Recenze (82)

Opice (2025)
Tak tohle se nepovedlo - ani horor, ani komedie - není se čeho bát, není se čemu smát. Je to špatně napsané, chybí obvyklý kingovský důraz na komunitní rovinu zla (někde venku bouchají padající letadla...) a ani kresba charakterů protikladných dvojčat není dobře využita... Trailer vypadal skvěle, škoda...

Vetřelec: Romulus (2024)
Obrovské zklamání... úvodni půlhodina ještě ujde, atmosféra dobrá. V momentu, kdy se to překlopí v opisováni Vetřelců (dvojka), jde to úplně do kopru. Hrouti se logika vypravění, jedine,co drži cely film, je vizual. Casting příserny! Posledni půlhodina to trochu zachraňuje, ale podobnou tranformaci jsme viděli uz ve čtyřce, tam byl humanoid tlustý, tady je hubeny.

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023)
Režisérská verze je úplně v pohodě - dobré sci-fi. S indexem 18+ to funguje. Je možné, že původní sestřih do formátu rodinného filmu to celé úplně poslalo do kopru. Je dobře, že Snyder dostal šanci představit svou verzi filmu...

Milé laskavosti (2024)
164 minut čisté zábavy, ukazuje se, že vypravěčství je klíč k úspěšnému filmu. Za mě ještě o chlup lepší než Chudáčci...

Julie mlčí (2024)
Strašná nuda!!!

Rivalové (2024)
Nechápu místní pozitivní hodnocení - sentimentální konina s absolutně nezvládnutým střihem a kamerou, do děje nevtáhne ani sport, ani těžko uvěřitelná milostná linka. Výborná hudba to celé trochu zvedá... Pocitově 240 nekonečných minut banality.

Hádkovi (2022)
Skvělá, nedoceněná komedie, o dvě třídy výš než běžná komediální produkce. Perfektní scénář, výborné dialogy... srovnatelné i s Vlastníky. Vůbec nechápu místní negativní recenze...

Oppenheimer (2023)
Ten humbuk okolo Opp je mi docela záhadou - jde o vcelku suchopárné justiční drama, jehož ustřednim tématem je obhajoba Opp čistých úmyslů, přičemž druhá hodina je téměř nekoukatelná, nudná. Asi tak 80% filmu muselo (bez započtení hereckých honorářů) stát cca 5000 dolarů, vše se odehrává v omšelých kancelářích, vědeckých kabinetech, přednáškových sálech... Dynamiku mezi monotónním přebíháním z místnosti do místnosti a sofistikovanými hádkami před křídovou tabulí zajišťuje neustále tenzivní hudba, čarováni se střihem, střídání černobílého obrazu a barvy... proti Tenetovi je to vcelku menší maglajz, ale stejně jako v předchozím filmu je obsahovým jádrem cosi (z fyziky), čemu se divák ani vzdáleně nepřiblíží. Stopáž je vražedná, samoúčelná. Upřímně - nechápu, co bych měl ve 4DX vlastně vidět? 3D vrásky hereckeho ansámblu? Akce je ve filmu asi 15 minut...

On se bojí (2023)
Strašná škoda, že v poslední třetině se sopka hroutí sama do sebe - chtělo to soudného dramaturga, který by z autorova tápání, jak to celé ukončit a vypointovat, vyříznul poslední čtvrtinu s resuscitovanou matkou - absolutní omyl. Závěrečná scéna připomíná Camuse (Cizinec) a vše naštěstí zachraňuje. První hodina naprosto famózní!

Tár (2022)
Film otevírá téma lesbo-bossingu, což z něj dělá jeden z vyzrálejších opusů s tematikou LGBTABCDEFGHCHIJKLMNOPRSTUVW. Fenomenální Cate Blanchett přehrává i tematická úskalí žalující směrem k Pianistce (která zobrazovala rozpor mezi oduševnělostí a intelektualismem profese na straně jedné a devalvující animálností nezvládnuté sexuality na straně druhé) a směrem k Černé labuti (která ukázala psychický rozklad s daleko přesvědčivější sugescí) ....