Režie:
Michel HazanaviciusKamera:
Jonathan RicquebourgHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Romain Duris, Bérénice Bejo, Grégory Gadebois, Finnegan Oldfield, Matilda Anna Ingrid Lutz, Lionel Cecilio, Raphaël Quenard, Luàna Bajrami (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V opuštěné budově se rozpadá natáčení nízkorozpočtového zombie hororu. Protivný režisér svým nepříjemným chováním tlačí herce a štáb na pokraj sil, když odhalí svůj plán, jak vnést do projektu energii a vzrušení: oživit skutečnou, prastarou zombie kletbu. Ve zběsilém jednorázovém záběru, kde létají části těl a tekutiny, bojují herci s nemrtvými a se svým režisérem o život, až film dospěje k šokujícímu závěru a začnou běžet titulky... je to ale celý příběh? Oscarový scenárista a režisér Michel Hazanavicius předkládá jeden z nejinovativnějších, nejradostnějších a nejzábavnějších milostných dopisů filmu a filmařině, jaký kdy uvidíte. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (46)
Prvá polovička, v ktorej sledujeme amatérsky found footage horor v real time s absolútne wtf dialógmi o ničom a postavami ktoré sa oslovujú z (dovtedy) neznámeho dôvodu japonskými menami je na nevydržanie. Druhá polovica, ktorá ukazuje čo všetko sprevádzalo a ako prebiehalo samotné natáčanie filmu, ktorý sme v prvej polovici sledovali, je omnoho zaujímavejšia, miestami vtipná a záverom z nej srší i láska k filmu ako remeslu, fenoménu a tomu prečo ho máme tak radi. Cesta k tomu je však veľmi, veľmi tŕnistá a zdĺhavá, takže keď už k tomu konečne došlo, bol som priveľmi otrávený a uvedené mi bolo slabou náplasťou na boľavú prvú polovicu. 2* a asi už nikdy viac, červená farba a vysoké hodnotenie si myslím, že pôjde veľmi rýchlo dole, keď sa k filmu dostane mainstream a náhodní diváci a nie len 170 ľudí, ktorí sú fanúšikmi režiséra. 40-45% ()
V porovnání s tou japonskou sračkou, která mi osobně přišla zcela nesnesitelná, mi tohle francouzské podání přišlo kupodivu docela zábavné (a to hlavně v druhé půli, kdy už se rozběhne natáčení). Má to celkem fajn obsazení a místy je to docela chytré (dokonce mi to připomnělo můj oblíbený film Ve stínu upíra, a sice tím motivem režiséra ochotného jít kvůli svému filmu přes mrtvoly), téměř dvouhodinová délka mi ale vadila a sneslo by to zkrácení. ()
Americká noc podle Michela Hazanaviciuse kombinovaná s poctou pokleslým zombie katastrofám ideálně italské školy. To vše ovšem původem z Japonska, doslova. První půlhodina je naprosto brilantní nápodoba velmi špatného filmu se spoustou zoufale divných scén, absurdních dialogů ("Ça va?" - "Ça va. Et vu?" - "Ça va.") a nečekané "pointy". A druhá je polovina je vtipné vysvětlení, jak se k danému cíli dostat. Herci se baví, prostředí je dostatečně "levné" a celek svižně odsype do cíle. ()
„Chci upřímnost. Žádný umělý slzy, chci pravý!“ Ach, ty remaky. Často jsou jen o chamtivosti producentů, kteří si všimli úspěchu jiného filmu, obvykle natočeného v jiném než anglickém jazyce. A jdou do toho s tím, že nechápou/ignorují to, co způsobilo právě úspěch originálu. Třicet předchozích scén je podle rejžy na nic, kvůli filmu se hodně zadlužil, herci jsou bez života, na place je cítit napětí. Romain Duris měl totiž za úkol natočit předělávku japonského filmu – a to beze změny jakýchkoliv prvků. Tvůrce oscarového Umělce tentokrát vřele objímá béčkové filmy, s katastrofálními kulisami, uječenými hereckými výkony a kýčovitými efekty. Improvizace na filmovém place fajn, ale celé se mi to velmi brzy začalo zajídat, určitě to chtělo pár scén nechat ve střižně a humoru mělo být rozhodně víc. ()
Film Cut má filmovo reálnu časť a tú filmovo fiktívnu casť a ktorá je ktorá ukážu až posledné minúty filmu. Prvá polovina filmu sa mi moc nepáčila, vyzeralo to ako lacná a hlúpa paródia na zombie filmy. Ale ako náhle už išlo štábu do tuhého a divák môže vidieť niektoré filmové triky v priamom prenose, začal som sa dosť baviť. A, že sa film neberie vážne, tým u mna ešte viac zapôsobil. Bude to niečo medzi Scorsesem a Coppolou alebo chystáme sa natočiť ten najhorší film všetkých čias. Pozorný divák tu nájde veľmi veľa slušných a hlavne vtipných dialogov a aj veľa slušných a zaujímavých nápadov tu bolo. Už som videl niekoľko filmov vo filme, ale tento bol naozaj remeselne natočený a aj ja som si na začiatku myslel, že to bude jeden z najhorších filmov, aké som videl. A to bola len hra, lebo všetko postupne nielen dávalo zmysel, ale aj ta prehnaná amaterskosť, ktorá z filmu vyžarovala sa zmenila na parádnu profesionalitu. Viem, že tu už niečo podobné bolo, ale takto vygradované a vypointované určite nie. Keby tu nebola tá slabšia prvá polovica, išiel by som určite na najvyššie hodnotenie, takto len silné 4*, ale aj to je si myslím veľký úspech, lebo pred filmom by som nepovedal, že ma film bude takto baviť. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (5)
- V apríli 2022 Ukrajinský inštitút vyzval Hazanaviciusa, aby premenoval francúzsky názov filmu Z (comme Z), keďže písmeno Z sa stalo militaristickým symbolom na podporu ruskej invázie na Ukrajinu. Hazanavicius najprv povedal, že na zmenu názvu je príliš neskoro, ale zabezpečil, aby sa film počas festivalu v Cannes označoval výlučne pod medzinárodným názvom Final Cut. Avšak 25. apríla 2022 bolo oznámené, že francúzsky názov sa mení na Coupez!. (Arsenal83)
- Natáčalo sa od 19. apríla 2021 šesť týždňov v Île-de-France. Ako kulisa slúžila dostihová dráha Évry. (Arsenal83)
- Michel Hazanavicius tu okrem svojej manželky Bérénice Bejo režíruje aj svoju dcéru Simone a neter Raïku Hazanavicius. (Arsenal83)
Reklama