Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (69)

petrsv 

všechny recenze uživatele

Trochu SKAMu může po těch letech a x kopiích po celém světě vypadat úsměvně, ale naštěstí to zas tak podobné nakonec není. Spíš je tam víc z DROPu, takže je to našemu prostředí bližší. Ten "střelecký útok" může vypadat jako něco, co patří spíš do americké tvorby, ale opět tvůrci ukázali, že jsme doma. Výborně zahráno, vhodně doplněno hudbou, skvělě vybraná lokace. Drobnou výtku bych měl k příběhu Pavla a Lukáše, kde mi v jisté chvíli úplně nesedělo Pavlovo chování na to, že jsou kámoši od mala. Tady byla evidentní snaha o drama a natažení děje, ač v reálu by to tak nejspíš nebylo. Závěr příběhové linky Roba mi taky úplně nesedl, ale možná je to o to víc reálnější. A když Nessa prohlásila "Ty vole, já se snad rozbrečím", nemohl jsem jinak, než souhlasit. Na naše poměry rozhodně výborný počin! ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Původně jsem to nechtěl hrotit, ale když jsem si přečetl, že seriál byl vytvořen ve spolupráci s mladými a je inspirován i některými jejich skutečnými příběhy a naproti tomu zde někteří píšou, že je znají z aplikací a kdo dřív vyfakuje nějaký krindžfest, nepřestávám se divit. Nejlepší je totiž děti mít, nebo se aspoň pohybovat v jejich společnosti. Směju se spíš tomu, jak si někdo od zeleného stolu myslí, že některá skupina lidí kompletně něco odmítne, že v ní nejsou třeba různé názorové proudy. Prostě zajímavé uvažování, fakt. ()

Reklama

YumiOkami 

všechny recenze uživatele

česká verze skam. joker měl vlastně pravdu, žijeme ve společnosti. místo evy tam byla ness, která pořád vyvolává konflikty, pak její brácha, jehož oblíbený film je asi místnost sebevrahů, “woke” streamerka, místo isaka a evena byl lukáš a pavel,… a mohla bych pokračovat dál. hlavní konflikt byl pokus o masovou vraždu, jenž pachatel označoval za “prank” (neboli kanadský žertík, jak poznamenala moderátorka z dobrého rána). minisérie se zaobírá šikanou, ale nevím, jestli jí dostatečně řešili. prostě si párkrát dali přes hubu, potom se omluvili, pohádali se a nakonec se zas omluvili. ale lepší než nic. další plus je i to, že tam dali normální lgbt vztah, což v českých filmech/seriálech jen tak nevidíte. ()

stepankoby1 

všechny recenze uživatele

Daleko lepší, než jsem čekal, ale naopak mnohem horší, než bych chtěl. Atmosféra a výběr témat vyšperkované, spousta zajímavých poukázání, poselství překvapivě jakž takž přijatelné. Ale scénář je tak otřesně nevypilovaný, až to bolí. Je zmatený v celkovém ladění (nejdřív příliš pesimistický až nihilistický, na konci se zas hezky poskládá tým „dobráků“, kteří drží pospolu - což nechci brát jako závěr, protože s těmito charaktery postav to nejspíš dlouho nevydrží), šíleně neautentický (tak špatně umístěné anglické výrazy ve větě bych coby cílovka nikdy neřekl) a hlavně s tak trochu splývajícími postavami, které dělají vždycky všechno najednou. Všechny jsou jednu scénu králové a královny empatie, druhou zas apatické svině, třetí takoví neutrálové, pak možná řešitelé všech konfliktů. A všechny mají obrovskou oblibu v naštvaném odchodu uprostřed konverzace. Své vlastnosti by si fakt měli víc rozdělit, v tom přece spočívá síla postav ve fikci. Osobně mám taky obrovský problém s vyselektováním oblíbenců z celého ansámblu studentů, zbytek z nichž jen tak postává na pozadí, a někdy dokonce i na popředí záběrů - vousatec, někteří z fotbalového klubu, skupina bičiz, večírek. Ti většinu stopáže jako by neexistovali a diváka vůbec nemusí zajímat. Jenže není to náhodou týž problém, který se řešil u postavy Tondy? ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

TBH, WTF by byl výstižnější název, protože tenhle ultimátní cringefest šel horko těžko přežít...... Teenage seriálů na poli český televizní tvorby je jak šafránu, ale tohle určitě není ideální způsob, jak odpovědět na poptávku po tomto žánru. Mě nesere relativně laciná dramaturgie, příšerný dialogy, bídnej scénář, anebo panoptikum nesympatických postav – jmenovitě Ester Geislerová z Lidlu, woke Mája, chudák Tonda, bisexuální pokrytec, florbalisti s IQ florbalovýho míčku, toxický pipiny, etc. Mě sere naprosto stereotypní, absolutně nepřirozený, vyumělkovaný, až karikaturní vyobrazení mojí generace, který by mělo triggerovat nejednoho zoomera. Svoje fanoušky si to možná najde, ale jestli takhle chtěli tvůrci reprezentovat současnou mládež, tak se jim to fakt nepovedlo. No a jestli má nějak 'TBH' vypovídat o kvalitě scénáristů z FAMU, tak ať si rektoři co nejdřív vytáhnou hlavu z prdele...... jediný štěstí že to má tak krátkou stopáž a chytlavej soundtrack. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama