Reklama

Reklama

Most osudu

  • Velká Británie The Bridge of San Luis Rey (více)
Trailer

Obsahy(1)

Třetí filmová adaptace románu Thortona Wildera se odehrává v 18.století v peruánské Limě. Tragická nehoda, při níž se do propasti zřítí lanový most svatého Ludvíka krále, si vyžádá 5 lidských životů. Kněz Juniper (Gabriel Byrne) se vydává na místo neštěstí – chce se dozvědět více o (zdánlivě spolu nesouvisejících) životech obětí a na základě zjištěných informací posoudit, jestli se jednalo o boží záměr nebo opravdu pouze o nešťastnou náhodu… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Robert De Niro už si toho může dovolit tolik, že si ho agenti přizvou i do historického filmu, kde si zahraje arcibiskupa...a ještě k tomu strašnýho. Nedivím se, že o filmu se prakticky neví. Z historie toho neřekne skoro vůbec nic a přitom se v něm víceméně celou dobu kecá...O čem po shlédnutí vlastně ani nevím. Zajímavé to ale rozhodně nebylo. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Existuje vo vesmíre plán pre priebeh ľudského života?“ Mne sa to páčilo (lebo sa mi páčila MISIA a KRVAVÉ HUSLE). Opulentná historická výpravná melodráma, skrížená s jemnou dávkou mysteriózna a čudnosti. To pramení z takmer až terminátorskej otázky "Ktoré udalosti v našich životoch sú výsledkom našich vlastných činov resp. rozhodnutí a naopak - ktoré sú dielom osudu, ak niečo ako osud vôbec existuje?". Nemyslím si, že MOST OSUDU je geniálny film, ale nemyslím si ani to, že sa mu k očiam hodí "štandardné" hodnotenie. Alebo s príbehom (nakrúteným podľa knihy držiteľa Pulitzerovej ceny) súhlasíte, alebo nie. Alebo sa vám to páči alebo nie. Ja beriem oba postoje, ale zatsávam prvý. ()

Reklama

alpeew 

všechny recenze uživatele

Výpravný snímek z období inkvizice v peruánské Limě 18. století je důkazem, že ani hvězdné obsazení nedokáže mizerně zrežírovaný a suchopárný scénář bez pořádného příběhu či myšlenky postavit na nohy a že hodně chtít neznamená také hodně získat. Že by košatý děj předlohy,(kniha oceněna Pulitzerovou cenou), nebylo možno vměstnat do dvou hodin filmu aniž by neutrpěla vykreslenost postav.? Těžko říci, ale koukat se na to nedá...Kněz Juniper se může snažit jak chce, na jeho otázky, kterým nikdo nerozumí a na které se nikdo nedozví odpověď, činí z filmu zmatený a banalitami prošpikovaným propletenec bez smyslu. ()

aLPaC odpad!

všechny recenze uživatele

Totální NUDA a π(PÍ)ČOVINA. Nejhorší film, co jsem letos viděl. Ostatně ten rozdíl mezi rozpočtem a tržbami hovoří za vše. Nechápu to hvězdné obsazení (De Niro, Keitel, Bates, Byrne - a to ještě o to víc, vzhledem k filmografii paní režisérky, která stojí za hodně starou bačkoru). Vlastně možná bych měl dát spíš plný počet než odpad, jelikož jsem se u toho stihl najíst, ostříhat nehty, přečíst článek do školy, zahrát pár her milionáře na mobilu a zkouknout kurzy na fotbal. Takže žádné promarněné dvě hodiny. Ne, to samozřejmě bylo myšleno ironicky, ale to asi všem, co si tento komentář čtou došlo. Mimochodem ze slova NUDA se dají složit slova jako duna, dna, dan a ze slova PÍČOVINA slova jako pí, op, opi, pin, čop, čip, čin, oči, nop, nov, nip, niv, ovan, nova, vina, vína, píča, niva. Všechna tato slova lze vyhledat ve slovníku českých slov. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Hvězdný herecký ansábl nemá dvě hodiny co hrát a tak se tváří stejně útrpně jako samotný divák, pro nějž je sledování (zřejmě) nejukecanějšího historického filmu, stejně příjemné jako sezení před církevním tribunálem, které absolvuje mnich Juniper v podání Gabriela Byrnea, jehož role spočívá v sezení a tichém pozorování arcibiskupa, jenž v podání Roberta De Nira působí pouze jako standardní církevní bubák z dob 18. století. Jedině Harvey Keitel se snaží a snad právě díky němu se v poslední půlhodině dostanou do snímku i opravdové emoce, které předtím tolik scházejí, což za předpokladu, že spletitý (možná, že ani sám o sobě ani tak není, ale režisérka se snaží sofistikovaně proplétat i nemožné) příběh se točí výhradně kolem nenaplněné lásky jak tělesné tak duševní. Kontroverze vlastně nulová, takže ve výsledku ztráta času. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (4)

  • Osud herečky a zpěvačky Micaely Villegas zvané La Perricholi (1748-1819), inspiroval hru Prospera Meriméa Kočár nejsvětější svátosti (Le carrosse du Sanit Sacrement, 1829) a operetu Jacquese Offenbacha La Périchole (1868). (NinadeL)

Reklama

Reklama