Kamera:
Brett JutkiewiczHudba:
Brian TylerHrají:
Melissa Barrera, Jenna Ortega, Courteney Cox, Mason Gooding, Jasmin Savoy Brown, Hayden Panettiere, Dermot Mulroney, Samara Weaving, Tony Revolori (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Sestry Samantha a Tara Carpenterové a dvojčata Chad a Mindy přežily řádění tajemného vraha ukrytého pod maskou ducha v městečku Woodsboro. Ve snaze zapomenout na tyto tragické události se všichni čtyři přestěhují do New Yorku, aby tam začali nový život. Netrvá to ale dlouho a objeví se nový a ještě brutálnější vrah v masce Ghostface a jejich životy jsou opět v ohrožení. (Forum Film CZ)
(více)Videa (12)
Recenze (376)
Hlúpota z amerických ulíc, ktorá sa neznesiteľne drží vlastnej šablóny, pričom ja skutočne nerozumiem tomu, komu sa čo na tomto ešte môže páčiť. To fakt nikomu nevadí, že je táto séria neustálym opakovaním toho istého (ešte aj tá facka), pričom je samotný dej čoraz viac určený pre dementné publikum?? ()
Docela mě překvapilo a jako fanouška série zároveň potěšilo, že se bude v kinech vřískat pošesté pouhých čtrnáct měsíců po uvedení pátého Vřískotu, který přišel po dlouhých jedenácti letech po čtyřce (a posledním Cravenově "zářezu"). Jak už jsem říkal, mám pro Ghostface slabost, tudíž jsem svolný přehlédnout fakt, že se jedná do nemalé míry o recyklát předchozích filmů - jako fanoušek si ale právě cením onoho propojení mezi jedničkou až pětkou, které jsem si (vedle spousty popkulturních odkazů) vyloženě užíval. Samotné intro, které si šibalsky pohrává s hororovými pravidly a staví je na hlavu, dokazuje, že má "vřískající série" stále co nabídnout. Uvítal jsem situování filmu do New Yorku, kde se tvůrcům podařilo využít jiných lokalit a nabídli tak několik vskutku povedených scén - ať už šlo o chladnokrevnou sekvenci ze samoobsluhy či bytu, nebo o atmosférickou scénu z blikajícího metra. (Spoiler alert!) Identita Ghotsface je člověku jasná od první zmínky o zesnulém rodinném příslušníkovi, nejpozději pak od útoku v bytě, ale o nějaký plot twist tvůrcům ani nešlo, jako spíše o ono pohrávání si s diváckými očekáváními a hororovými pravidly a vytváření "skrýmverza". Divák (ideálně fanoušek) pak s klidem přehlédne nesmrtelnost jistých postav a s uspokojivým úsměvem jen pozoruje nekompromisní likvidaci záporáků. (End: Spoiler alert!) Šestka na mě tedy ve výsledku rozhodně nepůsobila nudně, ani unyle, má-li ale vzniknout další pokračování, čemuž bych se nebránil, byla by vhodnější alespoň tříletá pauza. ()
Jednička byla ve své době svěžím a poměrně neotřelým závanem v opíchávacím žánru a v nejlepším se mělo přestat. Jenže to soudruzi v Holém údu nemají v agendě, a jakýkoliv úspěšný film musí být ve snaze nažidit co nejvíce mrtvých prezidentů okamžitě opatřován všemi těmi -kvély či -bůty, které se však zarputile drží prvotně úspěšného schématu, jen v nich vždy vymění porážkové lidi a narychlo „domyslí“ pár na hlavu postavených kokotin, aby to jakože nebylo na jedno brdo. Čili většina těchto frančíz jde kvalitativně do prdele už s druhým dílem, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct „neuspěje“. Nicméně v tomto „konzumerystycki chitrém svjetě“ a s řádně manipulativním marketingem, při každém pokračováním lživě slibujícím něco nového a úplně jiného, vždycky nějak nachytají na původní název dostatek debilů, kteří jim v kinech alespoň o něco málo přeplatí náklady, tudíž se asi stále vyplatí furt dokola natáčet némlich ty samé, po sté vyluhované pičočalamády na jedno brdo. A tato není výjimkou. Pošesté si ji evidentně vyvřískala vždy obskurně odporná a nyní i nadmíru děsivá bába Kurtna Cocksová, patrně proto, aby se ještě měla kde pochlubit „úspěchy“ americké plastické chirurgie a chemie, po nichž vypadá jako přestárlý transpohlavník politý kyselinou. Jako, do hororu je to dozajista parádní deviza, ale to by musela hrát oživlou mrtvolu, franknštajnovské monstrum nebo lidožravého tranzistora, a nikoliv prachsprostou senzacechtivou hyenu. Nicméně musím přiznat, že mě takto tvůrci dokázali alespoň něčím opravdu řádně vyděsit a celou noc po projekci jsem měl těžkou seksuální můru, v níž mě honila hrůzostrašně zbotoksovaná reportérka časopisu „Ancient babes from the graves“, přičemž se mi neustále snažila narvat do prdele mikrofon. Takový ten obří scénický s chlupatým krytem! ()
Nejnatahovanější, nejpředvídatelnější, nejsměšnější z Vřískotů. Největší zabiják filmu je ustrašenost tvůrců jakkoliv převrátit zaběhnutý koncept (v úvodu něco takového naznačí, ale odvaha jim vydrží asi deset minut) a ten už tu byl pětkrát uchopený lépe (film dokonce sem tam opisuje od těch horších dílů). ()
Jak mám tuhle sérii jako srdcovku, tak mě šestka úplně minula. Za prvé se bohužel potvrdilo, že přeživší postavy z pětky mají pramálo co nabídnout do budoucna (i když uznávám, že duo sester má potenciál). Nové maso má nejhůře vystavěnou expozici ze všech dílů a jednotlivé scény jsou hotový festival "Hit and miss". Na dobré nápady (otočený úvod, drzá návštěva sámošky) vždy připadne nějaký podivný (nelogická volba, v jakém pořadí se půjde po žebříku, nadějně působící scéna v metru bez většího využití, vrahova až magická schopnost infiltrovat bytové komplexy). Obecně si myslím, že to tvůrci neměli vymyšlené vůbec blbě (hra s fenoménem opět snaživá), ale finále tentokrát, alespoň pro mě, vůbec nefunguje. Odhalení vraha vnímám jako nejvíc vzrušující část každého dílu, uzavření skládačky s následnou akční dohrou. A tady nejenže je motivace opsaná, ale hlavně působí vrah při její interpretaci extrémně směšně. A ne proto, co říká, ale jak to říká. Bettinelli-Olpin a Gillett možná chtěli vše zlehčit (ve smyslu "vrazi jsou maniaci a jejich obhajoba sebe sama absurdní, tak proč to tak i naplno nepojmout"), v mých očích nicméně i Roman (Vřískot 3), do té doby nejslabší záporák, alespoň ve svém odhalení měl nějakou sílu osobnosti a šel z něj respekt. A to tady není vůbec. Doufal jsem, že mě potěší návrat Hayden Panettiere aka Kirby, ale ta je (Vinou plastik?) téměř k nepoznání a zábavnost své postavy připomene jedinou scénou. A tak je to se vším. Drobnosti ano, celek ne. První Vřískot, který mě vyloženě nebavil. ()
Galerie (66)
Zajímavosti (32)
- Postava Laury Crane (Samara Weaving) sdílí jméno s aliasem Sidney (Neve Campbell). Jméno Laura používala, když se skrývala ve Vřískot 3 (2000). Její příjmení je odkazem na Marion Crane z filmu Psycho (1960). (Takeshi666)
- 16. února 2023 bylo oznámeno, že Demi Lovato nahraje pro tento film píseň s názvem „Still Alive“. (HanzoBureshi)
- Jedná se o první film, kde Gale (Courteney Cox) zavolá samotný Ghostface (Max Laferriere). (HanzoBureshi)
Reklama