Režie:
Roland EmmerichScénář:
Jeffrey NachmanoffKamera:
Ueli SteigerHudba:
Harald KloserHrají:
Dennis Quaid, Jake Gyllenhaal, Ian Holm, Emmy Rossum, Sela Ward, Dash Mihok, Kenneth Welsh, Jay O. Sanders, Austin Nichols, Perry King, Nestor Serrano (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Od režiséra filmu Den nezávislosti přichází film plný napětí, akce a ohromujících speciálních efektů. Globální oteplování zapříčiní počátek nové doby ledové, tornáda srovnají se zemí Los Angeles, přílivová vlna zaplaví New York City a celá severní polokoule zmrzne. Klimatolog Jack Hall (Dennis Quaid) musí projít rostoucí superbouří, aby zachránil svého syna (Jake Gyllenhaal), tváří v tvář mocnému nepříteli, s jakým se ještě nesetkal, matce přírodě! (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (903)
„Nič také sa nikdy nestalo.“ – „Nie posledných 10 000 rokov.“ Na rozdiel od PATRIOTA sa Emmerich konečne na nič nehrá a iba rozpráva nenáročný dobrodružný príbeh o tom, ako otec (Quaid) prekonáva šialené prírodné problémy a ide za synom (Gyllenhaal), ktorý sa medzitým snaží prežiť. Emmerich má tieto trikové veľkofilmy proste rád. Jeden zásadný rozdiel medzi týmto a ID4 (alebo GODZILLOU) je v tom, že besnenie živlov (na rozdiel od útoku mimozemšťanov, či prerastenej jašterice) poznáme všetci, takže nás z jednotlivých demoličných scenérií mrazí. V neposlednom rade mi to pripadalo u Emmericha prvýkrát, že hrdinami boli obyčajní ľudia, nie papierové figúrky. Roland sa učí - uberá dialógy a necháva rozprávať kameru, hudbu, strih. S týmto jeho filmom som sa cítil dobre (vyberanie kníh na spálenie, vlky). Ale v prípade, že nás chceli tvorcovia seriózne varovať, tak neviem neviem. No ak nás chceli iba zabaviť... uspeli! ()
S odstupem času mohu již dneska porovnat s 2012 a musím konstatovat že již Den poté byla velice příjemná laskomina alá Emmerich. Čili lidská populace v ohrožení a jde jen o to minimalizovat ztráty na lidských životech. Nevím čím to je, ale Den poté se mi líbí čím dál více, přestože se zde neukrývá kdovíjaké množství akce a Dennis Quaid rozhodně mezi mé největší oblíbence nepatří. Doporučuji se na film podívat až bude venku kolem půl metru sněhu a zrovna začne chumelit:) ()
Asi poslední z těch velkejch Emmerichových velkofilmů, ve kterém hraje samozřejmě prim zkáza katastrofických rozměrů. Rozhodně na tohoto režiséra, který se v podobném typu filmů vyžívá a je to jeho styl nemám žádnou pifku, jeho Godzillu miluju od dětství a je to spíše kousek od kousku, který mi sedne více. Bay je u mě over the top, ale jednou za čas nemám problém vypnout mozek a užívat si destrukci. Problém ale je, že mě mezi obyčejnými lidmi (nekritiky) oblíbený Den poté dlouho míjel a nebavil mě tak, jako třeba 2012. Rád bych se na něj jednou kouknul znovu a obejktivně pro sebe zhodnotil. btw : ti vlci fakt příšerní, ale což i horší triky je třeba ocenit :D PS : Takovej lehčí nadprůměr, ale je pravda, že jsem film sledoval po očku a nevěnoval mu plnou pozornost (třeba bych ale právě proto ale naopak přihoršil)...60% ()
Scénář je sice jeden velký vědecký nesmysl, a v závěru to s tím patriotismem opět přehnali, ale co. Je to výborně natočené, triky jsou úžasné - až mi z nich bylo taky zima (naštěstí jsem neviděl trailer), herci nejsou moc výrazní, ale o ně tady nejde. A hlavně - americký uprchlický tábor!! He he:-)) ()
Kupodivu musím konstatovat, že je to docela koukatelné (tedy v rámci možností), to jsem od Emericha nečekal. Asi je to tím, že středobodem je tu namísto záchrany americké demokracie cesta otce za synem. Díky tomu celkem absentuje obvyklý americký patriotismus, což kvituji s povděkem. Žádné veledílo, ale na jedno podívání ujde. Z tria "New Yorských ničitelů" tak vychází jednoznačně vítězně, i když je to vítězství Pyrrhovo. ()
Galerie (85)
Zajímavosti (24)
- Než mohl vzniknout složitý a dlouhý záběr, v němž kamera z ptačí perspektivy zabírá arktické ledové masy, nejprve vytesal fyzický model ledovců sochař a výsledek se pak ručním scannerem načetl do počítače, kde se dále upravoval. (Specs)
- Studio 20th Century Fox vyhrálo práva na projekt za 125 milionů dolarů prostřednictvím "aukce", při které bylo úspěšnější než například DreamWorks, Universal či Warner Bros. Film byl původně určený na léto 2003, ale obrovské množství zvláštních efektů jeho výrobu podstatně prodloužilo. (imro)
- Tvůrci neměli k dispozici žádné záběry tříštících se ledovců, takže museli improvizovat. Aby se všechny kusy ledu pohybovaly věrně, najali nakonec na jejich rozpohybování odborníky na animaci filmových postaviček. (Specs)
Reklama