Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh Viktora Navorského, který přijíždí do New Yorku. Netuší, že během dlouhého letu proběhl v jeho zemi vojenský převrat. Nesmí vstoupit na území USA. Bezprizorní, s pasem neexistující země, musí Viktor Navorski strávit nějakou dobu v tranzitní části Kennedyho letiště a čekat, až v jeho zemi skončí občanská válka. Týdny a měsíce jsou čím dál tím delší. Viktor pomalu objevuje labyrint terminálu - zhuštěný svět plný absurdit, velkorysosti, ctižádosti, zábavy, společenského postavení, ale i romantiky, kterou pozná s překrásnou letuškou Amelií. Pro Viktora však ještě neskončilo uvítání letištním úředníkem Frankem Dixonem, který ho bere jako poruchu v byrokratickém systému, jako problém, který nemůže vyřešit a kterého se zoufale snaží zbavit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (832)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Kdo by byl řekl, že tento příjemný příběh tvůrce inspiroval pravdivým příběhem Írance Merhana Karimi Nasseriho, který takto podobně dopadl na Pařížském letišti Charlese de Gaulla a žije na něm až do dnes...Terminál je příběh o odvaze, česti a bohůžel všemocné pravdivosti, která ačkoliv může být jakákoliv v tomto příběhu je převážně svízelná. Tom Hanks, obyvatel země s názvem Krakozia, která se nachází na Balkánském poloostrově a nejvíce se podobá dnešnímu Bulharsku dostal na ramena veliké břemeno. On, rodilý Američan, mluvit jazykem, kterým se mluví v údajné Krakozii?...Jak ten jazyk vůbec zní? Chvílemi Rusky, chvílemi Bulharsky, prakticky všelijak, jen aby utvrdila fakt, že pochází z post-komunistické země a řekl bych, že se mu to vydařilo vcelku dobře, od čeho je také slušný herec. Příběh samotný není nikterak komplikovaný, protne se jím prakticky jen síla vůle a láska. Ostatní je nefalšovaná komedie, kterou dozajista Terminál je a velice povedenou i když se zvláštním námětem. --- Pane Sarmane, tam je chlap, který chodí po terminálu v pyžamu. - Vím o tom, já jsem ho tam poslal. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Příjemný oddychový film. Tím sem skončil s kladným hodnocením a začnu kritizovat. To, že to režíroval pan Spielberg jsem nevěděl a přečetl si to až tady, avšak tím hůř. Catherine Zeta-Jones byla naprosto nevýrazná, Tom Hanks se sice snažil, ale asi ne dost. Samotný příběh se mi líbil, ale to jen do půlky filmu. Pak začalo to klasické americké klišé. A víte co? Mě už nebaví je tolerovat. Měl jsem velké nutkání dát 4*, ale je tu i hodně faktických chyb, takže pouze 3*. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Terminál připomíná sladkou a reklamami vychvalovanou limonádu s lákavým obalem, kterou někdo otevře a týden nechá odloženou na stole. Je to zkrátka příliš vykalkulované a nepříliš funkční. Samozřejmě Tom Hanks a Catherine Zeta-Jones i nadále patří k těm nejsympatičtějším hercům své generace, Spielberg své řemeslo umí a určitou úroveň si film zachovává po celou dobu. Předvídatelné až běda, vlastně s výjimkou závěrečného rozuzlení, kvůli čemu vlastně Hanks podstupoval ten šílený pobyt na letišti. Pokud jsem do té doby uvažoval o třech hvězdičkách, definitivně jsem se utvrdil v nižším hodnocení. To rozuzlení je totiž, diplomaticky řečeno, naivní, do úst se mi ale vkrádá daleko expresivnější výraz. Celkový dojem je ovlivněný nevhodně zvolenou mírou stylizace a nadsázky. Vztah mezi realitou a absurditou viděného prostě skřípe. Navíc to protlačované poselství rodinných hodnot a lidské solidarity posouvá postupně Spielberg až na samou hranici kýče. Snad vůbec nejlabší počin, který jsem měl zatím možnost z jeho dílny vidět... Celkový dojem: 45 %. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Romantické komedie patří k nejsevřenějším žánrům, ve kterých se nijak zvlášť neexperimentuje, jen se neustále dokola přehrává ono prazákladní schéma v podání nových hereckých tváří a ozvláštněné zajímavým prostředím. Tu je to hotel jako v KRÁSNÉ POKOJSKÉ, tu reklamní agentura jako v JAK ZTRATIT KLUKA V DESETI DNECH, tu soutěž Miss jako ve SLEČNĚ DRSŇÁK a nebo letiště jak tady. Až nato, že TERMINÁL až tak romantický není, romantická je pouze jedna jeho linie, základ je dramatický a komediální. Romantická rovina stojí obávám se za prd, tím spíš, že originálně vyšumí do ztracena, dramatická není zdaleka tak akcentovaná jak by mohla, takže zbývá ta komediální. Ta sice není špatná (celou první polovinu filmu jsem se nepřetržitě usmíval a párkrát za film se i zasmál), ale žádná velká řachanda to není. Film je navíc zbytečně rozvleklý a ke konci už vysloveně nudí. Hanks a Tucci jsou výborní, postava a výkon Zety Jones nevýrazné jako celá její linie. Lepší než TROSEČNÍK, kterého jsem ani nedokoukal, ale podruhé to vidět nemusím. Mám radši LEPŠÍ UŽ TO NEBUDE nebo něco od Curtise. ()

oli.G 

všechny recenze uživatele

Rád by som strhol dvadsaťpercentovku za tragický dabing Hanksa, ktorý marí tak 50% jeho skvelej hereckej kreácie, ale... nejde to. Klasická šablóna, kde si najprv obľúbime hlavného hrdinu, aby sme sa neskôr spolu s ním podkýnali o polená, ktoré mu scenár hádže pod nohy, a držali mu palce v láske. Doteraz to väčšinou fungovalo a v budúcnosti ešte určite fungovať bude, hlavne v kúzelnom svete Stevena Spielberga. Jeho tvorbu ešte nemám napozeranú natoľko, aby som dokázal byť kritickejší či porovnávať, navyše Catherine Zeta-Jones to sekne a Williams so svojou hudbou či Kaminski so svojou kamerou skórujú, takže... 75%... kým si to nerozmyslím. ;) ()

Galerie (125)

Zajímavosti (37)

  • Film je inspirován skutečným příběhem íránského utečence Merhana Karima Nasseriho, který uvízl roku 1988 na pařížském letišti Charlese de Gaulla po tom, co mu byl zamítnut vstup do Anglie. Protože mu mezitím ukradli pas, francouzské úřady mu zakázaly opustit prostory letiště. Nasserimu nejdříve povolili vstup do Francie, nebo návrat do jeho rodné vlasti, ale on se rozhodl zůstat a vyprávět svůj příběh každému, kdo byl ochoten naslouchat. Celkově na letišti pobýval 18 let (1988–2006). Na letiště se vrátil v roce 2022 a tam také ve stejný rok 12. listopadu zemřel na infarkt. Nasseriho příběh byl zfilmovaný už roku 1993 pod názvem Spadli z nebe (1993). (don corleone)
  • Steven Spielberg vystřihl z filmu scénu, ve které dostal Hanks možnost si zavolat domů a křičí: "Home phone, home phone!" Režisér měl pocit, že by si diváci mohli jeho volání spojovat se známou hláškou "Phone home" z filmu E.T. - Mimozemšťan (1982). (don corleone)

Související novinky

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

24.04.2014

Steven Spielberg stále neví, jaký bude jeho příští film. Před několika dny začal kroužit kolem historického dramatu The Kidnapping of Edgardo Mortara, teď ale jeho pozornost zaujal thriller z období… (více)

Reklama

Reklama