Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (490)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

[VIDĚNO 16.9. V KINĚ SCALA] "Ty vole Láďo, dělej něco!" "Co jsem, more? Vymítač ďábla?" _____________ To nejlepší z Trainspottingu, Euforie a Good Times na speedu.... Spíš než temnou výpovědí o miléniálech a gen Z je BANGER. intenzivní drogovou noční jízdou skrze betonovou džungli jménem Praha. Jízdou, která se zvhrne v nesnesitelně zběsilý, hektický a adrenalinový závod nejen o čas, ale i o život – závod, během něhož si jeho účastníci sáhnou na absolutní dno psychických i fyzických sil. A koneckonců je BANGER. vším, čím se česká kinematografie snaží být, ale marně. Přesně takhle si totiž představuju pojem "progresivní český film", který má koule dostatečně velký na to, aby se dokázal odlišovat jak formálně [celý film je natočen hodně experimentálně, dynamicky, kineticky a expresivně komplet na iPhone], tak žánrově [v podstatě jde o komediální buddy-movie thriller, který je divácky vstřícný a přesto nehorázně provokativní; zkrátka žánrovka, která tu už dlouho chyběla, a která tu ještě nebyla].... Adam Mišík zde exceluje jak já s tabulkama v Excelu [ten týpek je prostě někde jinde], no a Marcel Bendig je herecký objev roku a zcela bezkonkurenčně nejlepší filmová postava v dějinách český kinematografie (btw dík za fotečku, jseš skvělej!). Plejáda cameí přes Pavla Novotnýho, Mikýře, až po Sergeie Baracudu [kolem něhož se ostatně točí celá zápletka] nebo Stacy Cruz [je to prostě ďáblice] překvapila; o popkulturních intermezzech který reflektují gradaci i obměňující se motivy příběhu [AZ kvíz, Svarta Jump, Sergeiova instagramová moudra, Jak si pejsek s kočičkou vařili dort, zfetovanej kůň, anebo JAK MÁ VYPADAT opravdová KRABIČKA POSLEDNÍ ZÁCHRANY (KPZ)] radši ani nemluvě.... Co dodat? Neskutečnej banger tenhle film. Neuvěřitelně pohlcující audiovizuální extáze z který budete mít oči jak Toffife, a instantní kultovní klasika která nemá v rámci domácí tvorby sebemenší obdoby či konkurenci. Závěr je možná až moc moralizující a předvídatelnej, ale mně je to úplně jedno. A pro boomery to možná taky nebude, ale koho to upřímně sere. Takže uděluju 10 kokešových lajn z 10 [jak by řekla Alexova holka Sára, btw skvělá Anička Fialová], nemůžu hodnotit jinak – nic lepšího už letos zkrátka neuvidím, nic jinýho mi už letos tak extrémně nesedne [a to říkám jako člověk jemuž je česká rapová komunita naprosto cizí]. To vše za účasti Mišíka, Marcela i Adama Sedláka (akorát Sergei B měl zas amnézii), no prostě dream cum tru.... Kolem a kolem, režisér Adam Sedlák nadobro zpečetil svou pověst jednoho z nejambicióznějších a nejtalentovanějších českých filmařů a já mu to jen a jen přeju. Ústřední song je návykový as fuck 💜🖤 ()

castor 

všechny recenze uživatele

Jsem rád, že jsem tenhle progresivní kus zvládnul před předáváním Českých lvů. U jinak skvělého Marsella bych místy uvítal titulky (artikulace občas hodně na štýru), u Adama bych se naopak chtěl omluvit, protože jsem (mu předem) fakt nevěřil. Tahle sázka na nejistou kartu ale vyšla parádně. Drogy neberu, daným jazykem nemluvím, TikTok nesjíždím a když už Sergeje, tak raději detroitskou ikonu Fjodorova nebo skladatele Prokofjeva. Tuhle dravou velkou rybu, teda rappera, jsem fakt neznal. Každopádně tohle, more, bylo nápaditý, autentický a energický. Máme tu frustrovaného drogového dealera, který se hodlá díky penězům z prodeje stát slavným rapperem, doufajíc, že ti zmrdi budou znát jeho ksicht, a doufajíc, že jeho raketový start kariéry zachrání jeho evidentně dávno mrtvý vztah. A máme tu rovněž drogami věčně opojeného nejlepšího kamaráda, se kterým musí za pár hodin sehnat balík peněz, aby nahrál svůj vytoužený banger. Výsledek je dravý, neskutečně vtahující a nemá moc hluchých míst. Adam Sedlák téhle generaci přinejmenším rozumí, zvolil skvělý vizuál a divákům předložil výtečnou sehranost ústředního dua. Vážnější uchopení v poslední třetině mi nevadilo, zároveň chápu, že mnozí budou mít potíž s problematikou užívání drog, které (ač řada momentů vyznívá negativně) působí prostě cool. ()

Reklama

Djoker 

všechny recenze uživatele

Sedlák znovu zvedá laťku a nechává nahlédnout do zákoutí, o jejichž existenci nemá značná část společnosti ani páru. Chybí mu však to nejdůležitější, nezazní totiž žádný banger. Mišík ukázal, že je lepší herec než zpěvák, což nebylo tak těžké. Ještě větší dojem zanechal Bendig, jehož postava odlehčuje většinu scén. Sedlák měl opravdu štěstí, že našel jedinou cikorku v Čechách, která nefetuje, ale umí to zahrát. ()

korbitch22 odpad!

všechny recenze uživatele

Rekapitulace všeho, co je na téhle době sick a všeho, co bytostně od srdce nenávidím. Grupa nesnesitelných kreténů, v nesnesitelných rolích, pronášející iritující dialogy. Mišík je neskutečný břídil a Bendig není ani tvor. Netušil sem, že může bejt ještě někdo horší, než Ben Cristovao. Za tohle by se mělo stavět ke zdi. Je až neuvěřitelné, kam tahle doba, notabene generace může ještě klesnout. Sergei Barracuda..ty krávo, takovej kokot 🤣 idiotek co má xicht pomalovaný fixama. Přál bych si dvě věci, vrátit se časem do roku, kdy směr určoval Špatnej Wliw a Chaos, tedy opravdová muzika a ne ty dnešní sráči jako je Barracuda, Yzomandias a podobný počmáraný dementi. Jelikož je to sci-fi mám tedy druhé přání, aby konečně tenhle svět spláchla kometa. Film o kreténech pro kretény. Dno, ubohost, zoufalost. Jako skoro všechno, co dneska poslouchá, natáčí a nebo sleduje tahle ubohá generace. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

BANGER. není žádný sophomore slump, jak se označují druhé počiny tvůrců, kteří nedokázali dostát vysokým očekáváním i kvalitám prvního - průlomového - počinu. Sice preferuji debutový DOMESTIK, protože mám slabost pro tělesné horory, ale tahle variace na noční thrillery/černé komedie, situované do jednoho dne a konstruované kolem vršení pro ústřední postavu čím dál tím horšího (PO ZAVÍRACÍ HODINĚ, DRAHOKAM...), je taky výborná.__________ Dosavadní pokarlovarské přijetí je dost odvislé od míry vnímané autentičnosti (realismus v zachycení nočního života, promluv včetně vulgarit a slangů, snímání na mobilní telefon) a její údajné ztráty v druhé polovině, která je pro některé až příliš moralizující. Docela paradox u díla, které je celé založeno na narušování iluze, její ztrátě, což se projevuje jak v tematické, tak i formální rovině. Jednak se protagonista žene za iluzí úspěchu v konkrétním hudebním žánru, ale má leda na zcela jiný, změkčený, byť tvrdě odžitý. Ústřední postava je obsazena někým, komu díky mediální image i jím produkované hudbě anebo předchozím hereckým výronům nevěříme, že by svedl být potetovaný a nafetovaný raper/hip-hoper a drsný hoch z ulice, což si během sledování máme uvědomovat. Jednak se natáčelo na mobil, jenže místo přiblížení se skutečnému skrz technologii (jako v tuzemském exploatačním selhání MĚSTO) je upozorňováno na technologii a médium: záběry se neustále rozostřují a zaostřují, těkají, případně vypadává zvuk. Do toho - jako další distancující, dění i počínání postav jízlivě komentující - jsou vkládány virální videa, která užívají jazyk jedná generace proti ní. Po SEMESTRU i LIKE HOUSE je BANGER. dalším Sedlákovým počinem, který je črtou generace, využívá nová média a technologie, které ji definují, zároveň představují její možnou zkázu.__________ A hlavně se narušuje iluze vyprávění. Odchylováním se od toho konvenčního s ohledem na styl, který na sebe a svou umělost strhává pozornost (akcentování natáčecí technologie a jejich limitů, práce s náladotvornými barvami v různých prostředích, souvztažnost mezi nimi) a ideologickou zatíženost montáží (virální glosy). Podvrací se i iluze ohledně šťastného vyřešení osobního (vztah) skrz pracovní (prodej říznutých drog pro zisk peněz na natočení hitu s jedním raperem/hip-hoperem), případně se ironizuje jeden konkrétní mýtus (gen Z Orfeus není nadaný a svým umem nestrhává pozornost davů; pro záchranu své Euridice se vydává do "podsvětí", ovšem skutečným podsvětím se ukáže být společností akceptované: všechno a všechny si kupující vyšší /střední/ třída mediálních celebrit a zlaté mládeže). Jeden akademický arbitr - přes studentky a ekologicky ohleduplné jezení burgerů, dovážených avokádových toustů a častého cestování do zahraničí - si na adresu BANGER.a hravě vyjádřil, že jde o "zesílenou kokainuitu". Není to ale úplně přesné, protože - pokud bych měl přejmout dealerskou hravost co do práce s filmovědnými pojmy - vedle kokešovského (konzervativního, klasického) vyprávění je toto kombinováno s narací pikometrickou (aka parametrickou, kdy styl vystupuje do popředí a dílo se uskupuje do vzorců) a hiphopově-materialistickou (aka historicko-materialistickou, kdy se vše podřizuje určité ideologii, čemuž je uzpůsobena montáž a typizace postav).__________ Adam Sedlák si může být po tomhle jist, že jeho jméno a jeho ksicht bude známo, i když si ho peklo zavolalo tam nahoru (na festival do Varů). () (méně) (více)

Galerie (41)

Zajímavosti (10)

  • Sergei Barracuda nebyl první volbou pro roli rappera. Režisér však nechtěl prozradit, kdo jiný to byl. Krom toho Barracuda do filmu moc nezasahoval a viděl ho až na premiéře. To mělo i za následek menší rapperovo rozhořčení, že ve filmu zazněly i písně, za které se styděl. (vyfuk)
  • Casting trval šest měsíců a obsazení je kombinací školených herců a neherců. (rakovnik)
  • Režisér Adam Sedlák vyvrátil tvrzení, že by obsazení Adama Mišíka (Alex) byl kalkul. Výběr herců se zúžil podle umu jak zpívat, tak i rapovat. Navíc Mišíkovy fanynky na jeho vizáž ve filmu reagovaly nevalně. (vyfuk)

Související novinky

30. Český lev - výsledky

30. Český lev - výsledky

04.03.2023

V sobotní večer 4. března 2023 proběhl v pražském Rudolfinu jubilejní 30. ročník předávání cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Přímý přenos ceremoniálu, během nějž byla oceněna výrazná… (více)

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

04.02.2023

V letošním roce se nominace na Cenu české filmové kritiky za rok 2022 dočkalo celkem sedmnáct filmů. Našli jste mezi nimi nejen snímky promítané v loňském roce v kinech, ale i seriály, minisérie,… (více)

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama