Reklama

Reklama

Adrenalinová jízda po rozvrácené Americe blízké budoucnosti, která balancuje na ostří nože. (Vertical Entertainment)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (169)

Colby Sawyer 

všechny recenze uživatele

Lepší než jsem čekal, to rozhodně. Především po režijní stránce, Garland předvádí děsivé a nepříjemné výjevy, které se dostanou pod kůži. Žádné stylové přestřelky, místo toho nepříjemné rány z kovových hlavní a všeobecné neštěstí. Dění je zachyceno vskutku realisticky a s dobrým ozvučením má člověk někdy skoro husí kůži. Druhá věc už je scénář, který zas takový banger není. Dostaneme rychlé vysvětlení, proč vlastně válka zhruba probíhá a poté se hned posouváme k různým výjevům z ní. Garland nesděluje nic nad rámcem toho, že válka je špatná a novináři v ní jsou tak trochu sebevražední blázni. Nic víc, bohužel. Politické komentáře nebo něco z podobného ranku nelze čekat. Amerika je tam čistě pro efekt a děj by se mohl odehrávat prakticky kdekoliv na světě. Hodnocení ovšem musí být kladné, jelikož intenzita zážitku dokáže převýšit jistou obsahovou prázdnotu. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Že z toho Garland neudělá blockbuster bylo jasné. Nejasné ale bylo, co svým mistrným balancováním mezi realitou a dimenzemi mimo lidské vnímaní vnese do filmu, který má stát pouze na syrové realističnosti. Civil War obsahuje i velké scény s tanky a vrtulníky, ale bez úžasného kameramanského konceptu, kterým nás dostal Alfonso Cuarón v Children of Men a který tu bylo potřeba. V jádru je Civil War pouze komorní “road movie” napříč rozbitou Amerikou ve třech zkušených a jedné juniorní žurnalistce, která svou neviností kontrastuje s jejich otrkaností a profesionálním odstupem. Naše otázka, proč tak mladá holka dělá takovou práci, je nám hned zodpovězena: “I've never been so scared in my entire life. And I've never felt more alive.” ___ Civil War se vyhýbá sentimentu a temný tón příběhu odlehčuje americkým oldies popem, ale Garlandovu uměleckou optiku, pro kterou ho máme tak rádi, postrádá. Vysloveně děsivou scénu, z jakých měl být film poskládaný celý, obsahuje pouze jednu. Reflektuje jednorozměrnost myšlení americké redneck populace a exceluje v ní Jesse Plemons. Syrovost režisér neumocňuje temnou instrumentální hudbou, ale intenzivním zvukem střelných zbraní. A přestože vtáhne a zaujme postavami, chybí mu více vytříbených a nečekaných konfliktů i myšlenkový přesah, který by sahal dál, než k varování před Donaldem Trumpem. To finále je doslova úsměvné. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Chybí vysvětlení. Chybí souvislosti. Syrová road movie s několika pofiderními momenty o rozštěpených Spojených státech pohledem čtveřice novinářů a válečných fotografů, kteří se vydávají na dalekou a nebezpečnou cestu skrz válečnou zónu do Washingtonu. Taková inteligentnější (jinak samozřejmě totálně přitažená za vlasy) Očista, u které působila snaha o sociální podtext a společenskou satiru nesmírně pitomě, ovšem Garlandova vize rozkladu společnosti na tom (za mě) nebyla o mnoho lépe. Respektive s první hodinkou spokojenost. Cynická, vyhořelá a v branži profláknutá Kirsten Dunst, její kolega, adrenalin milující novinář Wagner Moura, zasloužilý žurnalista a mentor Stephen McKinley Henderson a mladé ambiciózní pískle v podání Cailee Spaeny, která zaválela coby Priscilla a brzy si to rozdá s Vetřelcem. Vrstvení různých příhod při putování je fajn, ale je s podivem, že o uplynulých událostech (poměrně ploché) osazenstvo auta nijak nemluví, nijak je neprožívá, nijak je nesdílí a klidně (třeba) vtipkují dál. Působí to cynicky, působí to divně. A celé to vlastně podtrhne dobývání Washingtonu, u kterého o mě coby diváka Alex Garland zase přišel. Ostatně stačí si připomenout jeho předchozí kousky. Nějaký myšlenkový přesah vyznívá polovičatě, dění v Bílém domě za mě bylo chováním postav či jejich proměnlivými reakcemi až možná tupé. Emoce bídné. PS: Psychopat Jesse Plemons v okrajové roli zaválel. ()

FrankSusta 

všechny recenze uživatele

Jsem jediný, kdo má pocit, že z toho šlo vytřískat výrazně víc? (kámo, reálně se podívejte i ten plakát!) Já osobně jhsem na tento film byl poměrně natěšený - celý ten koncept ,,co kdyby v Americe probíhala občanská válka'' mi přišel strašlivě zajímavý a v rukou šikovného a odvážného tvůrce (jak jsem při přívlastku ''A24'' též očekával) by dokázal Americe a vlastně celému světu vlepit silnou realistickou facku, která by donutila svět se zamyslet nad toutou zemí, nad vším, co se o ní říká, co je pravda, jak se samy na sebe koukají a tak. Bohužel to ale do filmu musíte vlít krapíček té nenávisti a nezachovávat si mediální nestranost (jako reportéři ve filmu *geniální narážka*). Tenhle film svou absolutní nestraností absolutně ignoruje kulturní rozdíly v Americe (a jak jsme s kámoši po skončení filmu probírali ,,Rozdíly a přeci jen tu soudružnost, co z nich stále dělá američany'') a celý ten prvek, co dělal filmu největší reklamu, je absolutně zahozen a nakonec celý příběh, kolem kterého se film točí, by mohl být zasazen do absolutně jakékoliv války. I ze samotných amerických měst zdevastnovaných válkou vidíme vlastně úplný hovno, protože tam máme všudyvšude dvě scény, které se odehrávají alespoň na nějakém známějším místě a ne někde v lese, u jezera, na benzínce, v hotelu či i v blbý Santově vesničce... sorry, ale tohle fakt může být úplně kdekoliv a vůbec se nemusel vymýšlet takhle zajímavý koncept, na kterém vlastně stál i celý marketing. I to, že je film absolutně politicky nestranný, tak se vlastně nedozvíme o válce vůbec nic (ok, víme že Texas válčí, ale to je samo o sobě docela jasné, protože by se to stalo kdykoliv, ale proč se spojil s Floridou? proč jdou tyto dva státy proti Washingtonu? proč nejdou naopak proti sobě? je prezident demokrat nebo republikán? jaký je tam tedy sakra problém? v Americe je hromada států a fakt je tam mezi nimi i rozdíl, proč to ten film tak okázale ignoruje?). Máme v celém filmu jedinou scénu, která je napětím skutečně napěchovaná a tu bych zcela jistě nechal kdekoliv pročkoliv, protože je to rozhodně to nejkvalitnější, co film nabídl (je to ta s Jessem Plemonsem, kde se alespoň trochu ukáže charakter různých (amerických) vojáků a jejich smýšlení (což jsem ale chtěl v celém filmu!!!), škoda, že se to pak zase vše pokazí). Celý hlavní příběh se tedy točí kolem reportérů, až na to že ani ten nefunguje. Postavy neprojdou žádným vývojem (leda na závěr máme těch pár vteřin s tou holkou, až se podíváte, budete vědět), neutvoříte si k nim žádný vztah, ani herecky nejsou nijak výrazní (leda Jesse Plemons, který je fajn překvápko, Stephen McKinley Henderson je zase od přírody sympaťák, což udělá půlku práce, ale nejvíc se snad snaží popravdě Wagner Moura). Dokonce i kamera je na mě tak nějak nic moc, protože působí takovým strašně umělým dojmem - kdyby to byly fotky (což je tam občas moc hezky prostřihnuto), tak nic neřeknu, ale v pohybu to moc nefunguje, což mi bohužel osobně vadilo. A je pravda, že někde sehnat Emmanuela Lubezkiho, hned by o tu autentičnost v tomhle post-apo světě bylo postaráno (snad jediná scéna, kde bych to nechal, jak to je, je již zmiňovaná s Plemonsem, kde snad vše funguje). Nejlepší na celém filmu je ale zvuk. práce s ním je rozhodně moc pěkná a ty hlasité šoky jsou moc příjemným kopem do reality. Líbí se mi, že v tomto celém filmu je cítit určitá podobnost s filmem Zóna zájmu, když jde v některých záběrech o ten zvuk a tu ignoraci, že kdesi je něco špatně, postavy to ale ignorují. A na tuto notu bychr ecenzi ukončil, bohužel jsem si ale ještě vzpomněl, že celý film bohužel taky dojíždí na tu občas až komornost. Ať už jde o válečné scény, které občas působí jak nějaké video z youtube, jelikož postavy se vůbec nehýbou a vše se to oidehrává na nějakém úplně zaměnitelném místě - naštěstí je pak závěr, který je vlastně (i přes jeho absolutní nepřehlednost co se politické situace týká) tím, co od filmu chceme, a to realisticky podaný akční drsný film ve válkou rozbořené Americe. No a pak to skončí a já si cítil nějak prázdný a nijak neovlivněný. Na to, že tenhle film mohl svým konceptem ovlivňovat a lidi varovat, se jedná o strašně prázdný projekt a promarněný potenciál, který v podstatě věci jen řekne, že novináři si nemají tvořit emoce, jinak se pozvrací. Hotovo, šmitec. Jsem fakt rád, že to dopadlo takhle *sarkasmus*. Prosím, natočte někdo remake, ale jinak. Na druhou stranu to ale zas tak strašné není a několikero dobrých věcí, co na dojmu dopomůžou, se najde. Ale nevím, proč bych to měl chtít vidět znova, protože mi to vlastně nic nedalo a ani si u toho neodpočinete. Což aspoň něco by film splňovat dle mě měl. 6/10 P.S. navíc reálně co to je, když máš drama film a dáš do největší drsné akce takovouhle příjemně hipízáckou muziku - jako třeba při cestě autem nebo v komedii úplně klidně chápu, ale tady (konkrétně v jedné scéně, se podívejte a pochopíte) () (méně) (více)

DJ Rocco iNc 

všechny recenze uživatele

Dnes už zrejme nemôžem veriť ničomu a tento film je toho dôkazom. Všetko, čo stálo za zhliadnutie napchali do traileru a 95% filmu bola iba sračka dialógov, psycho westernovej hudby a priblblých strihov. Celá dejová linka totálne od veci, rovnako, ako aj vymyslená občianska vojna, ktorá z veľkej časti pripomínala vojnový konflikt Ruska a Ukrajiny a aj postojov niektorých ľudí k nej. Obrovská strata času. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (16)

  • Alex Garland povedal reportérovi na premiére, že Kaliforniu a Texas spároval sčasti preto, aby zahmlil politiku, ale čo je dôležitejšie, že tieto dva štáty odložili politické rozdiely bokom, aby napadli protiústavného, ​​fašistického a skorumpovaného prezidenta, ktorý zabíja amerických civilistov. Povedal: "Chcete povedať, že extrémistická politika zostane vždy dôležitejšia ako prezident tohto druhu? To sa mi zdá šialené." (Arsenal83)
  • Natáčanie začalo v Atlante 15. marca 2022. V máji sa produkcia presunula do Londýna. (Arsenal83)
  • Počas otváracieho víkendu zarobil na domácom trhu 26 miliónov dolárov, čo je viac ako ktorýkoľvek iný film z dielne A24, čím prekonal Prekliate dedičstvo (2018) so 14 miliónmi dolárov. (Arsenal83)

Související novinky

Třetí Na nože dostalo název a nabírá obsazení

Třetí Na nože dostalo název a nabírá obsazení

28.05.2024

Detektiv s výrazným jižanským přízvukem, Benoit Blanc, se vrací řešit nový podivuhodný případ... svůj zatím nejnebezpečnější. Jak už bylo dříve avizováno, z chválené detektivky Na nože režiséra Riana… (více)

28 let poté nabírá obsazení

28 let poté nabírá obsazení

25.04.2024

Britský režisér Danny Boyle (Sunshine, Trainspotting) to s návratem ke svému dvaadvacet let starému hororovému survivalu 28 dní poté a jeho pokračování 28 týdnů poté opravdu myslí vážně. A co víc –… (více)

Co nového chystá Alex Garland?

Co nového chystá Alex Garland?

24.01.2022

Režisér a scenárista Alex Garland (Dredd, Ex Machina) má za sebou některé z nejzajímavějších sci-fi projektů posledních let. Jeho režijní prvotina Ex Machina nadchla většinu diváků i kritiků,… (více)

Reklama

Reklama