Reklama

Reklama

Epizody(3)

Recenze (35)

Olík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nevím, zda budou následovat další díly, protože jestli tohle měl být konec, tak to je jako zaplést se s Pomejem, Macurou, Martuccim a Rychtářem dohromady. Každopádně svou recenzi píši po zhlédnutí třetí epizody (Snad nám to vyjde). Pohádka o tom jak princezna Diana československého potažmo českého popu o iluze a nevinnost přišla, která víc něž samotnou Bartošovou, znázorňuje obraz toho druhého červenajícího se jelimánka. Oceňuji především zdařilou retro vizuální stránku, stylizaci do postav (především Brzobohatý a Vodochodský), nebo absenci některých elementů, které by dost možná rušili vyprávění. Ale tady asi s pozitivy končíme. Jinak jde o filmařsky ne úplně dotaženou telenovelu s několika totálními fuck upy, nepřesnostmi, zbytečným balastem okolo a viditelnou absencí větší invence některých profesí. Promo lákalo na něco, co nakonec jenom nesměle nakouklo. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Líbili se mi oba představitelé hlavních postav, Vojtěch Vodochodský mě v roli Petra Sepéšiho fakt ohromil. Vedlejší postavy byly hrozně jednorozměrný, příkladně pan Bartoš byl stejně divnej patron v Ivetiných pěti i dvaceti. Důvod proč by to tak mělo být? Netuším. Podivnejma existencema se to tady jen hemžilo, a to se přitom zatím na scéně neobjevil Tříska, Pomeje, Rychtář, Martucci, Macura…. Koukal jsem na to s 18-ti letým synem a ten vůbec nepochopil, že Sepéši umíral jako hvězda. Kam se poděly všechny ty prachy, co vydělali? Ten radioaktivní spad z Černobylu u Sepéšiho v ložnici a nejen tam nebyl úplně OK, ale budiž… ()

Reklama

javlapippi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jedna mladá talentovaná a naivná sa rozhodne preraziť v drsnom svete socialistického šoubiznisu. K tomu jej dopomáha jeden o niečo menej talentovaný a o hodne menej naivný kurevník/žiarlivec. A zatiaľ čo pred objektívmi to hrajú na zamilovaný párik, v súkromí je to podstatne menej ružové. Naivná sa postupne zbavuje naivity a uvedomuje si vlastnú cenu. Menej talentovanému jeho nedostatky pozvoľna dôjdu po pár prepleskoch (najlepší je ten od ostrieľaného producenta/skladateľa), a chystá sa na zázračný duševný prerod, ktorý mu ale prekazí tragický skon. To, že sa životopisné filmy líšia od reality je bežné, takže neprekvapia nezodpovedajúci počet príbuzenstva, časové posuny o rok hore-dolu a celé vynechané životné etapy (Rytířov Balet a Janečkove Kroky by kľudne postačili na jednu ďalšiu kapitolu). Dobová atmosféra sa podarila iba v niektorých interiéroch (doma u Bartošovcov, zábery z dedinskej svatby v detstve, kulturák v Jihlave, prvé televízne vystúpenie), pretvoriť pražské exteriéry na osemdesiate roky by asi bolo príliš nákladné a diskotékové zábery v záverečnej časti sú plné komparzistov, ktorí sa o dobovosť tuším už ani nepokúšajú. Inak je celý seriál v takom polozahmlenom opare rôznych odtieňov, Sepéši recitujúci Ivete verše namodro mi evokoval Štěpána z druhého pokračovania básnikov, čo neviem, či bol zámer. Zaujímavé su vsuvky s mladým vojakom, ktorý si cez Ivetu kompenzuje nedostatky vo vlastnom citovom živote a zdá sa, že jej vzhľad a tvorba mali aj nemalý afrodiziakálny účinok. Malo to svoje momenty, Iveta, Petr, tatík Bartoš aj Štaidl zahraní skvele a napriek spomenutým nedostatkom si prípadnú ďalšiu sériu nenechám ujsť. ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Překážek moc překonat nemusela. Alespoň tehdy. Na zkouškách takhle nikdy nezazpívala, udiveně reaguje (mimochodem skvělá) sbormistryně Jana Boušková. Jihlava má být katapultem pro chlapce a děvčata od Aše až po Košice. Skončila vysoko, ale na nepostupovém místě, přesto za ni domů do Beskyd přijíždí (mimochodem skvělý) producent Igor Chmela s dalším účastníkem talentované soutěže Petrem Sepešim, kteří jí mají pomoct (a hlavně sobě) do vyšších pater československé pop music. I když otec (mimochodem skvělý) Miroslav Hanuš nesouhlasí, pohádka může brzy pokračovat, zatímco pasivní, neustále zasněná či vyplašená Iveta se ani nemusí moc snažit či někomu vzdorovat. Zatímco Sepéši (ač Ivetě hlasově nestačí) míří vysoko, ona místy „jen“ vyžaduje důkazy lásky od lidí, kterým je ukradená. Scénář dělá vše za ni, ona prostě jen ve vhodný okamžik potká třeba Ladislava Štaidla. Herecky mi duo Fialová a Vodochodský sedělo. Praze chybí šedivost, životu v komunistické diktatuře se vyhýbáme. Výsledek si nechce nikoho rozhádat, což ovšem vede k jakési beztvarosti. Třetí epizoda za mě nejsilnější. ()

Streeper 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jsem ráda, že se někdo rozhodl zpracovat do seriálové podoby Ivetit příběh, myslím, že si zaslouží, aby to bylo odvyprávěné. I když je mi jasné, že dost věcí je upraveno tak, aby se to hodilo do příběhu a na plátno, pořád je to dost povedené. A i když Anička Fialová není Ivetě nijak moc podobná, dokázala skvěle zahrát její osobnost i jí samotnou, tudíž ta nepodoba mi vůbec nevadí. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (9)

  • Při natáčení písně „Snad jednou najdu průvodce“ byl hned začátek písně (cca čas 45:23) nazpíván špatně – správně má být text: „Málem připadám si ztracená,“ kdežto Anna Fialová (Iveta) si zřejmě popletla začátek druhé a první sloky a nazpívala: „Kolem připadám si ztracená“ (druhá sloka začíná: „Kolem projel pestrý autokar“). Následnou absenci celé sloky za refrénem lze pak pochopit, aby píseň nebyla dlouhá a hlavně aby děj spěl rychleji k textu, o kterém daná pasáž filmu je. (jujec)
  • Ve snímku představuje Ladislav Štaidl (Ondřej Brzobohatý) Ivetě (Anna Fialová) písničku „Málo mě zná“ v roce 1988 (cca v čase 01:07:00), přitom tato skladba vznikla již v roce 1987. Navíc Iveta po smrti Petre Sepéšiho (Vojtěch Vodochodský) rozhodně nebyla doma a dál zpívala. (jujec)
  • Když hlavní hrdinka zpívá „novinku, kterou ještě nikdo neslyšel“ – píseň „Snad jednou najdu průvodce“, tak si s ní publikum prozpěvuje text, který ale znát nemůže, protože je to první veřejná produkce písně (cca čas 46:40). (jujec)

Reklama

Reklama