Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Daniel Margolius, Marek Cisovský, Kateřina Marešová, Štepánka Fingerhutová, Radek Polák (více)Obsahy(1)
Rozsáhlé zatýkání a akce policejní zásahovky přivede na služebnu pestrou společnost podezřelých, kteří se podíleli na sérii brutálních vražd. Jaké jsou mezi nimi vztahy? Který z předvedených představuje nejslabší článek? A kdo z nich je střelcem, který zabil bodyguarda Jívu? (Česká televize)
Recenze (66)
Úvodní archivní sestřihy, doprovázené údernými dobovými hity, zůstávají, pár neznámých v případě nechvalně proslulých vražd také. Doba fascinující objemem zla a úplnou absencí čehokoli, co souvisí s vědomím hodnot, doba nesnadného přechodu od práce ve výrazně politicky úkolovaném sboru k policii, která měla chránit zákon a pořádek ve svobodné společnosti. I o tom je linie zkušeného Franty, který se nechal koupit ruskojazyčnou mafií (samozřejmě o tom bylo napsáno hodně, nemá jít o čistý předobraz, autor spíš na příkladu dané postavy ukázal, čemu všemu museli tehdejší vyšetřovatelé čelit). Vyříkávání si mezi Sokolem a Fingerem bylo správně chlapské. Každopádně teď jde hlavně o to, kdo je nejslabší článek a začne jako první mluvit. Čekal bych ale trochu jinou provozní teplotu. Na to, že jde o závěrečný díl, tak mi chybělo větší napětí i hutnější atmosféra. ()
Ale jo , Sokol skutečně hooodně dobrej . Sice tento díl , mne tak nechytil , jako ten před ním , ale jinak pěkná tečka za tímto případem . Možná mohl Orozovič více rozehrát svůj part , ovšem to je pouze můj subjektivní názor . A rovněž by nebylo " naškodu " na závěr tohoto dílu NAPSAT , že to nebylo přesně podle pravdy , ale nějak umělecky zpracováno pro diváka z důvodu atraktivity . To jen tak na okraj . Jinak výborný seriááááál . VO TOM ŽÁÁÁDNÁÁÁ . Za mne CELKEM * * * * A PŮL * . ()
S orlickými vraždami jsem víceméně úzce spojen. V Orlíku nad Vltavou máme statek, na který pravidelně jezdíme, tudíž mě začal tento případ v budoucnu zajímat. Příběhová linka s Tůmou - ty vole, kdo tohle vymyslí a proč? Pokud by se seriál nezabýval skutečnou událostí, neměl bych s tím problém. Ale oni se snaží všechno do detailu vyobrazit a pak si tam vycucaj z prstu úplnou píčovinu, nechápu. ()
U prvního dílu jsem byla trochu skeptická, od druhého dílu jsem si přestala představovat, že Kryštof Bartoš je vlastně Ondřej Vetchý a Martin Finger je Bolek Polívka, pak mě Devadesátky vtáhly. Popravdě jsem si nemyslela, že mě budou tak bavit příběhy, u kterých jsem předem věděla, jak to dopadne. ()
Mám rozporuplné pocity po přečtení rozhovoru s panem Havlovičem. Vůbec se mu nedivím, že ho mrzí, že pan Mareš nekonzultoval svůj scénář s některými vyšetřovateli nebo pana Havloviče aspoň dopředu neinformoval, jak ho v seriálu hodlá zpodobnit. Chválím Sokola, příjemně svým hereckým výkonem překvapil. Zato mladý tam měl až příliš mnoho prostoru, víc než výborný Finger. Režie a hudba na jedničku. ()
Galerie (21)
Photo © Česká televize / Klára Cvrčková
Zajímavosti (4)
- Železniční přejezd, za kterým Ludvík Černý (Matouš Ruml) zastřelil podnikatele Katovského (v seriálu Skuherského), dodnes existuje. Nachází se na pražském Zličíně, na hranici ulic Na Radosti a Plzeňská. (Šéfik)
- Na konci epizody zazní skladba „Vodopády“ od skupiny Chaozz. Tato píseň ale vyšla až v roce 1999. (Punisher)
- V ilustračních záběrech, zachycujících výbuch v erotickém klubu, otevírá balíček s bombou majitelka podniku, ačkoliv podle vyšetřování otevřel tento balíček někdo jiný. (Caminzind)
Reklama