Reklama

Reklama

Život v oblouznění

  • USA Living in Oblivion (více)
Trailer

Obsahy(1)

Co se může pokazit, to se pokazí. Půvabná pocta všem nezávislým filmařům... Americký filmař Tom DiCillo patří mezi přední zástupce nezávislého filmu. Začínal jako kameraman prvních celovečerních snímků Jima Jarmusche (Trvalá dovolená, Podivnější než ráj). Později se ale začal věnovat scenáristice a filmové režii. Debutoval autorskou hudební komedií Johnny Suede (1991) s Bradem Pittem v první větší roli. Své zkušenosti z natáčení nezávislých filmů následně zúročil ve svém druhém celovečerním snímku Život v oblouznění (1995). Jedná se o nápaditou černou komedii, která reflektuje komplikovaný proces vzniku nezávislého filmu. Hlavním hrdinou příběhu je mladý ambiciózní režisér Nick Reve, který se se svým filmovým štábem snaží natočit vysněný projekt. Jenže natáčení se rychle stává noční můrou, která se nese ve znamení nečekaných zvratů a pohrom. Nejen režiséra může děsit moment, kdy se napjatá atmosféra na place změní v peklo na zemi. Jenže kdo chce dělat film, ten musí umět čelit daleko výstřednějším situacím. V hlavní roli neurotického ctižádostivého filmaře zazářil Steve Buscemi, který už si předtím podobnou roli vyzkoušel ve filmu Průšvih (1991). Působivá komedie si rychle získala srdce všech milovníků nezávislého filmu a dodnes bývá považována za nejlepší snímek Toma DiCilla, který si na festivalu Sundance odnesl cenu za nejlepší scénář. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Pocta filmovém řemeslu, kde se ukazuje, jak těžký může být život na place. Pro ty, kteří měli tu příležitost být na skutečném natáčení, to vyvolá spoustu vzpomínek. Ať už milostných, radostných nebo plné vzteku. Vždy je radost zpětně se na to podívat. A film Život v oblouznění nám ukazuje, že se musíme pevně držet na zemi a zachovat klidnou hlavu. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Ke konci kapánek stereotypní, ale stále jedinečný kousek, který je víc než cokoliv jiného obrovskou vyseknutou poklonou všem malým rejžům, kteří by tak moc chtěli svůj vlastní...dokonalý film. Buscemi si jako obvykle svůj part doslova vychutnává, vidno že okoukal za ty léta z placu nejednu finesu, stejně jako všichni ostatní, z jejichž tváří čtu rysy zábavy a radosti z toho podílet se na něčem takovém. ***** jako vyšitých, bez debat... ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Filmů o natáčení filmu vznikla už pěkná řádka a všechny, které jsem kdy viděl, si nevybavím. Nemůžu tedy říct, jestli je Život v oblouznění vůbec nejlepší ve své kategorii, ale můžu potvrdit, že je jeden z nejlepších. Dobře vypointovaná, zahraná a zrežírovaná pocta tvůrcům americké nezávislé filmové scény. Řada milých a chytrých gagů, film si po celou dobu udržuje lehkou parodickou nadsázku a prakticky se v něm nevyskytují hluchá místa. Střídání černobílých a barevných sekvencí činí film zajímavějším a udržuje diváka v pozornosti. Z herců vyčnívá tradičně výborný Steve Buscemi, ale i osobitá Catherine Keener. Její děsivá představa předčasného konce kariéry, kdy se snaží jako neúspěšná herečka uchytit u McDonalda, patří k nejkouzelnějším scénám. Milý film, jehož největším nedostatkem je příliš krátká stopáž. Celkový dojem: 95 %. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Zkažené mlíko, netvárný liliput, přecitlivělý kameraman a herci hvězdných manýrů - jó, režisér low-budget filmů tvrdý chleba má.. Scénář oceněný v Sundance je vedle asertivitu ztrácejícího Buscemiho hlavním tahounem pohodového filmu o nekonečných strastech natáčení, kdy realita je mnohdy horší než noční můra. V této branži zklamání a kompromisů je nezbytné žít v oblouznění.. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

V témž víru pnou se touhy, klapou karamboly. My, co jsme si plácli s placem, s múzami. Neseme sen, představy, které unášejí vás, vaše hlavy, ze sofa, kamsi do fantazijních reálií. Do kaluží, mezi, k nebi. Opojeni pěnami hodin. V lázni bláznů, fanfarónů bez hvězdných honorářů, zasažených hvězdnými výšinami. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (4)

  • Jediná scéna, která ve filmu není snovou sekvencí je scéna, kdy se natáčí snová scéna. (HellFire)
  • Film vyhrál Cenu za scénář na festivalu Sundance v roce 1995. (davi.k)

Reklama

Reklama