Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Špionážní thriller Jérôma Salleho vychází z nepravděpodobných, avšak skutečných událostí. Líčí příběh francouzského státního úředníka, který se nevědomky ocitne v konfliktu s jednou z nejmocnějších a nejnebezpečnějších sil moderní doby – ruskou tajnou službou FSB. (mac000)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (41)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Konspirace/Lov/Útěk. Výborný špionážní Thriller dle pravdivých událostí z Francie ala Uprchlík po Francouzsku od režiséra parádního Zulu. Gilles Lellouche se ocitne ve velmi nepříjemné situaci. Je falešně obviněn z pedofilie své dcery a prsty v tom má mocná organizace KGB. Přesunutí do Ruské věznice s paragrafem č.42 to nechceš. ( Škoda, že se ve vězení neodehrává větší část filmu, tam by to bylo správně syrové). Nárok na obhajobu žádný, francouzské úřady bezmocné, jediným východiskem je útěk a modlitba. Tohle mě bavilo. Gilles Lellouche podává jako obvykle svůj standardně kvalitní herecký výkon ( připomíná mi Liama Neesona), výborná je hudba a povedlo se i napětí, které je v pár scénách hmatatelné. Jeden z těch filmů, kde se otvírá kudla v kapse. Situace, ve které se nikdo ocitnout nechce. Kdo rád konspirační Evropské Thrillery, rozhodně doporučuji. 8/10. ()

Rockerman 

všechny recenze uživatele

O ruské mentalitě toho víme dost. Uznávají jiné hodnoty a lidský život má pro ně nízkou cenu. Samozřejmě ani naše, takzvaně západní morální hodnoty nejsou úplně v pořádku. Vyvážíme demokracii do zemí, které o ni nestojí a nutíme je uznávat práva a názory, které my pokládáme za správné, ale oni ne. Nevím do jaké míry to bylo podle skutečnosti, ale i kdyby jen z 50% tak je jasné, že v Rusku se od rozpadu Sovětského svazu mnoho nezměnilo. Mimochodem z toho baletu bych odešel také. ()

Reklama

bobstock 

všechny recenze uživatele

Na motivy skutečných událostí, kterým lze věřit kdy jindy nežli v době ruSSké agrese na Ukrajině. Nechutná výpověď o tom, co si o nás jako o Evropanech myslí ruská (j)elita a co je už po desítky let propagandou mláceno lidem do hlav, nejen tam. Odvrácená strana diplomacie + skvělá chemie Lellouche - Kulig. 75% ()

TedGeorge 

všechny recenze uživatele

Název Kompromat odkazuje na známé praktiky KGB, která byla schopná lusknutím prstu pořídit kompro na nepohodlného občana a vám už je díky porovnání s nestárnoucím snímkem Harrisona Forda asi jasné, že represivním složkám zlého režimu bude podle neselhávajícího hitchcockovského schématu unikat nevinný (a naštěstí inteligentní) civilista. Inspirace pravdivými událostmi je bohužel trochu na škodu věci, protože útěk zoufalého muže do civilizovaných končin je snad až příliš předvídatelný a navzdory přesvědčivě znázorněné a všeobjímající ruské depresi nejde nikdy úplně na dřeň. Byť s tempem pracuje skvěle. Emoce tak nejvíc probouzí vysoce sympatická Světlana s tváří Joanny Kulig, která pomáhá nespravedlivě obviněnému Francouzovi. Jo, vysokorozpočtový hollywoodský remake bych si dal líbit hned. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Ťažko Kompromat skompromitovať bez predstavenia/prezradenia zápletky, na ktorej všetko stojí a padá a ktorá za kritiku určite stojí, pretože ku zvyšku výhrady rozhodne nejestvujú. Takže nasleduje teda asi SPOILER – v ďalekom Irkutsku na juhu Sibíri šéfuje Francúzskej aliancii (t.j. medz. organizácii, ktorá v zahraničí propaguje fr. jazyk a kultúru) náš protagonista Mathieu Roussel, na ktorého je spustený tzv. kompromat kvôli jeho nie príliš bystrím rozhodnutiam. Rozhodne sa usporiadať divadelné predstavenie, pred ktorého začiatkom na pódiu poďakuje prítomnému sponzorovi, miestnemu oligarchovi s napojeniami na FSB. Z predstavenia sa napokon vykľuje pomerne stupídny tanečný akt, samozrejme, ako inak, homosexuálny (debilný by bol aj v hetero formáte). A Mathieu je normálne celý prekvapený, keď ľudia začínajú postupne odchádzať a finančník zdúchne pred afterparty. A aby toho nebolo málo, v ten istý večer stihne aj obletovať manželku syna hlavy FSB. Chalan, no ty si vybavený... Nasleduje prehliadka sibírskej trestaneckej kolónie a následný útek, kedy sa radovému bežnému úradníkovi darí unikať naprieč celým zamrznutým Ruskom. Najväčší gól prichádza ale až neskôr, kedy na nepolapiteľného úradníka vyšlú Spetsnaz. Ani oni (s vysoko-postaveným veteránom na čele) si nedokázali s tzv. "pencil-pusherom" poradiť. Pred posledným útekom ku hraniciam s Estónskom, s džípom po zuby ozbrojenej elitnej jednotky v pätách, ešte predtým, ako prežije noc v hlbokom lese so svorkou vlkov, stihne náš Mathúš v aute jednu vášnivú súlož a romantické rozlúčenie sa. A potom... a potom, moji drahí priatelia, toho hl. Spetsnaz veterána v 1v1 súboji bez väčších problémov porazí a zabije. Znova opakovane podotýkam, že kancelárska krysa... KONIEC SPOILERU. Po takomto predstavení dejových skutočností je veľmi zradné a ťažké film pozitívne hodnotiť. Zvyšok je však naozaj na vysokej úrovni – kamera, hudba, dialógy aj výkony (Lellouche prenáša energiu zo Severní Marseilles aj tu), tvorba napätia (mimo dementných scén), no najmä vizuál celého počinu a jeho vyznenie. Nemá síce ten úderný depresívny ráz ruských režisérov typu Bykov či Zvjagincev, tú ponurosť a depku z ulíc zatuchlých chruščoviek však cítiš, tvrdosť basy taktiež. K dielu sa ale rád vraciam aj opakovane, vždy, keď príde dráždivá chuť na východoeurópske panely; je totiž o dosť prístupnejší na bežné sledovanie než napríklad v tomto smere magnum opus Nelyubov, ktorý dávať si pravidelne nie je rozumná vec... (18.2.2023) (16.01.2024) (5.3.2024) ()

Galerie (14)

Zajímavosti (4)

  • Scenár je veľmi voľne inšpirovaný skutočným príbehom Yoanna Barbereaua a jeho knihy "Dans les geôles de Sibérie" ("Vo väzeniach na Sibíri"). Film však nie je striktnou adaptáciou, producenti nevlastnia práva na adaptáciu knihy. (Arsenal83)
  • Režisér Salle do hlavnej ženskej roly vybral Poľku Joannu Kulig, ktorá musela rozprávať s celým štábom anglicky. Svoju voľbu vysvetlil nasledovne: "Joanna má neuveriteľnú charizmu, energiu, krásu a osobnosť... Pre túto postavu som hľadal herečku, z ktorej vyžaruje táto zložitosť a nie klišé blonďavej Rusky, ktorú roky vídame v trileroch." (Arsenal83)
  • Kvôli pandemickým obmedzeniam celý štáb musel počas nakrúcania neustále nosiť rúška a po práci nesmeli opustiť hotel. Režisér Salle označil celé nakrúcanie za veľmi drsné. (Arsenal83)

Reklama

Reklama