Režie:
Guy RitchieKamera:
Ed WildHudba:
Christopher BensteadHrají:
Jake Gyllenhaal, Dar Salim, Alexander Ludwig, Emily Beecham, Antony Starr, Bobby Schofield, Jonny Lee Miller, Sean Sagar, Jason Wong, James Nelson-Joyce (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Příběh seržanta Johna Kinleyho, který na své poslední pracovní cestě do Afghánistánu využívá služeb místního tlumočníka Ahmeda. Ten neváhá riskovat život, aby v náročném terénu Johna dopravil do míle vzdáleného bezpečí. (Prime Video)
Videa (8)
Recenze (372)
Jsem rád, že podobné typy filmů stále vznikají, ale nečekal bych je od Ritchieho, kde jsem jeho charakteristický rukopis neviděl. Ovšem zůstalo pečlivé řemeslo a způsob jakým kamera snímá Jaka Gyllenhaala a nádherné prostředí Španělska, je skutečně dechberoucí. Celkově to není žádný zásadní snímek v kariéře tohoto slovutného režiséra, jsem fakt rád, že si drží své tempo a doufám, že si svou pozici udrží i přes několik propadáků v kinech za sebou. A příště chci zas nějakou gangsterku. :) ()
G. Ritchie si vybral dobre, veľmi dobre. Hoci Arabov veľmi nemusím občas sa objaví tak sympatický človek, že jednoducho predsudky idú bokom. Dar Salim ma veľmi zaujal filmom Šťastně až do smrti (2022) a som rád, že som ho videl znovu, zvlášť vo filme, kde mu to dokonale sadlo. Jake Gyllenhaal znovu skvelý výkon, ale Salim mu je veľmi vyrovnaným partnerom. Príbeh o prežití a "priateľstve", ktoré sa nerodilo ľahko má pramálo spoločného s filmami G. Ritchieho, ktoré poznáme. Veľmi blízko má k svojmu nedávnemu Rozhnevanému mužovi. Jeho staršie filmy, česť výnimkám veľmi nemusím, strašne mi vadil rýchly a častý strih a nekonečné spomalené zábery. Zopár ich nájdeme aj tu, ale neprekážali mi. Je jasné, že si tvorcovia mnohé veci upravili, záverečná prestrelka na moste je už dosť nereálna, ale ok, možno to tak mohlo byť... Viac som sa pýtal sám seba ako je možné, že Ahmed ťahal vozom raneného Johna po vedľajších cestách za bieleho dňa. Taliban dobre vedel, že sa budú motať po vedľajších cestách. Alebo ste ich vykreslili ako hlupákov? neverím, že sú tak blbí. Okolo nich desiatky kopcov a na ktoromkoľvek mohol sedieť Talibanec s ďalekohľadom... Možno detail, ale na vierohodnosť filmu, ktorý točím podľa skutočnej udalosti to má veľký vplyv. Tak či tak, film je veľmi dobrý a len potvrzuje to, čo spomínam už často, že hollywood v posledných rokoch produkuje minimum kvalitných filmov. Aj preto tu máme koprodukciu Veľká Británia, Španielsko...Mám pocit, že v hollywoode majú peniaze len na filmy plné digitálneho bordelu. 80%. ()
Souhlas vesměs s Lacem. Určitě o něco povedenější než Butlerův Kandahár. Řemeslně slušně zvládnutý a ani akční scény neurazí, ale časem začne tempo trochu uvadat i když závěrečný finále to vynahradí. No možná, že bych nakonec i ty nejslabší možný čtyři hvězdy dal, ale to vysoký hodnocení se mi nezdá, takže za mě 65% ()
I když se Gej zcela oprostí od svých skvostných hravých ričovinek a originálního kulometného střihu, je pořád schopen uplácat mimo jiné také velmi solidní dvojku Zkrocené nory. Prkenná ropucha Jakub Gdyhlenhrál tentokráte propadne, jak jinak než chlapsky a mačisticky, drsnému šarmu uhrančivého testosteronového Paštuna, ten, jak jinak než maskulinně a šovinisticky, jeho city vřele opětuje a naštěstí mají hošššy celou dobu tolik práce s Talibánem, že na prcání v honáckém stanu už nedošlo. Je z toho parádní svižný a odsejpající válečný napínač, jako obvykle prvoplánově nehonící nad hvězdotřpytným praporem a téměř nepatetický, o latentně homoseksuálním vztahu dvou v manželství trpících chlupáčů, kompenzujících si svůj mindrák sveřepým bojem za svobodu, čest, spravedlnost a jahodový lubrikant pro všechny. Napínač, po němž dostane i nejeden zarputilý heterák chuť nasucho si oškrábat třídenní strniště bojovým nožem, nonšalantně přiříznout fešácký východoněmecký pornoknírek, přeleštit lauf a velkoryse pocákán nejnovějším Gucciho bitevním parfémem Mudjahidin’s goat se bezhlavě vrhnout do té nejteplejší vřavy. Ale dost bylo seriózní filmové kritiky! Byly to opravdu mimořádně zábavné, mile minimalistické, přímočaré, skoro nekýčovité a ideologicky nezkurvené dvě hodiny, připomínající ty nejlepší žánrové kousky 70. a 80. let, v nichž i ten slizce ochrnutý Jakub sem tam působil jako sympaťák. Naprosté vinné potěšení. ()
Výborný, i když vlastně hrozně minimalistický. Pár přestřelek s Talibánci, poeticky odvyprávěné utužení vztahu dvou hlavních postav, pár dalších přestřelek s Talibánci, a to je vlastně všechno - ale funguje to parádně. Takhle přímočaré filmy jsou potřeba, a přitom ten příběh, prokreslení postav a obecně i poukázání na marnost Amerického počínání v Afgánistánu tu dostanou dost prostoru aby to nebylo ploché jak i ty lepší z akčních filmů s Butlerem (ne že bych proti nim něco zásadního měl). Ty dvě hodiny utečou jak nic, a i když to stylem záměrně je dost daleko od zběsilých klipových jízd jak jiné Ritchieho filmy, v těch přestřelkách se nezapře (místy připomnělo Black Hawk Down). Od Krále Artuše jeho nejlepší film. 8/10 ()
Reklama