Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Jan Kolařík, Štepánka Fingerhutová, Daniel Margolius, Kateřina Marešová, Bořek Slezáček, Radek Polák (více)Obsahy(1)
Do nepřehledných vztahů pražského podsvětí přicházejí noví lidé, kteří si chtějí urvat kus města pro sebe. Číňané si vyřizují spory mačetou, Albánci a Arméni po sobě střílí kvůli malicherným hádkám, čeští kriminálníci si posílají poštou výbušná zařízení... Má policie spolupracovat s podsvětím, které nabízí informace vedoucí k odhalení zločinů? (Česká televize)
(více)Recenze (79)
No páni, atmosféricky našlapaný díl. Že už si nedám pokoj, díl co díl jen žasnu, jak dobře se dá natočit krimoška, aniž by herci strojeně citovali paragrafy a pachatele by našli pomocí deus ex machina. A ten scénář! "Jestli tu šlapku chceš vidět, tak jí normálně zavolej a neotvírej kvůli tomu uzavřený případy." ()
Orlické vraždy už byly podle skutečných událostí solidně zpracovány ve filmu Sametoví vrazi (2005) a taky se tomu věnoval jeden díl dokumentu Legendy kriminalistiky (2016). Něco už řešili středočeši i policejní prezidium a nedořešili, takže se to zjistí postupně, když kriminalisté sledují už nějakou dobu už od prvního dílu gang z posilovny v Podolí kolem Černého a po nehodě ochrnutého Kopáče, tak to rázem dostane nový rozměr, hlavně když začal Chodomský mluvit. ()
Tak tohle už bylo jiný kafe. Nevím, jestli jsem si už zvykl, nebo kameraman konečně přestal třepat kamerou, ale nevolnost přešla. Ultrarychlý tempo zvolnilo, slovní přestřelky byly srozumitelný, počet zmiňovaných postav nenarůstal donekonečna. Tenhle díl se mi konečně líbil. Velké plus už od prvního dílu je civilní herectví hlavních postav a neokoukané postavy ve vedlejších rolích. ()
Jen zírám – špička. A to nejen v českých luzích a hájích. Tenhle díl má parametry světového celovečeráku. Nebojím se říct, že všechno je dokonalé – scénář, dialogy, casting, kulisy, masky… kožené bundy, které z kamery smrdí kouřem a potem… Scéna na baru byla tak nechutně prosáklá nočním opileckým testosteronem, až se mi udělalo šoufl. Z trojlístku Finger+Sokol+Baroš mi padá čelist. V díle se neobjeví jediná mrtvola, neodehraje se v něm jediná vražda, nevidíme ani jiný násilný čin. O všem se jenom mluví. A přitom mě mrazí a naskakuje mi husí kůže. Tady si ukrojte napětí, skandinávští looseři! :) PS: Opakující se poznámky o „ztrácení se v postavách“ mě udivují: Je to jeden gang, jen pět hlavních českých jmen a do toho asi tři cizí (arménská a albánská), točí se pořád dokolečka. To je i Downton Abbey složitější :) ()
Na tomhle případu Orlických vražd mi zase smrdí jedno jméno a to Werner...ani dnes o něm nikde není ani zmínka...pouze se o něm zmiňuje Černý....označuje Wernera jako vraha a též Kopáč prý v dopise na rozloučenou napsal, že vraždil Werner...stejně tak pokusy o obnovení procesu byly vždy smeteny ze stolu. I když jsem přesvědčen o Černého vině, možná vraždili oba. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (14)
- Střelba v klubu Kleopatra se ve skutečnosti udála v říjnu 1998, tedy již poté, co byli orličtí vrazi dopadeni a odsouzeni. (Brain)
- V čase 55:07 je vidět vitráž ve stylu graffiti v pasáži Palác Lucerna od umělce Pasta Oner (vlastním jménem Zdeněk Řanda), která vznikla v roce 2013. Nevyskytovala se tedy v době, kdy se epizoda odehrává. (masloxmaster)
- Na konci epizody zazní skladba „Líbám tě černou“ od skupiny BSP. (Punisher)
Reklama