Režie:
Phillip NoyceScénář:
Chris SparlingKamera:
John BrawleyHudba:
Fil EislerHrají:
Naomi Watts, Colton Gobbo, Sierra Maltby, Ellen Dubin, Juan Pope, Alex Paxton-Beesley, Edie Mirman, Paul Pape, Rebecca Flinn-White, Michelle Johnston (více)Obsahy(3)
Ovdovělá Amy Carrová truchlí nad ztrátou svého manžela, který zemřel před rokem a dělá vše pro to, aby pomohla svým dvěma dětem překonat smutek a obnovila normální život. Její dospívající syn reaguje vzpourou a jednoho pátečního rána odmítne jít do školy. Amy s ním ztrácí trpělivost a radši si jde zaběhat do lesa poblíž domova. Klid, který v tichu lesa hledá, je ale neustále přerušován vyzváněním telefonu, až se ho rozhodne vypnout. Když ho znovu zapne, s hrůzou zjistí, že ve škole, do které chodí její syn, se střílelo. Uvědomí si, že je hluboko v lese, daleko od města a její syn určitě potřebuje pomoc. Amy zoufale závodí s časem, aby ochránila svého syna… (JOJ Cinema)
(více)Videa (1)
Recenze (39)
Na to, že je to vlastně jen sólo běh Naomi Watts po lese, tak dobrý. Viděl jsem hodnocení 46 %, chtěl jsem si to tak dát kulisu a ejhle. Je to zřetelně tak dobře natočené, dějově i emočně přirozeně proměnlivé, že pozornost udrží. Nezaslouženě nízké hodnocení. Hned jdu na další filmy Phillipa Noyce. ()
Tento thriller a socialni kritika s hlavni postavou Iphonem nedosahuje kvalit podobnych filmu jako Uplne bezvetri (1989) nebo Rabbit proof fence (2002). Reziser se zrejme snazi zkoumat zarmutek pri tragedii a k tomu nabizi lacine vzruseni. Naomi Watsonova dela co muze. Hodinu bezi, tezce dycha, telefonuje a tvari se silene s rozsirenyma ocima, coz neni moc zabavne. Je to pochopitelne. V pandemickem case se zadne hromadne sceny tocit nedaly. ()
Zatímco Naomi Watts prožívala v tomto filmu 80 minut nejistoty o život svého syna, tak já jsem prožíval 80 minut utrpení při sledování největší filmové p*či filmových dějin. Jako pardon, ale skutečně ona postava, ztvárněná výše zmíněnou herečkou, patří na naprosté dno a popravdě, lidé, chovající se i v realitě jako právě žena v této podívané, si nezaslouží nic jiného, než pořádnou přes držku. Prostě totálně iritující figurka, chovající se jako hysterická kráva, jejíž reakce se nedají ospravedlnit ani situací, do které se dostala, a jež je sice opravdu zatraceně nezáviděníhodná a nervy drásající, nicméně už vážně naposledy opakuji, to její jednání je zde fakt hloupé, nesmyslně nepříčetné a doslova až obtěžující. Škoda je to pak o to větší, že samotná zápletka, respektive navozená daná situace není vůbec marná, především pak funkčnost postupné gradace je vyloženě působivá a efektní, s úplně jinak jednající a chovající se postavou by navíc určitě fungovali i silné emoce a vážně často tu zaúřadovalo i velice slušné napětí, vždy ale zazděné opět nějakým hódně smysluplným telefonátem té pindy. Zkrátka, o námět se jedná o velmi slušný a nabízející strhující filmový zážitek, nicméně běžící postava v ústřední roli se chovala tak, že dokázala celý tento snímek nekompromisně potopit. ()
Pozor covid! Některé filmy si svým námětem přímo říkají o natočení během pandemie. Tady jedna mamina hodinu pobíhá po lese a telefonuje, takže se to celkem nabízelo. Výsledek naštěstí není tak tragický, jak by se na první pohled mohlo zdát. Watts je ve formě a dokáže udržet zájem o vývoj událostí, i když se nenašla odvaha tnout do živého. ()
Zaujímavý koncept, kedy z akcie v škole nevidíme (skoro) vôbec nič, respektíve iba zopár fragmentov prostredníctvom mobilu. V rámci filmov o streľbe na amerických stredných školách tak ide o novinku, trochu pripomínajúcu napríklad Searching (informácie iba cez technológie), alebo Locke (jedna postava celý film telefonuje) ale predsa len menej atraktívnu. Ono pobehovanie po lese a príjazd na miesto činu nedokáže nikdy naplno strhnúť, ale pri tak krátkej stopáži je výsledok uspokojujúci. ()
Galerie (7)
Photo © Roadside Attractions
![Hodina nejistoty - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/991/165991009_1c8915.jpg)
Reklama