Režie:
Colin TrevorrowScénář:
Gregg HurwitzKamera:
John SchwartzmanHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Naomi Watts, Jaeden Martell, Jacob Tremblay, Sarah Silverman, Dean Norris, Lee Pace, Maddie Ziegler, Tonya Pinkins, Bobby Moynihan, Geraldine Hughes (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Henry je předčasně vyspělý chlapec, který je poprvé zamilovaný. Jeho láska Christin je dcera policisty od sousedů, kterou otec tyranizuje. Henry se rozhodne Christin ochránit. Plán na záchranu si zaznamenává do svého zápisníku, který najde jeho matka a rozhodne se situaci řešit... (TV Nova)
Videa (1)
Recenze (69)
Začíná to jako dětský Equalizer, ale v polovině se to nečekaně zlomí. Hodně slzopudný a přitažený za vlasy, ale taky milý, napínavý, překvapující a prvoplánová očekávání neuspokojující film. Námět zajímavý, se scénářem už je to horší (chtělo by to víc prostoru pro záporáka, taky jsem čekal, že Henryho plán bude rafinovanější), ale vyústění nese jasné poselství, a Jaeden Martell jako Henry a Naomi Watts jako jeho matka výborní. ()
Začátek vypadá spíš jako nějaká rodinná komedie. Musel jsem se ubezpečit, jestli se vůbec koukám na správnej film, protože tohle fakt nevypadalo na thriller nebo drama ani omylem. Pak se tam teda odehrajou nějaký tragický události a začne to vypadat, že by snad z toho mohlo vylézt něco zajímavýho. Jenže celá ta naplánovaná cesta matky za likvidací padoucha podle návodu mrtvýho syna je akorát naprosto neuvěřitelná báchorka. ()
Tento film rozpráva príbeh geniálneho mladého chlapca, ktorý sa takmer v každom aspekte života stará o svoju slobodnú matku a mladšieho brata. Pustí sa do pomoci susedske. Veľká časť príbehu spočíva v hľadaní spôsobu, ako ochrániť dievča a odhaliť zneužívanie. Nakoniec Henry napíše knihu pre svoju matku. Hoci jadro príbehu je nevkusné, celý film je urobený dobre, vrátane vhodného humoru a všetky herecké výkony sú prvotriedne. 6,5/10 ()
Spočiatku ma príbeh o dvoch bratoch celkovo zaujal a v podstate ma to aj bavilo. Ale po tom ako sa dej zlomil do tej krimi zápletky, tak postupne môj záujem upadal. Určite bolo treba, aby sa konečne príbeh konečne pohol nejakým smerom (predsa len, už to zostávalo v takej monotónnej slepej uličke), ale toto nebolo zrovna to, čo by ma potešilo. Celé mi to prišlo ako prílišné tlačenie na pílu, nehovoriac o tom, že to, k čomu Henry svoju matku nabádal, bolo absolútne prehnané a o morálnosti celého činu ani nehovorím. To ako vážne Henryho nič fundovanejšie nenapadlo? A že génius... Odhliadnuc od toho, film mal dobrý spád, relatívne originálny scenár (aj keď je škoda, že tu nebol zvolený nejaký racionálnejšie vyzretý spôsob "pomsty"), takže aspoň z tohto pohľadu sa to udržalo na hranici priemeru. ()
Dost jsem se těšil, přece jenom jde o film, o jehož neschopnosti komunikovat s divákem se píšou a natáčejí celé eseje - na selhání Colina Trevorrowa (které je takřka veřejným konsenzem) je zřejmě něco fascinujícího, vzhledem k tomu, kolik prostoru mu lidé věnovali. Ale moje zjištění je veskrze pozitivní. Úplně chápu, kde vzniká disonance. Podivně a nepřesvědčivě profilované postavy, brutální dějové skoky, které by vyžadovaly přeskočení do jiného žánru, aniž by to však film jakkoliv akcentoval, struktura neodpovídající klasickému aktovému plánu ani ne tak absencí aktů, jako spíš jejich disharmonií. Jde o scénář přepisovaný dvacet let a je to poznat. Asi je dobře, že jsem celkem věděl, co a proč je filmu vytýkáno, tak jsem se na to mohl připravit. Nikdy bych nikomu nevytýkal tenhle film vysmát a odmítnout - dává to až moc velký smysl, ten film je bizarní a jen velmi těžko uchopitelný. Ale z jiného úhlu pohledu to je nejzajímavější možná podívaná. ()
Reklama