Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Obyčejná náctiletá holka Bea (Cailey Fleming) má jedinečný „dar“ – je schopná vidět imaginární přátele lidí ve svém okolí a povídat si s nimi. „Imaginární přátelé nejsou jen roztomilé postavičky stvořené dětskou fantazií. Jsou to časové schránky, do kterých jsme si jako malí ukládali naděje, sny a plány. Všichni se k nim můžeme vracet, i když si jako dospělí myslíme, že jsou dávno ztracené,“ říká režisér John Krasinski. Fiktivními hrdiny jeho filmu jsou právě ti imaginární přátelé, jimž už jejich dětští parťáci dospěli a zapomněli na ně. A právě Bea, která je díky své unikátní schopnosti všechny vidí, se těmhle „sirotkům“ rozhodne najít nové kamarády. Pomáhá jí v tom trochu podivínský soused (Ryan Reynolds), jenž má stejný dar. Improvizovaná seznamka pro imaginární přátele se záhy promění v dobrodružnou výpravu do světa naplněného bezbřehou fantazií, kde se může stát opravdu cokoliv. (Cinemart)

(více)

Videa (16)

Trailer 9

Recenze (62)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Spíš 3,5*, měl jsem pocit, že to dilema budu mít větší, ale pak jsem si vzpomněl na staré známé kamarády a na zdejší scény z nemocnice. A teď se v tom budu pitvat, než se dostanu k tomu podstatnému. Na tenhle film jsem se... ne doslova těšil, protože Krasinského nemusím, ale stejně těšil, protože samotný námět mě nemohl nezaujmout. Už je to pár let, co jsem poprvé přečetl knihu Paměti imaginárního kamaráda, která mě i přes pár výtek naprosto nadchla a svým závěrem dojala a která mě hlavně víc dovedla k zájmu o tématiku imaginárních kamarádů. Studoval jsem si o tom jen něco laicky, nikdy ne bůhvíjak podrobně a postupem let se k tomu sem tam vracel, ale od té doby mě vždycky zajímalo, jak by se tento fenomén dal mapovat a vůbec uchopit. Spolu s tím jsem ale vyhledával filmy, které by imaginární kamarády zobrazovaly jinak, než jako démonické entity přisáté k dětem v kdejaké duchařině. Snažil jsem se pátrat podrobně, ale nenašel jsem skoro nic, jen jeden echt televizní thriller, Harevyho (na kterého tu naštěstí je odkaz) a geniální seriál Domov pro smyšlené kamarády, který jsem si hned zamiloval. Na ten tu možná je dokonce odkaz ve jménu ústředního IPka, když se jmenuje Blue, ale těžko říct. Každopádně mimo to a ještě jeden německý televizní film, který se nedá nikde sehnat, jsem nic nehororového na tohle téma neviděl. A pak jak rána bleskem přišly první zprávy o tomhle. Očekávání jsem se snažil nemít, spíš jsem čekal, co z toho vyleze, až to uvidím. Po víceméně vlažných reakcích (byť to chvíli bylo v červených číslech) jsem čekal prakticky cokoli a teď, když jsem to viděl, tak musím uznat, že to bylo přesně takové, jak jsem čekal. V dobrém, ale bohužel i špatném slova smyslu. Ten film rozhodně není blbý, ví, o co mu jde, umí to předat a rozsahem to vystačí. Vzhled samotných imaginárních přátel se povedl na výbornou, u některých je to i dost nápadité (best of je Sklenice vody s ledem, ten neviditelný a pak Cosmo) a scény z jejich obydlí se mi moc líbily. Stejně tak fajn je i casting IPků nebo Beaino první setkání s nimi. Že to neopouští rodinou podívanou a naprosto vynechává, že ne všichni IPové by byli veselí a přátelští, ale i zlí a temní, mi osobně tolik nevadilo, stejně jako fakt, že jejich svět je jen letmo načrtnutý, protože v tom bych se detailně babral já, ale to už by opustilo rovinu rodinného filmu. Problém ale mám s tím, že se to tak moc točí okolo nemocnic, Bea nejen, že hned na začátku umře jeden rodič, ale krátce na to je ve vážném stavu i ten druhý, což sice chápu, že to tam muselo být jako důvod pro přechod pro opuštění dětství, ale proboha, proč to nakonec muselo být tak vyděračské a v průběhu tak kýčovité? Proto nesnáším filmy o umírání, skoro vždycky to sklouzne do ubohého vydírání, jelikož je to mnohonásobně jednoduší, než tohle téma pojmout přirozeně, což je zase mnohonásobně těžší. Tohle o umírání vyloženě není, ale dějová/é linie tomuto se věnující se časem stává stále výraznější a vyloženě mě štvalo ji sledovat. Víc mě bavilo sledovat, jak se snaží IPkům najít nové kamarády nebo je nějak spojit s jejich původními (tehdy) dětmi, což bylo dlouhou dobu napínavé a byl jsem zvědavý, co z toho vyleze. Bohužel to vedlo k dalšímu kýči, který ale, v úplně poslední scéně, pro mě naprosto nečekaně skvěle vyvrcholil a samotnou o sobě ji považuji za nejlepší z celého filmu, protože nějak takhle to dává největší smysl. Koneckonců, imaginární přátelé jsou výplody dětské fantazie, která nás jednou opustí, ale v nás tohle "cosi", co nás vnitřně podpoří v těžkých chvílích. A je jedno, ať už to nazýváme andělem strážným, nebo vlastními myšlenkami, protože to, co z nich vychází, jsme skuteční my, s našimi sny, touhami a obavami, které se můžeme bát vyslovit. Jsme to stále my sami, ale naše skutečnější verze, pro kterou neexistuji hranice - jak ty dobré, tak ty zlé. Přitom se naše myšlenky často nechovají přesně tak, jako my působíme, tudíž je to forma stále našeho, ale přesto svým způsobem cizího vědomí. A to vlastně funguje na stejných principech, jen nemá tvar a pomáhá nám utřídit si sebe samotného, abychom do světa vypustili jen to, co nám přijde jako přijatelné. Jsem magor, že se u neškodné pohádky pouštím do pokusů o těžké filozofování a to se ještě musím držet, abych se nerozepsal o autistech, u kterých je to ještě složitější a baví mě nad tím přemýšlet, ale už tak jsem odbočil až moc. Tož zpátky. Další velký problém nese jméno Ryan Reynolds. A to ani ne pro to, že by mi herecky nějak vadil, ale hlavně proto, že je už od začátku dost jasné, jak se to s jeho postavou ve skutečnosti má. V závěru v nemocnici je to ale tak jasně naznačené, že si myslím, že to dojde i drtivé většině dětí. Jenže ono to velké odhalení pokračuje dál, dál, dál... až do slzopudného vyvrcholení, které zase jen citově vydírá. Můj největší rozpor ale přišel hlavně díky tomu, že po tomhle natahovaném vyústění přijde výše zmíněná scéna, která mě po menším zhnusení naprosto nadchla. Nějak jsem z toho vybruslil, kvůli přemíře vydírání jsem nenadhodnotil, ale jako mírný nadprůměr to pořád vnímám. A to hlavně proto, že námět je skvělý, jeho závěrečná myšlenka dokonalá a trefilo se mi to do vkusu, jelikož takový film jsem chtěl vždycky vidět. Sice není přesně takový, jak bych si ho přál a chvílemi mě taky dost štve, ale zároveň jeho nedostatky budu rád obecně tolerovat, jelikož kdyby to měl být film o imaginárních přátelích přesně takový, jak bych si ho představoval, tak by byl taky imaginární, jelikož na vznik takové chujoviny by asi nikdo prachy nedal. Možná jsem ho zrovna vymyslel a teď tu někde pobíhá a nikdo jiný ho nevidí, ale kdyby se to čirou náhodou stalo, tak ať se radši někam schová a představí se mi až ráno, protože teď bych se ho fakt lekl. Rodinná podívaná je to fajn, ale těžko říct, jestli je v téhle podobě pro cílovku zapamatovatelná a jestli bude děcka vůbec bavit, jelikož gagů je tu málo. Silné 3* () (méně) (více)

mrksik 

všechny recenze uživatele

Predstavte si situáciu: šesťročná Elektra, úplne pohltená túžbou po výhradnej láske svojho otca, sa ocitá v tragickej konfrontácii so smrťou matky. Táto trauma ju prinúti obrátiť sa do seba, kde v zmäti sebaobviňovania a hlbokého zármutku konštruuje imaginárneho priateľa. Tento imaginárny priateľ --- štyridsaťročná, svalnatejšia a chlpatejšia verzia jej otca --- nie je len únikom z reality, ale je aj sublimáciou jej nevyriešených konfliktov a túžob. Je len škoda, že pri písaní tohto filmu neparticipoval Slavoj Žižek, žiadne zásadné rozuzlenie tak neprichádza, objatie s imaginárnymi priateľom neprináša očakávanú katarziu a konflikt, zdá sa, zostáva nerozuzlený. ()

Reklama

Sany33 

všechny recenze uživatele

Príbeh: Na svete je množstvo zabudnutých imaginárnych kamarátov a malé dievčatko Bea sa s malou pomocou suseda z hora pokúsi im pomôcť nájsť spriaznené deti. Do toho všetkého musí riešiť aj vlastné problémy kedy je nútená stráviť čas u babičky lebo otca idú operovať na srdce. Herecké obsadenie: Krasinski to vie krásne zaobaliť a má cit na kasting tak aby všetko, čo nedokáže dorovnať CGI klaplo na jednotku. Sympatický hlavný herci, ktorý sú neuveriteľne uveriteľný. Prevedenie: Na plátne sa objavuje množstvo vymyslených postavičiek a tak herci musia interagovať viac menej so vzduchom o čo je ich prejavu náročnejšie uveriť. Pocity: Je to veľmi emotívne a hrá to od druhej polovice na city. Ale ak už sme sa vybrali touto cestou tak to tam treba napáliť naplno a nie iba chodiť okolo horúcej kaše. Už som mal slzy na krajíčku ale do finálneho emočného pekla ma to nedostalo. Možno by viac zabral dramatickejší koniec ale chápem je to primárne určené mladšiemu publiku. Pridaná hodnota: Krásny pohľad na priateľov, ktorý ťa nikdy neopustia. 70% ()

filipvrbik 

všechny recenze uživatele

IF je moc milý, hezky natočený, originální a hlavně dojemný film, který je sice lehce infantilní v některých pasážích, a ten konec děti těžko pochopí - já jsem ho tedy odhadl přesně (což mě tentokrát mrzí, protože mi to zkazilo milé překvapení), ale je to fajn filmek... Škoda jen, že Ryan Reynolds není moc dobrý herec, alespoň se tedy ne úplně hodí pro tuto roli. Ale i tak to není vůbec špatné, i když ze začátku to vypadalo na prů... ...70% ()

Borrtex 

všechny recenze uživatele

Příjemný rodinný film, který nikoho nepohorší. Malebné dobrodružství v království dětské nevinné představivosti, jenž dokáže zaujmout publikum všech věkových kategorií. Film připomíná, že krása a kouzlo dětské fantazie spočívá v její bezbřehé tvořivosti, kde se vlastní realita může zdát být doslova neomezeně dosažitelná. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (9)

  • John Krasinski uvedl, že získání práv na píseň „Better Be Good To Me“ of Tiny Turner byla pro něj zcela stěžejní záležitost, neboť píseň mu jednak připomíná vztah s jeho vlastní matkou, jíž filmem chce vzdát hold, a za druhé perfektně definuje příběh a některé postavy ve filmu. Doslova řekl: „Líbí se mi myšlenka, že to není píseň, o které byste si mysleli, že se této dívce bude líbit, ale má ji v oblibě kvůli lidem, které miluje.“ Dívkou myslel postavu Bey (Cailey Fleming), která píseň využije ve své fantazii. (imaginer21)
  • Když jde Bea (Cailey Fleming) a Cal (Ryan Reynolds) na první „pohovor“ s imaginárními přáteli, tak si Cal zapisuje poznámky tužkou, kterou drží obráceně. (Guilemot)

Související novinky

Osmá Mission: Impossible se o rok odkládá

Osmá Mission: Impossible se o rok odkládá

24.10.2023

Mise: Posunuta. Tak by klidně mohl znít název příštího filmu v sérii Mission: Impossible herce a producenta Toma Cruise, který byl studiem Paramount nejenže čerstvě odsunut z června příštího roku až… (více)

Reklama

Reklama