Reklama

Reklama

Vymítač ďábla: Znamení víry

  • USA The Exorcist: Believer (více)
Trailer 1

Příběh nového Vymítače ďábla začal na Haiti, kde fotograf Victor (na Oscara nominovaný Leslie Odom, Jr.) přišel před dvanácti lety v důsledku katastrofálního zemětřesení o těhotnou manželku. Naštěstí se podařilo zachránit novorozenou dcerku Angelu, o kterou se Victor od té doby vzorně stará. Absolutně ho proto vykolejí, když se jednoho dne Angela nevrátí domů ze školy. Zmizela společně se spolužačkou Katherine v lese za městem a zoufalí rodiče, policisté, vojáci a dobrovolníci po nich marně pátrají. Třetího dne se stane zázrak. Dezorientované a vyčerpané dívky se objeví na malé farmě, daleko od místa, kde zmizely. Bezmeznou radost však záhy vystřídá narůstající znepokojení. Po důkladném lékařském vyšetření jsou sice Angela i Katherine označeny za zcela zdravé, jejich chování ale naznačuje, že si z toho, co prožily, odnesly víc než jen nepříjemnou vzpomínku. Zkušený exorcista by na první pohled poznal, že jsou obě dívky posedlé. Victor je ale pragmatik, který na peklo ani nebe nevěří, dokud ho nezažije na vlastní kůži. Tou dobou už ale může být pozdě. Pro všechny. (Cinemart)

(více)

Videa (13)

Trailer 1

Recenze (147)

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Strašlivá nuda. Na tom filmu není dobrého snad vůbec nic - a Ellen Burstyn s Lindou Blair už vůbec ne - proboha, proč do toho lezly? Film nezáživný, přihlouplý, předvídatelný, bez jakékoliv atmosféry a bez jakékoliv alespoň trochu zajímavé postavy. Největší filmový průser za hodně dlouhou dobu, tohle fakt znova ne. Řemeslo to má fajn, takže ty dvě hvězdy jsou naprosto adekvátní, ale některé věci by se prostě těžit do nekonečna fakt neměly. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Když jdete na film s vědomím, že to nebude stát za nic, pak si ho nakonec můžete i trochu užít. Jistě, žádná sláva se nekoná, ale slabší průměr určitě, jelikož odpadové a jednohvězdičkové horory přeci jen vypadají jinak. Zbytečné bylo snažit se vytěžit marketingovou značku, když navíc s původním filmem má tenhle společné jen dva motivy - paní MacNeilovou, matku Regan, a démona Pazuzu, o němž netuším, jak se zrovna tady vyskytnul a jakým způsobem ho dívky vyvolaly, páč kyvadélko a svíčka mi nějak nestačí. Úvodní scéna se zemětřesením má napětí a je velmi dobře udělaná. Pak se ale film táhne, kdy sledujeme nejprve Angelu, pak jak je s kamarádkou, a následně jsem měl pocit, že je více jak půl filmu hledají. Vymítání docela šlo, ale pomáhala tomu zvuková stránka v kině, kdy u nás bylo až přehlučeno, takže chvílemi se třásly i židle. Tvůrci byli ovšem opatrní, a tak masturbace v kostele je jen naznačená - a mohla to být slušná provokace, a při běsnění se jen otáčely hlavy a zlomil se krk. Dobře, vypíchnuté oči, ale ty to nezachránily. Osobně mám u tohoto žánru raději atmosféru, ale když ji tvůrci neumí, nechť udělají masomlejn. Roztržení kněze by jistě bylo efektní. Tak nic, nedošlo na to. Film klade více otázek než odpovědí, což zajisté bude vadit nejvíce těm, co rádi přímočarost. Jinak cameo Burstynové jsem uvítal, tedy v jejím věku, výborné. A poslední záběr byl nejlepší a ano děsně sentimentální. Vizuálně solidní, herecky průměrné, masky velmi dobré, byť těžily z původního filmu, ale možná záměrně. Promarněná šance, která mimo kino ztratí i tu špetku něčeho dobrého. p.s. - lekačka v blázinci zacloumala s celým kinem a probudila ty, co mezitím usnuli. 2,5* ()

Reklama

blackkocour 

všechny recenze uživatele

Kurva, Greene, možná jsem jedinej, kdo ti tvoje dušičky nehatil, byť chraň mě Bůh, nehledal chyby nebo mizející nesrovnalosti, a možná tomu konfiguroval fakt, že jsem na fastfoodový slashery ujetej, ale tady to opět zavinil někdo jiný, protože nechci vyvěšivat Greenův ksicht na plakát, s podtitulem “živého či mrtvého”. Vymetač indických kobercových démonů (1973), se stal v hororovém světě něco jako kult, který dokáže mrazit doteď. Pak jeho “zástupce”. Ono, chtělo by to zapnout plyn, ale kdo si dnes může dovolit splácet si topení. Největší zátěž, co se musí ve filmovém světě snášet je, že Holému Údovi dochází nápady, a oživování starých a zaběhlých sraček, sorry značek, škodí úplně každému, protože do ruk to dostane nějaký tuctový fušér, co nemá bůhvíjaké ambice, zápal a chuť tvořit umění, a můžem uvažovat, z jakého rychlokurzu patlal vyšel. Nemá to žádné kreativní znaky, posedlé vykroucené hlavy holčiček nemají žádné herecké nadání, nedostaví se žádné husí kůže, je to nesmyslně naivní a hloupoučké. Jásonovy Bludné domy, doufám že se nepustěj do Pátku třináctého, když už jsme u oživování starých značek, které Universal pokouší zkurvit už o veteránů Frankensteina, Drákuly, Mumie a další. Nechodím do kina, zálohovat klasiky nejméně padesátkrát, a zavřít okna i dveře, a nenechat si to vzít! Víme, že mockbustery už léta jsou dominancí The Asylum, ale štafetu si bere Blumhouse, a Universal, super. A poučení na závěr, posedlej se nezavírá do cvokáren! Ty vypíchnuté oči staré báby, to někdo odkazuje na Jen Bůh odpouští? #odpadnísklizeň [2023] ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Priemerný pozerateľný vymietačský horor, ktorý by sa dočkal lepšieho prijatia ak by stál mimo sériu. I keď ťažko hovoriť o právoplatnej sérii, keď sú sequely raz viac, potom trochu menej, ignorované. Green so Sattlerom prinášajú do ošúchanej dejovej formulky jeden zaujímavý prvok, avšak i keď prichádza nečakane, tak predchádzajúci dej ho mal aspoň nejakým spôsobom naznačiť. Najväčšou slabinou je rutinná Greenova réžia a niektoré málo uveriteľné prvky, ako napríklad to, že napriek hrozivým udalostiam sa o ne okrem niekoľkých postáv nikto nezaujíma a v nemocnici na nadprirodzený fenomén reagujú asi ako na chrípkovú epidémiu, ak nie je ešte menej laxne. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Viděno v kině. Scény na Haiti byly velmi zajímavé a pěkně se na ně koukalo. Příběh se pak tady od toho odpíchne a ocitneme se kdesi v americkém městečku. Přiznávám se, že vyznávám klasické lekačky a naháněčky. Ty mám mnohem radši. Na těch dvou posedlých holčinách se maskéři pěkně vyřádili, ale to k takovým filmům patří. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Počas výroby sa krátko povrávalo, že William Friedkin sa podieľa na tomto filme. Friedkin okamžite tweetoval: "To nie je fáma, to je lož." Ďalej uviedol, že „na svete nie je dosť peňazí ani motivácie“, aby ho prinútili akokoľvek pracovať na tomto filme. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v Atlante a Savannah (Georgia, USA) a Santo Domingo (Dominikánska republika). Natáčanie trvalo od novembra 2022 do marca 2023. (Arsenal83)
  • Ellen Burstyn pôvodne odmietla zopakovať si svoju rolu spred 60 rokov z Vyháňač diabla, no potom jej ponúkli dvojnásobný plat. Burstyn si vtedy pomyslela: "Mám pocit, že diabol sa pýta na moju cenu." Nakoniec úlohu prijala a použila plat na financovanie štipendia MFA pre hercov na Pace University, kde Actors Studio vyučuje svoj program. Burstyn je celoživotným členom Actors Studio a jeho spolupredsedkyňou. (Arsenal83)

Související novinky

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

22.01.2024

V pondělí 22. ledna 2024, den před vyhlašováním nominací na Ceny Akademie, byly oznámeny nominace na nechvalně známé anticeny Golden Raspberry Awards, které každoročně vyzdvihují spíše ty nelichotivé… (více)

Nový Vymítač ďábla je v problémech

Nový Vymítač ďábla je v problémech

12.01.2024

Hollywoodská studia Universal Pictures a Blumhouse Productions měla velké plány, co se týče nedávného oživení série Vymítač ďábla s podtitulem Znamení víry. Společnost NBCUniversal v roce 2021… (více)

Reklama

Reklama