Reklama

Reklama

Každý policejní vyšetřovatel se dříve či později setká s případem, který zůstává nevyřešený a který jej pronásleduje. Pro Yohana se takovým případem stala vražda Clary. To, co začíná důkladným vyšetřováním života oběti, se brzy změní v posedlost. Jeden výslech stíhá druhý, o podezřelé není nouze a Yohan má stále více pochybností. Jistá je jen jedna věc, zločin se stal v noci na dvanáctého. (Pilot Film)

(více)

Videa (4)

Trailer 6

Recenze (59)

bourec 

všechny recenze uživatele

Film byl u nás v kinech, a i když sem tušil, že to nebude asi žánrově nic pro mě, šel jsem do toho. Je neuvěřitelný, jak autoři těchto malejch, nezávislejch, a tudíž podfinancovanejch filmečků dokážou do dvou hodin vtěsnat tolik plků, pomalejch záběrů na hovno, a děj se nehne ani o píď. Je fakt, že film nepatří do mojí jurisdikce, a tak bych ho neměl soudit, a hodnotit. Ale vzhledem k tomu, že tady na našem webu je spousta pisálků, který se bavěj kydáním odpadů, psaním přiblblejch komentů na něco, co je nezajímá, a bavěj se touhle trapnou disciplínou celej život, tak i já tohle ohodnotím. Film to byl naprosto děsnej, přiblblej, a mám dvě hoďky života v trapu. 10 usmolenejch %. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Každý rok francouzská kriminálka vyšetřuje přes 800 vražd. Téměř 20 procent případů zůstane nevyřešených. Jeden takový nás čeká a právě tímhle konstatováním tohle drama začíná. Tvůrce zajímá všední vyšetřovatelská práce kriminalistů, jejich pohled na pachatele či oběti bez přikrášlování, jejich vzájemné vztahy i to, jak se jejich náročná práce promítá do vlastních životů. I když předem víme, jak vyšetřování dopadne (točení se v kruhu hezky ilustruje záliba jednoho z vyšetřovatelů v podobě uzavřeného cyklistického velodromu), působivost a dramatičnost vyprávění nechybí. Obětí ohavného činu je jedenadvacetiletá Clara, která se soudě dle bývalých partnerů a jednorázových úletů stále „hledala“, což ale neznamená lámat nad dívkou hůl a nechat se ovlivnit v náhledu na ni. Nicméně i to se v mnohém promítá do otázek vlastního selhání v osobních životech vyšetřovatelů. A právě i o jakousi nebezpečnost mužského chování se tu opakovaně otíráme. Atmosférické, záměrně rezignované a pomalé. Tři až čtyři hvězdy. ()

Reklama

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Nejsem zrovna velkým fandou krimi filmů ale dobrým krimi filmem nikdy nepohrdnu. La Nuit du 12 mělo(má) celkem dobrý hodnocení(66%) tak jsem snímku dal šanci. Hned na začátku film informuje, že každej rok francouzská kriminální policie vyšetřuje více než 800 vražd. Až 20% zůstane nevyřešených a o jednom vypráví tenhle film. Takže co z toho vyplývá ? Že stejně jako kriminalisté ani divák se nedozví kdo vlastně byl tím vrahem. A tak si vlastně říkám proč na film vůbec koukat a čím si snímek vlastně ty % zasloužil. Nepřišlo mi to nikterak zajímavý a už vůbec né napínavý. Divák se vlastně jen dozví, že holčina byla tak trošku coura a vrahem by mohl být v podstatě každej z jejich bejvalejch nápadníků. Za mě celkem zbytečnej film a zbytečně promarněných 109minut. Hodně slaboučký 2hvězdy ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Veľké sklamanie. Vraj nový Zodiac. 😆 Len z Finchera odtrhli Fína a vyzeralo to ako pod režírovacou taktovkou maximálne tak Cher. Hoci od začiatku vieme, že vrah nebude vypátraný, očakávame aspoň nejaké vodítka, náznaky, možné riešenia. Filmu o to ale vôbec nejde. Predstaví rad možných páchateľov, ale vôbec nejde do hĺbky vyšetrovania či spájania nejakých dôkazov. Nakoniec som zistil, že tento "skutočný prípad" dokonca zmenil meno obete a tá je len jednou zo spomenutých vrážd v jednej knihe od Pauliny Guéna, ktorá v rokoch 2015-2016 sledovala každodenný život kriminálnych brigád justičnej polície vo Versailles. Filmu však vôbec o tú obeť nejde. Človeku postupne dochádza, prečo film bol oceňovaný, ale len tak festivalovo. Nosí totiž dôležitejšie posolstvo, ako nejaké upálenie ženy, tá nám môže byť ukradnutá. Nesie tú ušľachtilú myšlienku, že muži sú agresori, prípady voči ženám sa nešetria, pretože muži majú voči ženám predsudky, napríklad, keď o multipromiskuitnej žene povieš, že to zaváňa ludrovstvom, tak ste myzogín, lebo hovoríte pravdu, no a že vlastne na vine je celý systém, v ktorom: "Sú to muži, ktorí zabíjajú ženy. Sú to muži, ktorí vyšetrujú tieto vraždy žien." Takže význam celého filmu je postavený len na rodových rolách a zlých mužoch. Až mi bolo divné, prečo sú tu všetci policajti ukázaní ako totálni grobiani a vidláci. Samozrejme len tí s penisom. Uhladená Arabka bola topka a vzorom policajnej práce. ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Obsahuje drobné spoilery... Ačkoliv s podobnými případy, jako byla ústřední kauza tohoto filmu, se (naštěstí) policisté zřejmě nesetkávají příliš často, skrze ni se podle mého mínění podařilo tvůrcům velice autenticky zobrazit běžnou policejní práci bez nějakého přikrášlování, na efekt hrajících akčních scén a scének. Alespoň to na mě tak působilo. Velice pomalu si procházíme vyšetřováním, během kterého policisté zřejmě dělají vše, co můžou, snaží se pečlivě procházet jednotlivé důkazy, vyslýchají všechny, kdo by mohli něco vědět. Hovoří s psychicky rozervanými pozůstalými (z některých těch scén mimochodem vyloženě mrazí, jak jsou přirozeně sehrané), nosí si svou práci domů, zasahuje jim to do jejich "normálních" životů. Obvykle asi pečlivá práce přináší ovoce, ale tady vždy, když se zdá, že jsou kriminalisté blízko, zjistí, že jsou možná ještě dále než na začátku. A tak to jde stále dokola. Přichází vyčerpání, frustrace, marnost, úvahy nad smyslem toho všeho. Celým filmem se také prolíná další neveselé téma, které by se asi dalo označit jako druhotná viktimizace obětí násilných trestných činů. Akorát je to tentokrát takové možná na první pohled nenápadné, ale vlastně celé vyšetřování prostupující očerňování oběti, která se již nemůže vůbec bránit, čímž je to v jistém smyslu ještě horší. A tohle všechno se daří velmi dobře přenášet na diváka. Pomaličku, ale se zvyšující se intenzitou, což si naplno uvědomíte možná až někdy ke konci nebo po úplném zhlédnutí filmu, kdy celý ten marast máte zažraný hluboko pod kůží a možná si trochu připadáte jako ten totálně frustrovaný a psychicky zdeptaný policajt. Z uvedeného je asi celkem jasné, že Noc 12. není film, se kterým by vám bylo dvakrát dobře. Ale i takové snímky je občas asi potřeba vidět. Nejvíce jsem asi překvapená z toho, že mi na konci vlastně ani nevadilo, že se nám nedostalo rozřešení případu (ač bych samozřejmě byla ráda, kdyby byl pachatel toho neskutečně brutálního činu odhalen a potrestán). Asi mi to tak lépe zapadlo do celkové atmosféry filmu, pocity marnosti pak byly o to intenzivnější. A zároveň z toho ale na mě na konci dýchl i určitý pocit další naděje, zvednutí se do budoucna po delším období rezignace. Jakoby si hlavní hrdina tak trochu řekl, že když může změnit zajeté stereotypy a "vyjet z dráhy" ve svém volném čase, mohl by zkusit nové přístupy v práci a třeba to pomůže, třeba pomůže zrovna ta nová kolegyně, třeba má přece jen smysl snažit se (kvůli dalším nevinným obětem)... Nedoporučovala bych asi film ke zhlédnutí lidem, kteří zrovna nejsou v dobrém naladění, jinak se ale podívejte, je to poctivá, na první pohled nenápadně, ale působivě zahraná a natočená atmosférická záležitost, která ve vás, věřím, dokáže vyvolat zase trochu jiné emoce, než obvykle krimifilmy vyvolávají. 75 %. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (5)

  • Dej je inšpirovaný skutočnou udalosťou, keď v noci z 13. na 14. mája 2013 našli telo Maud Maréchal obhorené v Lagny-sur-Marne. (Arsenal83)
  • Filmovanie snímky trvalo celkovo 34 dní a prebiehalo v Savojských Alpách. (MikaelSVK)

Související novinky

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

25.02.2023

V pátek 24. února 2023 proběhlo v pařížském koncertním sále Olympia slavnostní předávání prestižních cen francouzské akademie filmových umění a technik, známých pod názvem César. Vítězným snímkem… (více)

Reklama

Reklama