Režie:
Dušan KleinScénář:
Dušan KleinKamera:
Vladimír OpletalHrají:
Zlata Adamovská, Miroslava Pleštilová, Vladimír Dlouhý, Petr Kostka, Pavel Zedníček, Lucie Zedníčková, Jan Kanyza, Eugen Jegorov, Karel Heřmánek (více)VOD (1)
Epizody(10)
-
Intimní záležitost (E01)
-
Omyl v lázních (E02)
-
Otázka alibi (E03)
-
Justiční omyl (E04)
-
Proč tolik nebožtíků (E05)
-
Ruce s dlouhými prsty (E06)
-
Ženské za volantem (E07)
-
Podzimní romance (E08)
-
Mezi námi děvčaty (E09)
-
Třetí vrchol trojúhelníku (E10)
Obsahy(3)
Na obrazovku České televize se vrací oblíbený seriál detektivních příběhů, v němž jeho autoři záměrně porušují některé z pravidel, na kterých podle pátera Knoxe stojí čistota detektivního žánru. Uvádět ho bude sám režisér Dušan Klein, autorem předlohy byl Josef Škvorecký. Při premiéře v roce 1992 se seriál vysílal živě a základní otázka byla tehdy soutěžní. Ale i při reprízách si diváci mohou vyzkoušet svůj postřeh, tentokrát nesoutěžně. Správnost své dedukce si pak mohou ověřit v závěru každé epizody. (Česká televize)
(více)Recenze (134)
10/10 Z hlediska vývoje televizních formátů hezké, ten Kleinův/Škvoreckého přístup je atraktivnější, než koncept Rozpaků kuchaře Svatopluka, přesto dnes výslednou detektivku už není možné považovat za dílo nadčasového charakteru. Zlata Adamovská je v hlavní roli více unavená, nežli co jiného, dialogy kriminalistů šustí papírem a celé je to asi tak zábavné, jako ten jejich kompot tvořený z kapitána Maliny a nadporučíka Švestky. První čtyři díly se odehrávají v putice nižší kvality, ono taky kde jinde by Mirka Pleštilová dělala striptýz? Ale od pátého dílu to naše Eva Adamová povýšila do hogo fogo hotelu, kde si zpívá ty svoje šlágry Hospoda U Mrtvýho Času nebo Pánové A Dámy, Sorry! Nu, byla to éra, kdy si Zlata Adamovská nemohla vybrat mezi Petrem Kostkou nebo Honzou Kanyzou. Od šestého dílu se krimi se zpěvačkou v hlavní roli odvažuje i do exteriérů a pakliže se tyto natáčejí přímo před hlavním vchodem do ČT, je to milé. V závěru série se pak setkáváme s roztomilým dílem z natáčení Podzimní romance, kdy celý ten nápad živého seriálu z Kavčích hor pomrkává do svých vlastních kulis. Je tu mnoho aktuálních odkazů a je zajímavé sledovat ten vývoj nové porevoluční společnosti jak reaguje na novoty jako je bulvární pisálkovství nebo letní láska s Paolem. Nechybí ani lehká kritika restitucí, střet s technologickým pokrokem. Jen ty herecké výkony jsou takové, že se velmi tříští kvalita (Hana Maciuchová) s podprůměrem (Monika Kvasničková). Ale má to happyend! ()
překombinované, trapný zpěv Adamovské a tanečníci, no, nejhorší ze všeho je ta děsivá česká inscenovanost - tak sakra je to divadelní záznam či co - i to svícení pekelný, jo, hollywood, všecko v ateliéru, ale jak......no, těch 60 min je dost, ale viděl jsem jeden díl 1,5 hod. to bylo víc, no, ale jinak se to snaží o nějakou dobovou aktuálnost, ale škoda, škoda, že to neni vymakanější.....divácká soutěž, to ani neřešim, to je pasé, takovejch věcí bylo víc, ale přecijen...už by to asi vzkřísit nešlo... ()
Zajímavý nápad natáčet živě, ale hrozně nevyrovnaná kvalita dílů i výkony herců. Celkově průměr. A ještě jedna věc mě vyloženě štvala – proč tam himl všichni museli pořád tak hulit!!! Jakoby herci nevěděli co dělat s rukama. Ještě to chápu v baru, tam to tak nějak patří, ale tam hulej všichni a všude. A pořád… ()
Tento seriál mám rád. Pokud to skutečně bylo točeno formou přímého přenosu, tak nezbývá než smeknout. Ale párkrát se stane, že jedna postava změní místnost během dvou vteřin, tak nevím... Zlatu mám moc rád a líbila se mi už jako desetiletému klukovi. Písničky jsou celkem dobré, jen jsem nějak nepochopil to desatero, které má být porušováno. Vystupoval snad v nějakém díle Číňan? Byl někdy pachatelem detektiv? Ale celkově jsem spokojený. ()
1. Zločinec musí být někdo, o němž je zmínka brzo na začátku příběhu. 2. Není přípustná víc než jedna tajná místnost nebo tajná chodba; i ta je přípustná pouze tehdy, odehrává-li se děj ve stavbě, kde lze takové zařízení předpokládat. 3. Nesmí se vyskytovat dvojčata nebo dvojníci. 4. Pachatelem nesmí být sám detektiv. 5. K řešení nesmí detektivovi dopomoci náhoda, ani nesmí být veden nevysvětlitelnou intuicí. 6. Nesmí být použito žádného "dosud neobjeveného" jedu ani přístrojů a metod, které vyžadují dlouhého vědeckého vysvětlování na konci příběhu. 7. Detektiv nesmí odkrýt žádnou stopu, aniž ji hned neodhalí také čtenáři. 8. V příběhu nesmí vystupovat žádný Číňan. (Tohle není projev rasismu dobrého pátera, jen výraz dobové averze proti nejzprofanovanější rekvizitě šestákových detektivek.) 9. Duchem chudý přítel detektivův, jeho Watson, nesmí zatajit žádné myšlenky, které se mu honí v hlavě; musí mít inteligenci mírně, ale jen velmi mírně podprůměrnou. 10. Všechny nadpřirozené nebo nepřirozené faktory jsou zcela vyloučeny. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (16)
- V 1992 vyšlo také album dvanácti písní Zlaty Adamovské Písničky Pro Pátera Knoxe. (NinadeL)
- Režisér chtěl pro roli voayera Luďka Kopřivu, byl ale varován, že už je nemocný, má Parkinsonovou nemoc a přestává si pamatovat. Přesto to riskl, ale při vysílání docházelo k situacím, kdy mu museli herci napovídat, když se v roli ztratil. Jednalo se o živé vysílání. (sator)
- Režisér Dušan Klein se vyjádřil, že Zlatu Adamovskou obsadil do hlavní role také proto, že měl vůči ní dluh. Ona mu jen do té doby v postsynchronech nadabovala tři herečky, ve snímku Kdo se bojí, utíká (1986) Annu Kazmierczak, Jak básníkům chutná život (1987) Evu Vejmělkovou a ve filmu Dobří holubi se vracejí (1988) Aliciji Jachiewicz. (Ganglion)
Reklama