Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (392)

k212 

všechny recenze uživatele

Úchylné lízatko na dobrou noc... Které sází jen a pouze na dva žolíky v rukou režiséra. Prvním z nich je originální výtvarná stylizace - počítaje v to všechny herce (kameramanu hold rovněž) a druhým je trefně neklidná a nervydrásající hudba od Howarda Shorea. Kdo slyšel separovaně zajisté potvrdí, že se samostatně soundtrack moc poslouchat nedá. O ději polemizovat nebudu, není nic moc, primární myšlenka a námět jsou docela originální, ale není s nimi nakládáno moc obratně. Na závěr podotýkám, že mé hodnocení je ovlivněno faktem, že jsem Celu viděla v kině a navíc v trochu veselejší náladě, takže emotivní požitek byl nejspíš lehce nadnesený. 70% - ***1/2" ()

anderson 

všechny recenze uživatele

Motív s "výskumom" snov je idiotský rovnako ako motív "tvárí" vo WOOovom FACE TO FACE. Ibaže narozdiel od FACE TO FACE má CELA inšpiratívne úchylného režiséra a na mieru vybratých hlavných predstaviteľov. Tento film by si zaslúžil podrobnú výtvarno - kinematografickú analýzu, ktorú prenechám na znalcov. Neostáva mi teda nič iné, než použiť klišéovitú frázu, že tento film je jedna veľká vizuálna orgia. Je až nepochopiteľné, že CELA prebehla slovenskými kinami bez povšimnutia a televíznu premiéru v SR a ČR zatiaľ nemala. Apropo, DVD vydané ako príloha časopisu DVD MAG je dokonalé. (17.10.2005) SLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: STV 1 = 12.3.2006 (13.3.2006) ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Cela nie je žiaden scenáristický zázrak. Je to vlastne iba typický zástupiteľ trilerovej schémy predminulej dekády. Lenže natočil to ďalší zo zázračných Indov, ktorí mali šťastie na presadenie svojho štýlu v Hollywoode. Singhove vizuálne cítenie a autorstvo je natoľko výrazné, že mu odpustíte aj gýčový nádych a jednu scénu, ktorú okopíroval zo svojho klipu k Losing my religion. Lopezka mala ostať hrať a spievať s natočenými vlasmi, je to posledný film, kde je pre mňa príťažlivá. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Zvrácený výlet do mysli sadistického vraha, který si vychutnává mimořádně krutou smrt unesených slečen – skleněná cela se začíná naplňovat vodou, okolo jsou kamery, nad jejichž záznamem i vyběleným mrtvým tělem oběti se následně bude náš psychopat s kroužky nastřelenými do zad ukájet. Při policejním zásahu upadne do katatonického stavu, což už je parketa pro Jennifer Lopez, která se na léčbu takto postižených pacientů zaměřuje. Detektivka je to prostá, podstatná je forma. Dravý Tarsem Singh přispěchal s vizuálními orgiemi a je fascinovaný zvrácenými fantaziemi. Takže se jeho výtvarníci, kostyméři a maskéři náležitě vyřádili. Přesto trošku nafouknutá bublina, trošku pseudointelektuálství v jinak scénáristické impotenci, každopádně rozhodně kvituju snahu něco v daném žánru vymyslet. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jennifer Lopez představuje v této podivné kombinaci sci-fi a thrilleru jakousi vnitřní vyšetřovatelku lidské mysli. Projekt propojení mysli psychologa a klinicky nekomunikujícího pacienta zní zajímavě, ale ani po roce a půl nejsou výsledky nijak valné. Přesto se policie posléze rozhodne tuto metodu využít, aby vnikla do mysli masového vraha a zkusila zjistit, kde skrývá poslední unesenou dívku, již by bylo takto možné zachránit. Zápletka je hodně kostrbatá a drží pohromadě jen silou kamery a barviček. Protože v cizí mysli se může výtvarník vyřádit a naházet sem písečné duny, velbloudy, víly, fantaskní oděvy, nebo na druhé straně pochmurné chodby, perverze, různá lidská akvária a podobně. Jenže to je tak jediné, čím je snímek skutečně zajímavý. Ostatně, režisér Tarsem Singh ve filmu Pád použil podobné postupy. Problém je, že jde sice o mírně inovativní řešení, jenže po Nočních můrách z Elm Street poněkud omšelé. Aby vše fungovalo, je nutné propojit obě roviny příběhu - tu reálnou, i tu snovou - alespoň uvěřitelnými a logickými pojítky. Když však vedle sebe běží paralelně, nedává to kloudný smysl - stejně jako posléze u filmu Pád. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (10)

  • Nositel Pulitzerovy ceny a filmový kritik Roger Ebert zařadil snímek mezi 10 nejlepších filmů roku 2000. (Terva)
  • Scéna, ve které Jennifer Lopez sleduje mladého Carla, jak utíká po dlouhých schodech vzhůru, je založena na obrazu H.R.Gigera "Schacht". (Ai.ma)
  • V scéne, kde Carl (Vincent D'Onofrio) nakrúca črevo Petra Novaka (Vince Vaughn) je vidieť, že na začiatku natáčania má navinutú už značnú časť, no v ďalšom zábere akoby opäť začínal odznova. (Lukoh)

Reklama

Reklama