Reklama

Reklama

Margot (Anya Taylor-Joy) a Tyler (Nicholas Hoult) se vydávají na rande na pobřežní ostrov v severozápadním Pacifiku, kde mají povečeřet v luxusní restauraci Hawthorn. Tam pro ně a pro další vybrané vzácné hosty připravil samotářský a celosvětově proslulý šéfkuchař Julian Slowik (Ralph Fiennes) opulentní degustační menu. Dále jsou mezi pozvanými tři alkoholem opojení zaměstnanci technologické firmy Bryce (Rob Yang), Soren (Arturo Castro) a Dave (Mark St. Cyr), starší bohatý pár a stálí klienti Anne a Richard (Judith Lightová a Reed Birney). A nakonec renomovaná kritička restaurací Lillian Blomová (Janet McTeerová) se slabošským šéfredaktorem časopisu Tedem (Paul Adelstein) a slavná filmová hvězda středního věku (John Leguizamo) se svou asistentkou Felicity (Aimee Carrerová). Strávníky obsluhuje dokonale oblečený personál v čele s generálkou Elsou (Hong Chauová). Během večeře začíná houstnout atmosféra, jak dochází k odhalování tajemství jednotlivých hostů a šéfkuchař Slowik servíruje jeden nečekaný chod za druhým. S přibývajícími dramatickými a násilnými událostmi Slowik hosty čím dál tím víc znervózňuje, jelikož je stále patrnější, že jeho propracované menu má vyústit v pořádně šokující finále. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (606)

lamps 

všechny recenze uživatele

Má hlavní emoce po zhlédnutí se vztahovala na neodolatelnou chuť na cheeseburger, což je v kontextu příběhu vlastně pochvala. Menu dovede vtáhnout a pobavit, ale osobně se mi nejvíce líbilo rozkrývání lidských povah podle toho, jak jednotliví hosté reagují na ta nejlépe ošetřená a zkrátka nejgurmánštější jídla pod sluncem. Tehdy začnete většinou osazenstva pohrdat a ďábelské praktiky šéfkuchaře Fiennese si můžete užívat. Jenže Mylod sází na marxistickou kritiku kapitálu a hororovou zábavu svádí někam, kde je ve výsledku pořád jen neškodnou hororovou zábavou s triviálním poselstvím. Takže je to jak navoněná z prdu kulička, na níž ovšem máme díky šikovným tvůrcům obrovskou chuť. I takový chod nám někdy musí stačit, aspoň že je servírovaný s láskou. 70 % ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Námět mi přišel fajn (ačkoli mě osobně jakékoli kuchařské pořady k smrti nudí) a ze začátku je to celkem zábavné, když ještě není jasné, o co tam půjde (toto platí, pokud člověk neviděl trailer), má to pár zajímavých zvratů a Anya Taylor-Joy je zde vrcholně úchvatná jako vždy (byť už mám nějakou dobu z jejího Instagramu dojem, že jestli bude dál tak strašidelně hubená, tak se brzo ztratí před očima, což jsem si zde jen potvrdil), od jistého momentu (který mi připomněl první povídku "Pasternak" z filmu Divoké historky) se to však zvrhne do změti značně nesouladných motivů a už mě nebavilo to sledovat a přišlo mi to ke konci i silně úmorné, o divně neuspokojivém rozuzlení nemluvě. A nechápal jsem lidi v kině, kteří se pořád něčemu smáli, protože mně to teda fakt jako komedie k popukání nepřišlo, a stejně tak bych se dost zdráhal to nazývat hororem, protože strašidelné to není už vůbec. Má to navíc i dost nesympatické obsazení většiny rolí (v případě Nicholase Houlta se ovšem nemůžu rozhodnout, zda mi byl protivnější jeho frackovitý ksicht nebo krajně nesnesitelná postava), takže jsem z toho odcházel s dost rozpačitými dojmy, že to asi mohl být fajn originální film, ale skončilo to někde na půl cesty, když to zabila mj. ta nevtipnost a nevěrohodnost chování většiny postav. ()

Reklama

Algernons 

všechny recenze uživatele

Stejně jako od režiséra Barbara bych nečekal jeden z nejlepších hororů roku, tak ani u Menu od Marka Myloda bych nečekal jeden z nejlepších Thrillerů posledních let. Menu vypráví o jednom večeru v luxusní restauraci na izolovaném ostrově, jedná se o kulinářskou zkušenost, jakou zažijí jen ti nejprivilegovanější. Hru kterou zde tvůrci rozehráli, jsem jim baštil od začátku do konce. Uhranulo mě zde naprosto vše, herecké obsazení a výkony, dialogy mezi postavami a vztahy, které se tu odkrývají. Nepříjemné podtóny celého ostrova a šéfkuchaře, které vás znepokojují a nutí vás hádat, co a kdy se pokazí, odehraje a odkryje. Do toho tu je vynikající hlavní postava Margot, hraná Anyou Taylor-Joy, která vyniká jak svou nechutí být na podobné místě, obyčejnou náturou, tak tím, že je jakousi divokou kartou, která zde neměla být a kazí tak plán celého večera. Film si semnou pohrával od začátku do konce a já si to náramně užíval. Neuvěřitelně jsem se ponořil do všech postav a jejich vnímaní situace i postavení. Zároveň mě bavilo co každá z nich představuje. Jídlo jako takové je zde velkou alegorii prakticky pro cokoliv, co si tam dosadíte, ale primárně pro umění. Je jedno jestli v tom uvidíte filmy, hudbu a nebo cokoliv jiného. Každá postava tak zastupuje nejrůznější lidi, které toto umění vnímají a jejich přístup k němu. Kouzelná záležitost, která i mě samotného jako někoho, kdo se aktivně i kriticky vyjadřuje k filmům donutila reflektovat sama sebe. Protože nechte dopadnou ani jako jedna z těchto postav, speciálně ne jako dva domýšlivý snobští kritici a nebo jako postava Nicholase Houlta.  Anya Taylor-Joy, Ralph Fiennes, Nicholas Hoult dokazují, že jsou to sakra skvělý herci, ale speciálně Fiennes podává jeden z nejlepších výkonů své kariéry, umí být děsivý, nepříjemný, zranitelný i dojatý a šťastný a přechody mezi tím jsou neuvěřitelné. Šéfkuchař Slawik je jedna z nejvíce fascinujících filmových postav letošního roku! 9/10! (Některé postavy bych ocenil prokreslenější). ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Fascinující umělecký thriller. Přestože nejsem velký fanoušek artových hororů, toto psychologické pojetí mne velice zaujalo. Nesourodé skupinky zúčastněných jsou dobře zvolené a každý má něco do sebe a jejich rozhovory chytře vyplňují volný čas. Na filmu se mi především líbí pozvolná gradace položek zahrnutých v menu a vývoj chování hostů až k finální rezignaci. Smíření s osudem je zde totiž velice působivě zachyceno. Jen je škoda, že plány šéfkuchaře nemají o něco hlubší myšlenku. Jeho důvody tak v mnoha případech působí povrchně a nebo jsou zkrátka odůvodněny jako ve správném čase na správném místě. Přičemž bych čekal, že bude každá osoba, stejně jako jídlo v menu, promyšlená do sebemenšího detailu. Být to zamotanější, neváhal bych udělit i tu poslední hvězdu. 75% ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Satira skrze kulinářství (ne v tomto ohledu to není originální), která zpočátku příkladně kombinuje tenzi s humorem a připravováním si postav pro "bod zlomu". Ovšem všechno co chce říci, zvládne během první poloviny a... A pak nic, ve druhé se již jen tápe a tak nějak se doklopýtá k závěru. Navíc po tom "zlomu" je to vyloženě zoufalé právě v práci s postavami, což zpětně devalvuje i začátek. Vše se "trefně a sofistikovaně vysatiruje" v první polovině a druhá jakž takž funguje pouze díky hercům, kteří dělají co mohou, aby se to nepotopilo zcela. Měla to být povídka a nikoli celovečerák. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (20)

  • Keď sa kuchár asi po 40 minútach zastrelí, žulové dosky v kuchyni sú postriekané krvou. Po dvoch strihoch a niekoľkých sekundách sú opäť čisté. (molcan2)
  • Na začiatku filmu privádza zákazníkov do reštaurácie Elsa (Hong Chau) a niekoľko kôz. Judášova koza je koza, ktorá sa používa na upokojenie dobytka a iných hospodárskych zvierat pri nakladaní na nákladné autá a pri prevoze na bitúnky. To je narážka na to, že hostia sú dobytok, ktorý je vedený na porážku. (molcan2)
  • Vo filme je 12 stolujúcich hostí rovnako ako 12 apoštolov pri Poslednej večeri. (Arsenal83)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Taylor Swift se chystá na režijní debut

Taylor Swift se chystá na režijní debut

11.12.2022

Známá popová zpěvačka Taylor Swift k filmu měla odjakživa blízko. Už zkraje kariéry ve svých písních vyprávěla příběhy, které později zkušení režiséři převáděli do krátkých klipů, nedávno se pak… (více)

Furiosa dorazí až v roce 2024

Furiosa dorazí až v roce 2024

11.09.2021

A je to oficiální. Furiosa, prequel Šíleného Maxe z roku 2015, dorazí místo roku 2023 až v roce 2024. Austrálie si totiž v těchto dnech prochází něčím, čemu se kupodivu jako jedna z mála zemí na… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno