Reklama

Reklama

Když se šílený zločinec začne považovat za génia, je čas poslat za ním Jamese Bonda. Pierce Brosnan v hlavní roli britsko-amerického akčního filmu. Tajný agent Jejího Veličenstva James Bond dostane za úkol prověřit aktivity mediálního tiskového magnáta Elliota Carvera. Jeho noviny a televizní stanice totiž s podezřelou hbitostí přinesly zprávu o zkáze britské válečné lodi Devonshire. Ta se z neznámých důvodů ocitla v čínských teritoriálních vodách a potopilo ji pravděpodobně torpédo z čínského bojového letounu. Bond však zjistí, že to byl ve skutečnosti Carver, kdo Devonshire poslal ke dnu. Jednak tím získal atraktivní materiál pro nejnovější vydání svého deníku Zítřek, jednak z vraku lodi ukradl raketu s jadernou hlavicí. Ze své lodi, která je pro radary neviditelná, hodlá střelu vyslat na Peking, aby vyvolal konflikt Číny a Británie a následnou globální válku. A hlavně aby pak rozšířil své mediální impérium po celé planetě. James Bond a jeho čínský protějšek, půvabná agentka Wai Lin, však ještě neřekli své poslední slovo... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot

Recenze (444)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vida, když jsem Zítřek komentoval poprvé, nebyl jsem zrovna příliš "sečtělý" bondovský fanda, čili jsem ho docela slušně utřel. Dnes však není včera, čili opravuji. Roger Spottiswoode natočil opravdu perfektního Bonda s aktuálním přesahem k manipulativní moci médií, ale jinak s typicky bezstarostným (v Brosnanově podání až klukovským) šarmem a stylem, který se v mnohém (hudební doprovod, starý dobrý Aston Martin, citace starších bondovek) dovolává 007 klasik. Jonathan Pryce je jako záporák opravdu výtečný, má v sobě ten typický mix prohnanosti, nebezpečnosti a slizké zbabělosti. Götz Otto alias Mr. Stamper není sice nic extra, ale pár světlejších chvilek má. Zcela ho však svým štěkem zastínil výtečný Vincent Schiavelli vulgo Dr. Kaufmann. Jinak je to Bond se vším všudy – vynálezů víc než kdy jindy, akční scény velkolepé přesně dle modelu Brosnan pro konec 20. století, ženy krásné, martini s vodkou protřepané, nemíchané. Jen dvě věci mi kazí radost – velmi nevtipný konec (kde jsou geniální štěky Rogera Moorea?) a titulní píseň Sheryl Crow, která se absolutně nemůže měřit se závěrečnou Surrender. Edit 2012: I v kontextu rapidně stárnoucího GoldenEye tahle bondovka pořád působí velmi svěže. Má mnohem vyváženější tempo, které sice některými postupy (rychlé jízdy kamer, obracení perspektivy) připomene módu 90. let, ale v zásadě se svým přehledným a od detailů oproštěným stylem odvolává ke klasickým filmům z počátku série. Konec je ale přeci jen slabší, statičtější a prkennější. Mimochodem, dobře, že Brosnan vzdal pokusy Bonda polidštit emocemi (romantická selanka s Teri Hatcher se skutečně do této kategorie nedá počítat) a vede ho před tím zpochybňovanou cestou "boy with toy". Přesně tady se mu celkem daří být přesvědčivý. ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Zajtrajšok nikdy nezomiera” , priam naprosto majstrovsky vystihuje dvoch najväčších rivalov, t. j. mediálneho (novinového) magnáta Elliota Carvera, ináč náprotivok Williama Randolpha Hearsta, ale vari v trochu menšom merítku, keď zrovna "TOMORROW" ("Zajtrajšok"), označuje jeho pochybný Denník, ktorý príliš predbieha dané súvislosti, čo ešte v skutočnosti ani vôbec nenastali, a ďalej nikoho iného, než skrátka Jamesa Bonda, ktorý jednak (zatiaľ) "nikdy neumiera" , veď predsa sa nemôže stotožniť práve s tým, že zajtra by mal zomrieť, keď je stále iba prítomný čas, čiže dnes ! Carver je taktiež absolútne šialený blázon, ktorý túži (umelo) rozpútať III. svetovú vojnu medzi Veľkou Britániou a Čínou so začiatkom v juhočínskom mori s britskou fregatou H.M.S. Devonshire... Úvodným prostredníkom bude kódovač GPS, vďaka čomu sa iná, viditeľná loď môže stať ľahko "neviditeľnou" a prístroj, alias podmorský vrták Sea Vac, je už samotným urýchľovačom nasledujúcich, rýchlo spádových udalostí, kvôli ktorým sa neskôr stretávajú britský a čínsky agent/ka, aby započali prvotnú spoluprácu, ktorú budú naďalej i pekne rozvíjať, pričom Wai Lin ovláda bojové umenie, inak je zrejme zo všetkých Bondových dievčat snáď úplne najatletickejšou, alebo trebárs o Bondovej starej láske Paris, sa to síce povedať asi nedá, no i napriek tomu (ne)stihne včas zatiahnuť ručnú brzdu. Carverova pravá ruka Stamper a ľavá Dr. Kaufman, sú obidvaja nekompromisní sadisti, a tak to (ne)bude mať James Bond zrovna jednoduché, možno mu pomôže BMW 750iL i na diaľkové ovládanie... / Zajtrajšok nikdy nezomiera je jednoznačne, podľa mňa - najlepšou bondovkou s Pierceom Brosnanom, kedy sa asi nezhodnem s tými, ktorí tvrdia, že je ňou Zlaté oko. Dokonca ešte o chlp prekonáva i Jeden svet nestačí, že sa ani nestačím čudovať, ako ma vlastne táto "brosnanovka" pozitívne omráčila, najmä som si obľúbil malajskú krásavicu Michelle Yeoh. Aj hlavný naničhodník Jonathan Pryce, sa tiež poriadne vyfarbil, ale v negatívnom svetle, i keď si prednedávnom strhol rolu pápeža Františka, dokazuje, že mu nie sú cudzie ani extra záporné postavy, klobúk dole ! Škoda ale menšieho hereckého priestoru pre televíznu Lois Lane zo Supermana. Vskutku, nadpriemerný film. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Velice dobrá součást bondovské série, Brosnan prostě vrátil postavě agenta Jejího Veličenstva to, co jí sebral tragický Timothy Dalton. Ale Connery je zkrátka Connery, i když, ruku na srdce, staré bondovky jsou už přece jen trochu přešlé dobou, a tak je nám třeba "moderního" Bonda, nové krve. A tu představují především čím dál rovnocennější partnerky, ať už na té správné či špatné straně. Tou nejemancipovanější, nepočítám-li Jinx z Die Another Day, je bezpochyby Wai Lin, kterou hraje skvělá Michelle Yeoh. Jonathan Pryce jako Eliott Carver je ve své roli megalomanského mediálního magnáta přímo mistrovský, dočkáme se samozřejmě i super vychytaného BMW a konečně po půl století James Bond vymění věrného Walthera PPK za "zbraň 21. století" (jak tvrdí její výrobce) - Walther P99. A pokud nevíte jak se dá jet na motocyklu s partnerkou, se kterou vás spojuje opravdu silné pouto, mrkněte se na Tomorrow Never Dies. Nebudete litovat. A málem bych zapomněl - titulní píseň, která bohužel poněkud propadla, nazpívala Sheryl Crow. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Ženy se v podstatě okamžitě začínají svlékat, pánové nervózně polknou, James Bond přichází. A třetí světová válka je na spadnutí. Šílený mediální magnát totiž vyrobil mezinárodní konflikt, holt objektivně informovat je nuda: lepší je události sám vytvářet. Nejvýbušnější mezinárodní incident je díky jeho choutkám na světě. Bond musí opustit teplou postel sličné profesorky dánštiny, dá se dohromady s čínskou agentkou a znovu rozseká pár padouchů. Máme tu dálkově ovládanou limuzínu, efektní únik ze střechy mrakodrapu i úprk na motorce saigonskou ulicí. Brosnanův neodolatelný úsměv a šarm funguje spolehlivě, řemeslně je to velmi slušné a Roger Spottiswoode nějak zásadní chyby na režisérské židli nespáchal. Takže dobré. Ale ty poctivé tři hvězdy tomuhle dobrodružství sluší přeci jen víc. ()

Sonnery 

všechny recenze uživatele

JB18: Tady se to nejvíc zvrtlo. Vše, co jsem obdivoval na mém nejoblíbenějším hrdinovi je kompletně pryč. Fuč. Už před kulkama neutíká, ale běží jim naproti. Ženy jemně a šarmantně nesvádí, ale jenom š*ká. Příběh se nevyvíjí, ale frčí jede a to jednorázově bez jakého koli vývoje, oddechu, dramatu nebo čehokoli, jak tomu bylo za Conneryho. Bondovská atmosféra nulová. Pravda akční scény jsou skvělé, nápadité. Ale dřív bylo zajímavé sledovat co, jak a kdy Bond udělá nikoli tady. Z Bonda udělali frajera, kterej (se mi zdá) to bere všechno na lehkou váhu, laxně. Je znát předem určitá jasnost jeho nesmrtelnosti. Ač už stojí proti jakékoli hrozbě smrti, tak ho to nechá absolutně chladným. Hodí otočku, uhne spršce kulek ( i těm protivníkovým) a šupajdí si to pro skleničku s martiny. S ničím a snikým nemá problém. Nikdo totiž není silnější, rychlejší, šikovnější apod. Naopak všichni mají dokonalé vlastnosti prvotřídních zabijáků: slabí, většinou střelci slepci, hlavně hloupí, špatní řidiči. Jako bondovka je to chabý a já to hodnotím jako bondovku, ne jako akční film ()

Galerie (172)

Zajímavosti (60)

  • Úvodnú pieseň k filmu mala pôvodne nahrať britská skupina Pulp, ale ich skladbu neskôr producenti zamietli v prospech Sheryl Crow. Niekoľko týždňov pred uvedením filmu do kín vydali Pulp na B strane svojho singlu "Help The Aged" skladbu nazvanú "Tomorrow Never Lies". Pulp sa okrem iného zúčastnili aj projektu Davida Arnolda (ktorý napísal hudbu k dvom bondovkám) "Shaken and Stirred – The David Arnold James Bond Project", na ktorom rôzne známe osobnosti nahrali remixy slávnych bondovských skladieb. (ash99)
  • James Bond (Pierce Brosnan) má novú zbraň Walther P99, ktorá nahradila tradičný Walther PPK. (ash99)

Související novinky

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

17.05.2016

Držitel cen Grammy a Emmy, britský skladatel David Arnold, chystá na neděli 5. června svůj první koncert v České republice. Autor hudby k velkofilmům Hvězdná brána, Den nezávislosti, Casino Royale a… (více)

Reklama

Reklama