Reklama

Reklama

Vymítač ďábla: Znamení víry

  • USA The Exorcist: Believer (více)
Trailer 11

Příběh nového Vymítače ďábla začal na Haiti, kde fotograf Victor (na Oscara nominovaný Leslie Odom, Jr.) přišel před dvanácti lety v důsledku katastrofálního zemětřesení o těhotnou manželku. Naštěstí se podařilo zachránit novorozenou dcerku Angelu, o kterou se Victor od té doby vzorně stará. Absolutně ho proto vykolejí, když se jednoho dne Angela nevrátí domů ze školy. Zmizela společně se spolužačkou Katherine v lese za městem a zoufalí rodiče, policisté, vojáci a dobrovolníci po nich marně pátrají. Třetího dne se stane zázrak. Dezorientované a vyčerpané dívky se objeví na malé farmě, daleko od místa, kde zmizely. Bezmeznou radost však záhy vystřídá narůstající znepokojení. Po důkladném lékařském vyšetření jsou sice Angela i Katherine označeny za zcela zdravé, jejich chování ale naznačuje, že si z toho, co prožily, odnesly víc než jen nepříjemnou vzpomínku. Zkušený exorcista by na první pohled poznal, že jsou obě dívky posedlé. Victor je ale pragmatik, který na peklo ani nebe nevěří, dokud ho nezažije na vlastní kůži. Tou dobou už ale může být pozdě. Pro všechny. (Cinemart)

(více)

Videa (13)

Trailer 11

Recenze (147)

maddy 

všechny recenze uživatele

David Gordon Green to dokázal! Dokázal po Halloweene, ktorý kvalitatívne klesal s každou ďalšou časťou, až na absolútne dno, zmarit ďalšiu kultovú hororovú značku. No úprimne som čakal po tých negatívnych ohlasoch o niečo väčšiu mizériu. Believer je, keď už nič iné, tak aspoň pomerne profesionálne natočený horor, ktorý si svoje uvedenie v kinách obháji, narozdiel od iných tohtoročných exorcistických kúskov. Priviesť však túto značku späť do kín po 50 rokoch a ponúknuť niečo takto obyčajné a sterilné by malo byť ovšem na celoživotný zákaz točenia hororov. A pri Gordon Greenovi dúfam, že sa už tak stane, pretože je to režisér, ktorý si vybudoval kariéru na priemerných indie drámach (Joe, Prince Avalanche) a teraz točí iba podpriemerné kino horory. The Exorcist: Believer síce vyslovene v prvej polovici neurazí, akurát to v nej vyzerá ako nezaujímavá krimi story o pátraní po dvoch dievčatách, než horor, u ktorého navyše všetci vieme kam smeruje, ale scenár nám zápletku s posadnutím predkladá ako niečo prekvapivé. A v tej druhej polovici ponúka iba mizerné vymietanie oproti ktorému aj päťdesiat rokov starý film vyzerá ako odvážny kúsok. Záverečná pol hodina s vymietaním je totiž jedno obrovské sklamanie, kde sa nič poriadne nedeje, postavy stoja v kruhu a rečami vymietajú dve deti. Celé to pôsobí absolútne zbytočne a keď sa pri záverečných titulkách rozoznie kultový hudobný motív tak priam až nepatrične. Vrátane zbytočných cameo rolí v podobe Ellen Burstyn, ktorá tu je vlastne iba preto, aby tu pár minút bola, nič viac. Pokiaľ chce na tomto Universal stavať celú novú Exorcist trilógiu, aj spoločne s Greenom, tak to teda ďakujem pekne, keďže akýkoľvek záujem pochovali už prvým dielom a neviem načo vlastne by som sa mal v tomto príbehu tešiť ďalej, vyústilo to do úplneho prázdna. CELKOVO: 5/10 ()

Krouťák 

všechny recenze uživatele

David Gordon Green. Člověk, který u mě pohřbil jakýkoli další zájem o Halloweenská pokračování mi z nechutil další, tentokrát ještě kultovnější značku. Vymítač ďábla: Znamení víry určitě patří k tomu nejhoršímu, co lze tento rok v kinech vidět a bez pochyby je to jeden z nejzbytečnějších filmů, co jsem viděl. Absence jakéhokoli nápadu, či snahy o inovaci téhle legendy a řeči režiséra o tom, jaký respekt k původnímu majstrštyku chová, můžou snad být jedině skrytý výsměch všem hororovým fandům, jinak si to nedovedu vysvětlit - 15%. ()

Reklama

Psychor odpad!

všechny recenze uživatele

"Až ten film dorazí, tak už tu snad nebudu. Ale pokud existuje duchovní svět a já se budu moci vrátit, plánuji posednout Davida Gordona Greena a udělat mu ze života peklo." - William Friedkin... Radikální a nekompromisní ve svých stylistických postupech a stejně tak i názorech, o čemž jsem se mohl sám přesvědčit během našeho krátkého setkání na karlovarském filmovém festivale v roce 2014. Friedkinův The Exorcist je bezpochyby jedním z nejvlivnějších děl v historii kinematografie. Revoluční počin, který porušuje do té doby platné žánrové konvence a jenž navždy změnil tvář hororu. Naproti tomu Greenův The Exorcist: Believer působí jako nějaký laciný mockbuster ze studia The Asylum, který pouze sprostě parazituje na slavné značce a marketingově vykořisťuje její postavy. Zvláště pak devadesátiletou Chris MacNeil, jež nás nejdříve ujišťuje o tom, že v žádném případě není exorcistkou, aby o pár minut později během provádění exorcismu oslepla a její linka vyšuměla do ztracena. Hm, vskutku působivý návrat... Když porovnám Friedkinův The Exorcist (který vyděsí, provokuje, inspiruje či donutí k následné reflexi po zhlédnutí filmu) a Greenovu nesourodou směsici otřepaných žánrových klišé, kterou už v závěru ani nelze brát vážně, tak je mi opravdu smutno z toho, jakým směrem se hororový žánr ubírá. Jakožto zdejší hororový expert tak snímku The Exorcist: Believer uděluji jednoznačný odpad! ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

K filmu píšu svůj jubilejní 1000 komentář a věřím, a nebojím se použít ta slova, že toto přímo mystické načasování mi vnukl sám Ďábel. Tak to cítím. Jediný problém máme oba s tím, že to není důstojná pocta The Exorcist, (který má už léta čestné místo v mé topce). David Gordon Green šlape pouze kalnou břečku, po většinu snímku bez fungující atmosféry. A to, co mě děsilo (a děsí dodnes!) v hororu z roku 1973, to tady vůbec nefunguje. Kdybych se dokázala oprostit od srovnávání, možná bych byla tolerantnější. Ale v případě mé srdeční záležitosti toho zkrátka nejsem schopna. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Niekedy krok dozadu znamená krok dopredu.“ Pozrime sa na to čiastočne rečou čísel, pretože tie na rozdiel od ľudí neklamú (samozrejme ak sa nesfalšujú). To, že práva za Vyháňača diabla Universal odkúpil za šialených 400 miliónov dolárov, znie ako najhoršie strategicko-finančné hollywoodske rozhodnutie za posledných 5 – 10 rokov. Lenže jedno slovo. Halloween. Keď David Gordon Green a Danny McBride v rokoch 2018 – 2022 vytvorili tri resuscitačné halloweenske diely, napriek istej kontroverzii (ktorá je ale ostatne v rozumnej miere skoro vždy vítaná, dvojnásobne v hororoch) to boli trháky. „Jednotka“ stála trápnych 10 miliónov a celosvetovo ich trhla neskutočných 255 (!!!). Takže akonáhle páni po rozlúčení sa s klanom Myersových zamerali svoju pozornosť na modernú rekonštrukciu inej žánrovej klasiky, Vyháňača diabla, vyzeralo to ako ďalšia trefa do čierneho. Opäť prenechajme reč číslam: Friedkinova klasika z r. 1973 stála úbohých 12 miliónov a na celom svete zarobila 441. To je suma, z ktorej sa otáčajú panenky každému normálnemu producentovi ešte i dnes, v r. 2023. Takže 400 miliónov za práva napokon neznie až tak nerozumne. Ale! Dvojka bola strašná, trojka o čosi lepšia, no stále žiadny zázrak a drasticky prestrihávaný a pretáčaný prequel s podtitulom Počiatok (resp. Nadvláda zla, ono sú to skutočne v podstate dva odlišné filmy) sa zapísal do análov, ale nie v dobrom. V r. 2016 sa síce na scéne zjavil vydarený (hoc nie dokonalý) seriál, ktorý bol v skutočnosti plnohodnotným sequelom legendárnej filmovej jednotky, ale už druhá séria na to šla úplne inak, bolo to fiasko a tretia nikdy nevznikla. Vraziť v TAKEJTO situácii štyri stovky miliónov dolárov do rebootu je, nuž, jedno z najhorších strategicko-finančných hollywoodskych rozhodnutí za posledných 5 – 10 rokov. Dobrou správou je, že Greenov príspevok do série je taktiež plnohodnotným pokračovaním. Ale príliš si to neuvedomíte. Najmarkantnejšie je to samozrejme poznať z návratu Ellen Burstyn (čím sa ale tým pádom anuluje prvá séria seriálu, ehm), od ktorého však pre vlastné dobro nič veľkolepé nečakajte: je to trochu väčšie cameo pôsobiace dojmom, že pôvodná verzia s ním nepočítala, ale tvorcom „niečo“ v deji chýbalo a  tak si povedali: doprdelky, kydnime tam 91-ročnú Ellen Burstyn, ktorá vyzerá na 70. A tak narýchlo dopísali zopár scén, ktoré ak by sa z hotovej verzie vystrihli, nič by sa nestalo. Ten film nie je dobrý. Mám Greena rád, všetky jeho Halloweeny sa mi páčili na 4*, ale toto je prvú hodinu ozaj zlé. Absolútne nezáživný, stokrát obomletý scenár, tona klišé, nesympatické postavy, nepríjemní herci. Musím sa priznať, že ma strašne iritovalo pozerať sa na to, čudoval som sa, ako TOTO mohol natočiť režisér Halloweenov a aj to, prečo to vyzerá ako keby to stálo max. 4 milióny dolárov (a ako keby to pred vpustením do kín nevidel nikto zo štúdia). Dobrou správou je, že v polovici sa atmosféra zlepší. Nápad zamontovať do toho africkú mystiku skvelý. Začne to byť nepríjemne intenzívne (aj keď stále žiadny zázrak) a postavy sa aspoň ako-tak stanú znesiteľnými. Celkom ma bavilo sledovať, ako sa tvorcovia pohrali s trademarkami série, ktoré som čakal (bolo mi jasné, že ich zakomponovaniu neodolajú) a napriek tomu ma zakaždým prekvapilo, AKO (otáčanie hlavy). Istým plusom je, že tentokrát sú posadnuté rovno dve puberťáčky, aj keď teraz si nie som istý, „a komu tým jako prospějetě, co?!“. Azda práve za o čosi lepšiu druhú polovicu fakt mimoriadne urgentne prižmurujem obe oči a udeľujem „až“ 3*. () (méně) (více)

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Počas výroby sa krátko povrávalo, že William Friedkin sa podieľa na tomto filme. Friedkin okamžite tweetoval: "To nie je fáma, to je lož." Ďalej uviedol, že „na svete nie je dosť peňazí ani motivácie“, aby ho prinútili akokoľvek pracovať na tomto filme. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v Atlante a Savannah (Georgia, USA) a Santo Domingo (Dominikánska republika). Natáčanie trvalo od novembra 2022 do marca 2023. (Arsenal83)
  • V polovici decembra 2022 bola výroba filmu predčasne zastavená až do prejdenia sviatkov po tom, čo mal Odom „nešpecifikovaný zdravotný problém“. (Arsenal83)

Související novinky

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

22.01.2024

V pondělí 22. ledna 2024, den před vyhlašováním nominací na Ceny Akademie, byly oznámeny nominace na nechvalně známé anticeny Golden Raspberry Awards, které každoročně vyzdvihují spíše ty nelichotivé… (více)

Nový Vymítač ďábla je v problémech

Nový Vymítač ďábla je v problémech

12.01.2024

Hollywoodská studia Universal Pictures a Blumhouse Productions měla velké plány, co se týče nedávného oživení série Vymítač ďábla s podtitulem Znamení víry. Společnost NBCUniversal v roce 2021… (více)

Reklama

Reklama