Banální technická porucha odstartuje kolotoč nedorozumění, (sebe)obviňování, doznávání, konspirací a duševních výlevů, a i když místy film trochu ztrácí dech (podobně jako chudák strojvůdce), bavil mě od začátku až do konce. Linie s "papouškem" byla, hm, divná, ale budiž. Slabší čtyři hvězdičky! ()

Galerie (21)

Zajímavosti (27)

  • Kancelář hejtmana byla fiktivně umístěna do domu Radost na Žižkově. (Mara97)
  • Hlavní kulisou filmu je motorový vůz řady 810 (původní označení M152.0), který pro natáčení poskytla společnost KŽC. Tento „kolejový autobus“, známý snad ze všech tratí v ČR, byl vyroben v počtu 680 kusů. Ve filmu jsou zmíněny 3 jeho přezdívky, ale reálně si jich vysloužil víc: Orchestrion, Šukafon, RegioMouse, Autobus, Motorák, Čugála, Rachotina, Cukajdó, Skleník, Akvárko, Plevel, Šukomyš či Krabička. (Foxhound#1)
  • Televizní premiéru na stanici ČT1 zhlédlo 1,07 milionu diváků starších 15 let. (rublik05)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama