Režie:
Michel HazanaviciusKamera:
Jonathan RicquebourgHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Romain Duris, Bérénice Bejo, Grégory Gadebois, Finnegan Oldfield, Matilda Anna Ingrid Lutz, Lionel Cecilio, Raphaël Quenard, Luàna Bajrami (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V opuštěné budově se rozpadá natáčení nízkorozpočtového zombie hororu. Protivný režisér svým nepříjemným chováním tlačí herce a štáb na pokraj sil, když odhalí svůj plán, jak vnést do projektu energii a vzrušení: oživit skutečnou, prastarou zombie kletbu. Ve zběsilém jednorázovém záběru, kde létají části těl a tekutiny, bojují herci s nemrtvými a se svým režisérem o život, až film dospěje k šokujícímu závěru a začnou běžet titulky... je to ale celý příběh? Oscarový scenárista a režisér Michel Hazanavicius předkládá jeden z nejinovativnějších, nejradostnějších a nejzábavnějších milostných dopisů filmu a filmařině, jaký kdy uvidíte. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (46)
Filmařina – těžká dřina. Zvlášť když se po vás sápají zombíci a stříkají u toho hektolitry krve. Poslední střih je bláznivá komedie o režisérovi, který dostane zakázku natočit japonský zombie film, ale celý snímek – ten opravdový – má poměrně odvážný koncept, který vesměs funguje. Film má poměrně nataženou délku, ale jedná se o solidní zábavu. Celá recenze zde. (7/10) ()
Geniální meta-film, který se zprvu tváří jako jednozáběrový amatérský zombie gore-fest, jen aby se záhy změnil v až mystifikační mockumentární satiru, která si nebere jakýkoliv servítky, a která je dokonalá ve své herecké choreografii a režijní koordinaci. To vše jako krásná pocta kinematografii, filmovýmu řemeslu, brakovému umění a "vkusu v nevkusu".... o to větší překvápko je, že jde o improvizaci a remake k tomu. ()
Film Cut má filmovo reálnu časť a tú filmovo fiktívnu casť a ktorá je ktorá ukážu až posledné minúty filmu. Prvá polovina filmu sa mi moc nepáčila, vyzeralo to ako lacná a hlúpa paródia na zombie filmy. Ale ako náhle už išlo štábu do tuhého a divák môže vidieť niektoré filmové triky v priamom prenose, začal som sa dosť baviť. A, že sa film neberie vážne, tým u mna ešte viac zapôsobil. Bude to niečo medzi Scorsesem a Coppolou alebo chystáme sa natočiť ten najhorší film všetkých čias. Pozorný divák tu nájde veľmi veľa slušných a hlavne vtipných dialogov a aj veľa slušných a zaujímavých nápadov tu bolo. Už som videl niekoľko filmov vo filme, ale tento bol naozaj remeselne natočený a aj ja som si na začiatku myslel, že to bude jeden z najhorších filmov, aké som videl. A to bola len hra, lebo všetko postupne nielen dávalo zmysel, ale aj ta prehnaná amaterskosť, ktorá z filmu vyžarovala sa zmenila na parádnu profesionalitu. Viem, že tu už niečo podobné bolo, ale takto vygradované a vypointované určite nie. Keby tu nebola tá slabšia prvá polovica, išiel by som určite na najvyššie hodnotenie, takto len silné 4*, ale aj to je si myslím veľký úspech, lebo pred filmom by som nepovedal, že ma film bude takto baviť. ()
Na Hazanaviciusovi je sympatický, že se nechová jako oscarový režisér. Škoda, že toho na něm není sympatického víc. Ne že bych se místy nebavil a ne že by se nenašlo pár ok vtipů, ale po chvíli je člověk tak nějak napřed před tím filmem, nenachází překvapení a celá ta filmová satira moc nešlape, protože to je složeno spíš z kusých romantizujících vtipů, které jsou tak trochu na jedno brdo. Jako ale je to většinou fajn. 3 a 1/2 ()
Prvá polovička, v ktorej sledujeme amatérsky found footage horor v real time s absolútne wtf dialógmi o ničom a postavami ktoré sa oslovujú z (dovtedy) neznámeho dôvodu japonskými menami je na nevydržanie. Druhá polovica, ktorá ukazuje čo všetko sprevádzalo a ako prebiehalo samotné natáčanie filmu, ktorý sme v prvej polovici sledovali, je omnoho zaujímavejšia, miestami vtipná a záverom z nej srší i láska k filmu ako remeslu, fenoménu a tomu prečo ho máme tak radi. Cesta k tomu je však veľmi, veľmi tŕnistá a zdĺhavá, takže keď už k tomu konečne došlo, bol som priveľmi otrávený a uvedené mi bolo slabou náplasťou na boľavú prvú polovicu. 2* a asi už nikdy viac, červená farba a vysoké hodnotenie si myslím, že pôjde veľmi rýchlo dole, keď sa k filmu dostane mainstream a náhodní diváci a nie len 170 ľudí, ktorí sú fanúšikmi režiséra. 40-45% ()
Galerie (28)
Zajímavosti (5)
- Premiéra filmu mala byť v v januári 2022 na festivale Sundance, ale kvôli pandémii Covid-19 sa festival zmenil na virtuálnu edíciu a premietanie filmu na mieste bolo zrušené. Nakoniec sa predstavil mimo súťaže na otvorení filmového festivalu v Cannes v roku 2022. (Arsenal83)
- Japonská herečka Yoshiko Takehara je jedinou, ktorá sa objavila aj v pôvodnom filme Naneživo (2017). (Arsenal83)
- Michel Hazanavicius tu okrem svojej manželky Bérénice Bejo režíruje aj svoju dcéru Simone a neter Raïku Hazanavicius. (Arsenal83)
Reklama