Režie:
John FrankenheimerKamera:
Robert FraisseHudba:
Ilja David CmíralHrají:
Robert De Niro, Jean Reno, Natascha McElhone, Stellan Skarsgård, Sean Bean, Skipp Sudduth, Michael Lonsdale, Jan Tříska, Jonathan Pryce, Ron Perkins (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Studená válka je možná u svého konce, ale nové světové pořádky dávají vzniknout skupině tajných nájemných žoldáků zaměstnaných lákavou nabídkou. Tito lidé, známí jako Ronin, se setkávají ve Francii u tajemného klienta kvůli zdánlivě rutinní práci - krádeži aktovky. Jednoduchá mise se ale stane velmi nebezpečnou, když i ostatní organizace z podsvětí začnou usilovat o stejný cíl..., a aby skupina Ronin mohla zdárně dokončit svou práci, musí udělat něco, co dosud bylo jejím členům cizí...začít si důvěřovat! (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (512)
Troufám si furiantsky říct, že minimálně za posledních 20 let nevzniklo mnoho žánrových filmů, které by se Roninovi vyrovnali. Atmosféra je dokonale oldschoolová (John Frankenheimer se nezapře) včetně Melvillovského samurajského prologu, přes pomalejší tempo má neuvěřitelný spád, akce je dynamická a nekorektní a zvratů je rovnou několik a každý rozhodně předvídatelný není. Co se týče obsazení - co jméno, to perla. Robert De Niro zde vypadá jako Lino Ventura (!) a stejně tak i hraje, Jean Reno jde ve šlépějích francouzských drsňáků ze staré školy, Natascha McElhone je stejně krásná jako přesvědčivá, Stellan Skarsgård je slizoun par excellance a Jonathan Pryce hraje padoucha ještě lépe než v Zítřku, který nikdy neumírá. Potěší i cameo Jana Třísky (nejen díky patriotismu) a Michaela Lonsdalea. Bezchybný akční nářez, čistý a průzračný jak křišťál. 100%. ()
Na to aby ste sa dozvedeli čo je v kufríku ho treba najskôr získať a potom ... zabudnúť (pravidlo číslo 2) Ronin ma veľmi potešil a to v tom, že niekto ešte skutočne vie natočiť inteligentný "pure" akčný film. Tento mal k dobru aj de Nira, Rena, Skarsgarda, Nataschu McElhone(nejen na koukání) a čerešňou na torte bola pre mňa Kati Witt v miniroli krasokorčuliarky Natasche. Ako tu už bolo spomenuté v tomto filme sú excelentné nedigitálne automobilové naháňačky, na ktoré sa nahypovaná nuda z Reloaded nechytá (a na konci žiadny lietajúci strýko Fedor). Dobrá oddychová jazda. 8/10 ()
Robert De Niro a Jean Reno vytahují film svými výkony o stupínek výše. Přitažlivý námět nenašel tak vyrovnaného partnera ve scénáři, a tak se mi jevilo 121 minut jako příliš. Nevynechal bych z nich však ani jediný záběr z automobilových honiček, které mohou sloužit jako studijní materiál i současným tvůrcům. Sympatická byla (i přes miniaturnost jeho role) účast Jana Třísky. ()
Vezmeme velký herecký potenciál, scénář pro klasické akční béčko, nezapomeneme přihodit jednu krásku, vybereme zajímavé exteriéry a pak to všechno spatláme do jedné nepoživatelné hmoty. Český dabing tomu moc nepomáhá, Třísku nemluví Tříska, který má naštěstí jen pidiroličku, takže to našinci až tak netrhá uši. ()
Akční film starý školy s excelentním obsazením a skvělou hudbou. Trochu zmatenější scénář, kdy někdy nevíme kdo je s kým a o co komu jde je bohatě vynahrazenej akcí a solid výkony všech hlavních herců. De Nirovi a Renovi role padly jako ulitý, to samé se dá říct i ke slizkýmu Skarsgärdovi. Je prima vidět tam i Jana Třísku, ač jeho výstup zabral kolem dvou minut. Jenom by mě doopravdy zajímalo, co bylo sakra v tom kufříku! ()
Galerie (59)
Zajímavosti (31)
- "Ronin" je samuraj bez pána. (Chatterer)
- Ve scéně, kdy Gregor (Stellan Skarsgård) říká instrukce Samovi (Robert De Niro) z auta, kde je umístěn počítačový terminál, je ve skutečnosti umístěno zařízení na editování filmů, které bylo při natáčení používáno. (Caaslav)
- V Hollywoodu tehdy prakticky neznámý hudební skladatel českého původu Ilja David Cmíral (v titulcích uvedený jako Elia Cmiral) později vyprávěl, jak se k tak zásadní práci dostal: "Z Ronina odešel Jerry Goldsmith a produkce zadala hudebnímu řediteli MGM, aby dal dohromady seznam skladatelů první ligy, kteří jsou okamžitě k dispozici. On tam napsal tři jména a pak mě, protože znal moji muziku a líbila se mu, i když to byla hudba, která by k takovému filmu vůbec nešla. Ale měl kuráž na to, aby na ten seznam napsal úplně neznámého člověka, který za sebou neměl žádné výsledky, nic." Kupodivu nepřišel v úvahu až poté, co ona trojice odmítla: "Všichni mohli! Měl jsem schůzku s režisérem Johnem Frankenheimerem jako první a požádal jsem ho, ať mi dá kousek filmu, že mu nezávazně složím takové demo. Udělal jsem ho, líbilo se mu, všechny ostatní schůzky odvolali a za dva dny jsem seděl s Frankenheimerem ve střižně. Ronin je film asi za 65 milionů. U kategorie filmů od řekněme 25 milionů nahoru nemá žádný skladatel bez předchozích výsledků šanci. Když nemáš výsledky, nedostaneš film, když nedostaneš film, nemáš výsledky. Není z toho úniku, člověk si musí najít nějakou skulinku. Na seminářích se mě studenti ptají jakou skulinku. To může být něco podobného, jako jsem zažil já s Roninem, můžete třeba randit s dcerou producenta, chodit hrát golf nebo do tělocvičny, je to všechno o tom být ve správnou dobu na správném místě. Proto jim vždycky říkám jednu věc: Rozmyslete si, jestli to skutečně chcete dělat. Ten sen se může stát skutečností a pak jednoho dne budete plakat, protože tenhle život je strašně tvrdý. Ta práce je dobře zaplacená, ale nemilosrdná. Hudba se vymění, film není úspěšný. Je to velký boj dostat se mezi ty vyvolené a nejde přitom jenom o muziku. Hlavně je to politika a pak někde na konci eventuálně trošku té hudby. Hrozná loterie. Tím ale nechci nikoho deprimovat, říkat, že to není možné, protože výhry jsou veliké. Když jsem seděl ve studiu v Londýně a osmdesátičlený orchestr se sborem hrál moji muziku, no tak to by člověk brečel. Týden jsem natáčel s jedním z nejlepších orchestrů na světě. Taková odměna pak stojí za všechno to odříkání a dřinu." (NIRO)
Reklama