Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Beau se bojí – života, světa a především své mámy. Na cestě na rodinnou návštěvu je vtažen do nečekané spirály absurdních událostí, které si nedokázal představit ani v těch nejtemnějších snech. Na šílené pouti plné humoru, děsů a dobrodružství se tak musí samotářský podivín vyrovnat se svými strachy a konečně vzít život do vlastních rukou. Filmový vizionář Ari Aster (Děsivé dědictví, Slunovrat) spojil síly s hereckým chameleonem Joaquinem Phoenixem (Joker) a přichází s mimořádně pohlcujícím filmovým zážitkem bořícím bariéry žánrů i diváckých očekávání. (Aerofilms)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (238)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Sirotci lesní, o ničem nesní.“ Zpočátku zajímavá, bohužel čím dál víc úmorná surrealistická procházka  hlavou schizofrenika, nemilovaného dítěte, od světla na konci tunelu máminy vagíny až do temnoty artového hrobu. Film pro velmi specifické publikum. Pro ty, kdo se narodili zadkem napřed, k matce mají ambivalentní vztah (s láskou by jí zakroutili krkem), na lehátku u cvokaře už vyleželi důlek a vždy se podívají do záchodu, než spláchnou. To já jsem trauma z porodu překonal hned na sále, od té doby se cítím v pohodě, duševně naprosto zdráv a celoživotně svou mámou milován. Psychofarmaka neužívám žádná. Škoda, po třech hodinách s Asterem by nějaká bodla. OKÉNKO CITACÍ: [][] Superpero: „Skvělé v jednotlivostech. Hlavně úvodní část... Nevíte, jestli je to nějaká noční můra, jestli se zbláznil on nebo celý svět. Bohužel se to plně nedozvíme nikdy a film je jen čím dál tím divnější, aby pak banálně vyvrcholil.JASON_X: „Hereditary i Midsommar na mě působily jako zcela soudržná díla, v nichž každý dílek zapadá do skládačky, u Beaua tento pocit nemám.“ Zdejší „expert“, který si už zase nevzal své prášky: „Jedná se o sofistikovaný psychoanalytický horor pro okrajové publikum; radikálně otevřený snímek pulzující významy, jenž vysloveně vybízí k interpretační hře.[][] Brrr. Nevěřím tomu, že On se bojí natočil On. Stejný režisér, jehož Slunovrat mám v topce. ()

filmoid 

všechny recenze uživatele

Strašná škoda, že v poslední třetině se sopka hroutí sama do sebe - chtělo to soudného dramaturga, který by z autorova tápání, jak to celé ukončit a vypointovat, vyříznul poslední čtvrtinu s resuscitovanou matkou - absolutní omyl. Závěrečná scéna připomíná Camuse (Cizinec) a vše naštěstí zachraňuje. První hodina naprosto famózní! ()

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

nepředvídatelný mindfuck, který naprosto maže rozdíly mezi subjektivní a objektivní realitou a divák si tak nikdy nemůže být jistý co je doopravdy a co je jen Beauova haluz. První dvě třetiny sem si Beau is Affraid opravdu užíval a docela mě zamrzelo, že v poslední třetině tomu trochu spadne řetěz a smrskne se to "jen" na toxický vztah matky a syna, kde je snad naprosto všechno špatně. Aster nicméně opět potvrdil, že je jedním z nejoriginálnější a nejosobitějších tvůrců, který má technickou stránku v malíčku a točí si věci jaké on chce a jak sám chce. Tímhle kouskem se nicméně dostal na velmi tenkou hranici mezi genialitou a Richardem Kellym a je otázka jestli jeho dalším filmem bude spíš Donnie Darko, nebo nějaká extrémně nabubřelá onanie typu Apokalypsy. Já věřím v první možnost...80% PS : mrzí mě nevyužitý potenciál českého názvu, protože "Bo se bojí" by k tomu docela hezky pasovalo... ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Ari Aster a jeho excesivní autorská onanie. První tři čtvrtě hodiny a pár povedených pozdějších momentů nedokáže vykoupit tu neospravedlnitelnou tříhodinovou délku, v níž i přes přemrštěnost a bláznivost všech událostí děj plyne, jako když neplyne. Natahovat sedmiminutový kraťas na tři hodiny není jen tak. U svého nejdražšího filmu si studio A24 mělo dovolit plácnout občas tvůrce přes prsty a hodit mu do toho nůžky. A neexistuje, aby si tenhle film vydělal byť třeba polovinu svého rozpočtu zpět, neexistuje. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Nekonečná noční můra nebo náhled do psychiky hodně rozbitého člověka? On se bojí má mnoho vrstev a celou řadu vysvětlení ale není jednoduchým ani přístupným filmem. Ari Aster nikdy netočil divácké filmy ani filmy s jasným žánrovým zařazením ale On se bojí jde o několik levelů dál a ukazuje, že tvůrčí svoboda je častokrát na škodu a ne všechny myšlenky snesou filmové plátno. Aster je vynikající filmař a dokáže vytvořit dokonale vtahující scény a minimálně prvních třicet minut je strhujících. Bohužel má film 3 hodiny, které jsou pocitově dvojnásobné a celkový průběh začne spadat do takových WTF momentů, že film dokoukat chce hodně silnou vůli. Jeden z nejzvláštnějších filmů co jsem viděl a Phoenix je ďábel. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (23)

  • Ari Aster opísal film mnohými slovnými zvratmi, napríklad ako: „komédia z nočnej mory,“ „židovský Pán prsteňov, no [Beau] len ide do domu svojej mamy“ a tiež ako: „Ako si napumpoval 10-ročné dieťa zoloftom a nechal ho, aby ti zohnal potraviny." (Arsenal83)
  • Společnost A24 na tomto filmu prodělala 35 milionů amerických dolarů. (KGBelik)
  • Joaquin Phoenix mal v obviazanej ruke vložené špendlíky, aby pociťoval skutočnú bolesť. Na brucho mu tiež pripevnili kancelárske klipy na viazanie papiera, aby bolo jeho krívanie prirodzenejšie. (Arsenal83)

Reklama

Reklama