Reklama

Reklama

Mission: Impossible III

  • USA Mission: Impossible III (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Ethan Hunt se právě zasnoubil s Julií, ale jejich oslavu naruší žádost tajné služby, aby se Ethan vydal zachránit agentku Lindsey, kterou učil. Po dlouhé době tak vyráží do terénu. V týmu má Luthera, Declana a Zhen. Akce nejprve vypadá úspěšně, ale Lindsey pak v hlavě vybuchne časovaná nálož. Ethanův tým je kritizován, proto se Ethan rozhodne se svým týmem podniknout neschválenou akci, aby si napravili jméno a pomstili Lindsey.  Lindsey unesl Owen Davian, po kterém jde tajná služba už celé roky. Ethan vymyslí plán na únos Daviana ve Vatikánu. Plán je složitý, ale úspěšný. Davian Ethanovi vyhrožuje, že ho zabije před zraky jeho ženy, ale Ethan si myslí, že se nic pokazit nemůže. Když letadlo i se zadrženým přistane v USA, čeká je přesun auty. V tu chvíli na most, po kterém auta jedou, zaútočí ze vzduchu a Davianovi se podaří uniknout. Ethan okamžitě vyrazí pro Julii, Davian se k ní ale dostal první. Davian chce, aby mu Ethan obstaral zařízení, o kterém jsou informace v kufříku, který mu Ethanův tým sebral ve Vatikánu. Ethan má 48 hodin, aby tzv. Zaječí packu získal... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (891)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Přinejmenším stejně progresivní jako bourneovská trilogie, o třídu progresivnější než v devadesátých letech zakotvený, na první díl navazující Matrix Reloaded a z Heatu se napájející TDK, nemluvě o over-the-top Transformers nebo stoickými karetními prolukami prolezlý Casino Royal, a vůbec definice akčního filmu pro 21. století. Ačkoliv MI3 vyvolává podobný divácký zážitek jako spousty jiných filmů, zpochybňuje zároveň dosavadní představu diváctví založenou na klasickém modelu zbavené tělesnosti a navrací tento prožitek zpět do dob raného „kina atrakci“, kde je čistá vizualita doplněna o příjemné, fyzické uvědomování vlastních koordinovaných vjemů v architektonickém prostoru; vertikálami v Šanghaji vzbuzujícími pocit výšky, několikanásobnou sítí horizontál ve Vatikánu a narušením kolmosti třetí tvůrčí silou, šikmým pohybem, v Berlíně. ____ Mluví-li se o důmyslnosti MI 3, zmiňuje se nejčastěji serialita a teaser na začátku nebo propojení akce a konverzaček, které jsou neoddělitelně spojeny jako gin a tonik v koktejlu do jedné intenzivní dvouhodinové intelektuální atrakce, unášející bezmocného diváka napříč „nemožnými misemi". Bohatství zjevů, jež MI3 podává divákovi, je nevyčerpatelné, a nelze je už stlačit v racionální jednotu. Na její místo nastupuje rychlost a plnost, neboť i skutečnost se děje rychle a bez mezer. Přitom největší progresivitu celého filmu skýtá otázka, zda mohou mít agenti normální vztahy a zda je možné se navrátit ke kořenu všech amerických filmů, kterým je rovnoměrná dělba filmu mezi lásku a práci, respektive mezi Ethanovu akční partnerku Lindsey a romantickou partnerku Julii. Černoch Luther Toma Cruise varuje, že osobní vztahy a špionáž propojit nelze, a ačkoliv se nám MI 3 snaží namluvit, že i heterosexuální romantická láska má dnes ve filmech své místo, (-spoilery-) v konci tuhle ideu obrací vzhůru nohama a dává Lutherovi za pravdu. Paralela mezi Julií, která vezme na konci bouchačku a pomáhá Ethanovi, se stejnou scénu v Berlíně, kde se ohání pistolí Lindsey, je nepopiratelná. Práce nakonec pohltila lásku: Julia je asimilovaná Ethanovým světem, dokonce se potkává s celým teamem. Co se zdá býti neuvážlivým prozrazováním přísně tajných informací, je ve skutečností předvojem budoucích událostí a dokladem seriality filmu: Ethan vycvičí Julii stejně jako Lindsey, tudíž jí může všechno vyžvanit. MI 4 by klidně mohla začínat únosem Julie, parafrází únosu Lindsey ze trojky. Nejvíce reálná scéna – happy endingový epilog, v němž míří pár za líbánky – je tak nejméně reálnou scénou, neboť pár míří na cvičiště, kde předělají Julii ve špionku. V oxymóron mnohdy přecházející nadsazený realismus MI 3 nám nedovoluje brát podobně oxymoronické eventuální spolčení lásky a práce vůbec vážně. ____ Nakonec je tedy film nucen uznat dnešní svět, v němž heterosexualita vyšla z módy. Co převažuje, jsou za prvé workoholici bez rodiny jako Jason Bourne, v laboratořích a po garážích kutící Sherlock Holmes a Tony Stark, nebo übersexuálové vyhledávající pouze krátkodobé avantýry podobni George Clooneymu v Lítám v tom; za druhé geekové, autisti poznamenaní Aspergerovým syndromem a outsiderské typy mužských identit, soustředěných kolem pop-kultury, fantastických žánrů a digitálních médií jako jsou počítačové hry, internet či informační a komunikační technologie obecně, které charakterizuje rozsáhlé odborné znalosti a upřímné dětské nadšení, na čemž jsou založeny i dominantní produkty Hollywoodu, dětské příběhy – produkty hračkářského průmyslu (Transformers), zábavní atrakce (trilogie Piráti s Karibiku) či literární předlohy (heptalogie o Harry Potterovi) pro vrtošivé děti, věčné adolescenty, jejichž celé bytí spočívá v neustálé výměně jedné hračky za druhou; a za třetí abnormálně blízké homosociální vztahy dvou mužů z bromance vztahovek (I love You Phillip Morris, I Love You Man). Muži jsou příliš dospělí, nedospělí, anebo nezávislí - a pro ženitbu podobně jako banány přezrálí, nevyzrálí, či teprve zrající. ____ Kolem 47. minuty sledujeme, jak se Maggie Q kamsi zahledí, načež v dalším záběru vidíme objekt jejího zájmu, který kamsi odchází, ovšem co je zajímavé, v záběru se octne i Maggie Q, jako kdyby se dívala sama na sebe. A nepřipadá nám to vůbec divné. Jde o jakési porušení osy, asi jako kdybychom snímali při dialogové scéně tváře obou herců z levého profilu, či levého natočení. Proklatě důmyslné. Za druhý je hudba přesně nastřihaná na obraz a na kvadrát zintenzivňuje prožitek z filmu. And be sure to get some popcorn too! () (méně) (více)

tron 

všechny recenze uživatele

Moja najobľúbenejšia misia, paradoxne najnižšia tržba, práve vinou ktorej bolo v nasledujúcej štvorke rozhodnuté, že Cruisea vystrieda Renner, čo sa však nakoniec neudialo, hoci veľa vecí naznačovalo, že sa to udeje. Celosvetových 397 nie je samozrejme žiadna katastrofa a to ani pri pomerme masívnom 150-miliónovom rozpočte, ale jednotka zarobila 457 a dvojka dokonca 546, takže rozhodne sa jednalo o pomerne masívny prepad na zárobku. Zároveň je záhadou, prečo sme po takom enormnom úspechu dvojky museli na trojku čakať dlhých šesť rokov. De Palmova jednotka bola výborným špionážnym akčným trilerom, ale dvojka Johna Woo sériu po kvalitatívnej stránke temer zabila, hoc paradoxne sme mali dočinenia s megatrhákom. Z trojky Cruise najskôr vyrazil niekoľkých hercov (Scarlett Johansson, Kennetha Branagha, ten si napokon záporáka v špionážnej sérii zahral až o 8 rokov neskôr a to v prepadáku Jack Ryan), potom prišli na rad režiséri (David Fincher, Joe Carnahan) a nakoniec Cruise na uvoľnenú režisérsku stoličku vysokorozpočtovky dosadil režijne debutujúceho seriálového scenáristu. Je šokujúce, aký sebavedomý film to pri takejto konštelácii hviezd je. Veď už v tej extrémne krátkej predtitulkovej scéne nedostaneme výbuchy lietadiel, ani pády 10-poschodových budov, len Toma Cruisea siahajúceho si na dno svojich síl tak, ako si na ne nesiahol ani v celej jednotke a dvojke dokopy... a funguje to báječne! Je to na jednej strane poctivo filmárske, veľkolepé a tradičné a na druhej je to niečo nové a strhujúce. Od geniálneho McGuffina v podobe tajuplnej Zajačej packy, cez špičkové akčné scény (prepad autokolóny na fotogenickom moste), až po realistické, uveriteľné a ľudské postavy a zdatného ústredného zlosyna, ktorému prepožičal oscarový Philip Seymour Hoffman bravúrny, minimalistický mráz. Odvážne, drzé, návykové. S ďalšími pozretiami čoraz lepšie. Môj najobľúbenejší diel plný fantastických momentov, na ktoré sa dá dívať 100x (hodenie pištole agentke Ferrisovej, vyhrážky v lietadle, plavba v člne). Mnohí mylne tvrdia, že až v trojke sa z one man show stala tímovka, ale tímy mal Hunt ako v jednotke (tam dokonca dva!), tak v dvojke. Aby bola trojka dostatočne kvalitná, muselo sa pristúpiť k viacerým popretím dvojky, takže na Thandie Newton ako Ethanovu osudnú lásku je okamžite zabudnuté a nekoná sa ani návrat najzabudnuteľnejšieho člena jeho tímu od r. 1996: Johna Polsona ako Billyho Bairda. Fishburne skvelý. ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

Bourne Supremacy vs. M:I:1 a M:I:2 feat. Alias. Abrams to vzal za správný konec. Hunta polidštil, a i když se mu jej nepodařilo polidštit do důsledků srovnatelných s tíživostí patrnou v Bournově mýtu, posun v psychologii je to znatelně příjemný. Aby živelná akce á la Abrams vyzněla, nemusí nově vystupovat z příběhu, což z M:I:3 činí nejen nejsoudržnější a „nejrychlejší“ film série, ale i dílek nejlepší. Abrams v něm nehledá tolik samolibých zpomalovaček jako Woo, ale realistický prostor naplněný akcí, adrenalinem a pohybem kamery i objektů před ní. K tomu výborné, přitom nevyčnívající triky a nekompromisní záporák... mlask. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Komplikované špionážní hrátky ala De Palmova ´jednička´ až na druhé koleji, Abrams předkládá ryze akční podívanou, při které divák s nadhledem v klidu překousne i nechtěně sebeparodickou resuscitační scénu i skutečnost, že citový vztah Hunta ke své manželce Abrams přibližuje skrze za uši tahající dialogy typu: "Miluji tě. Věříš mi? - Věřím ti. - Věř mi. Follow me." a mě, jako obyčejného diváka, bude stěží zajímat, jestli jde jenom o vysmívání se žánrovému klišé (čemuž můžu a nemusím věřit). A tak když pominu z poslední doby nadčasový ´Bourne Supremacy´, podobnou jízdu jsem si na velkém plátně užil snad naposledy před dvanácti lety při de Bontově ´Nebezpečné rychlosti´. Působivý úvod, který představí Seymora Hoffmana jako opravdu lahůdkového nekompromisního záporáka, vystřídá zvolněné nadechnutí k velké nepřetržité akční smršti, která s několika cool dějovými zvraty a velmi malými oddechovými přestávkami skončí až s nástupem závěrečných titulků. Užil jsem si to fakt dost.___PS: Cruise se jeví jako schopný producent a v poslední době i jako čím dál lepší herec, ale tady si zase se svým místy teatrálním projevem vybral slabší chvilku. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Dokonalý letný blockbuster, ktorý chirurgicky presne dávkuje všetky potrebné esencie - intenzívne napätie, božskú a na moje potešenie hodne "špinavú" a drsnú akciu, silné emócie, správne odľahčujúci humor s trefnými narážkami na predchádzajúce časti a výrazne presvedčivého záporáka, pričom si stihne ešte aj "populárne" politicky rypnúť do zahraničnej politiky vlastnej krajiny. Páni DePalma a John Woo - vaše misie boli výborné, ale J.J Abrams je pre mňa jasným víťazom, ktorý priniesol "švajčiarske hodiny akčného thrilleru". Neviem, či sa mi to takto extrémne bude ľúbiť aj na ďalšie pozretia (mierne prekombinovaný záver), ale na prvý krát som pri tomto hybride seriál/film nedýchal od vzrušenia a napätia od prvej do poslednej minúty. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (44)

  • V jednom rozhovore povedal novinár Simonovi Peggovi (Benji Dunn), že je pravdepodobne "príliš veľký" pre Veľkú Britániu, a tak ide do Hollywoodu. Herec na to spontánne reagoval vetou: „Nie je to tak, že budem hneď hrať v Mission: Impossible 3, ale v niečom takom." O šesť mesiacov neskôr bol Pegg súčasťou projektu. (drake31)

Související novinky

Star Trek 3 v rukách debutanta?

Star Trek 3 v rukách debutanta?

10.05.2014

Hollywoodská studia zřídkakdy vkládají sto a více milionů dolarů do rukou někoho, kdo ještě nikdy nenatočil celovečerní film. V poslední době ale dostali takovou důvěru třeba Rupert Sanders (Sněhurka… (více)

Abrams nenatočí nové Star Wars digitálně

Abrams nenatočí nové Star Wars digitálně

25.08.2013

Posledním dílem ságy, která byla natočena na klasický 35 mm film, byla Skrytá hrozba. V Klony útočí a Pomstě Sithů už Lucas experimentoval s digitálními kamerami. Tvůrci Epizody VII (a dalších) však… (více)

Brutální Nikita se vrací

Brutální Nikita se vrací

23.02.2010

A tentokrát bude nejen krásná a smrtící, ale bude mít i dobré kung-fu. Maggie Q se sice narodila na Havaji (americkému otci a vietnamské matce), ale jméno si udělala v hongkongských filmech plných… (více)

James T. Kirk nebo Ethan Hunt?

James T. Kirk nebo Ethan Hunt?

12.06.2009

Zdá se, že čtvrtá mise je docela „possible“. Dokonce za účasti Cruise a Abramse. Mission: Impossible 3 se jim povedla a přestože nesplnila komerční očekávání, těch 400 milionů dolarů na celosvětových… (více)

Reklama

Reklama