Režie:
Tarsem SinghScénář:
Mark ProtosevichKamera:
Paul LauferHudba:
Howard ShoreHrají:
Jennifer Lopez, Dylan Baker, Marianne Jean-Baptiste, Patrick Bauchau, Vincent D'Onofrio, Catherine Sutherland, Vince Vaughn, Musetta Vander, Jake Weber (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (394)
Dle prvního dojmu rozkošně zvrácený výlet do mysli psychopata, ve skutečnosti dojemný příběh o přátelství fešné psycholožky a malého chlapce. Cela není normálním filmem, to ani vzdáleně, je abnormálně nenormální. Z některých jejích výjevů mi skutečně zatrnulo, přičemž si myslím, že už jsem toho viděl docela dost, ale pravda, zaživa rozporcovaného koně ještě ne. Z vizuálního hlediska se jednalo o dílo natolik výjimečné, že jsem ani nedokázal příliš vnímat prosťoučký příběh. Také díky důmyslné práci s kontrasty a pestrosti šatníku J Lo bych si tentokrát dovolil zvolit hodnocení lehce přehnané, které by mohlo poukazovat na úchylnost mé osoby, nicméně domácí zásoby bělidla v nejbližší době doplňovat nehodlám. Zvlášť menší diváci by pak měli věnovat zvýšenou pozornost následujícímu varování: V tomto filmu se mluví sprostě! 75% Zajímavé komentáře: Pacco, Cooper, anderson, Bobek15, TotalFilm ()
Tu jednu hvězdu to má pouze za hezkého pejska. Vidím vysoké hodnocení, což mě zklamalo, protože jsem čekala nižší. Tento rádoby psychologický výtvor nemá s psychologií nic moc společného. Hlavní téma: nahlédnutí do mysli jiného člověka, je velice silné a zajímavé. Tento film ale vůbec nevyužil jeho plný potenciál. Prvních 5minut mi vůbec nedávalo smysl. Pak jsem se lekla hnusnýho ksichtu. Pak se objevila dvě těla, který nejspíš sebrali právě z výstavy Lidského těla v Lucerně. Pak se objevil padouch, který vůbec nebyl děsivý. Následoval opět velký potenciál s akváriem, ale též nevyužitý. Zbytek filmu je jen změť bordelu a nechutnosti a trapných keců Jennifer Lopez (ta postava byla jako psychiatr???) o tom, jak je každý masový vrah chudinka. Nemůžu si pomoct, ale fakt mě to nezaujalo... ()
Jennifer Lopez představuje v této podivné kombinaci sci-fi a thrilleru jakousi vnitřní vyšetřovatelku lidské mysli. Projekt propojení mysli psychologa a klinicky nekomunikujícího pacienta zní zajímavě, ale ani po roce a půl nejsou výsledky nijak valné. Přesto se policie posléze rozhodne tuto metodu využít, aby vnikla do mysli masového vraha a zkusila zjistit, kde skrývá poslední unesenou dívku, již by bylo takto možné zachránit. Zápletka je hodně kostrbatá a drží pohromadě jen silou kamery a barviček. Protože v cizí mysli se může výtvarník vyřádit a naházet sem písečné duny, velbloudy, víly, fantaskní oděvy, nebo na druhé straně pochmurné chodby, perverze, různá lidská akvária a podobně. Jenže to je tak jediné, čím je snímek skutečně zajímavý. Ostatně, režisér Tarsem Singh ve filmu Pád použil podobné postupy. Problém je, že jde sice o mírně inovativní řešení, jenže po Nočních můrách z Elm Street poněkud omšelé. Aby vše fungovalo, je nutné propojit obě roviny příběhu - tu reálnou, i tu snovou - alespoň uvěřitelnými a logickými pojítky. Když však vedle sebe běží paralelně, nedává to kloudný smysl - stejně jako posléze u filmu Pád. ()
Vskutku bizarní podívanou nabídl Tarsen Singh a originalita se mu nedá upřít. Jen kdyby mohl pracovat s lepším příběhem, který by tak moc nekopíroval zaběhlá žánrová klišé o psychopatovi a federálním lovu na něj. Hlavní hvězdou je bezpochyby režisér, který brilantně kouzlí v psychedelickém duchu, do něhož přimíchává videoklipové prvky. Hezky se na to kouká, ale že bych si odnesl něco víc, to skutečně ne. A Jennifer Lopez hraje pořád stejně divně. ()
No v psychoušově mysli se toho mělo dít daleko víc. Zajímavý nápad by tu byl a vizualně to taky občas má koule - na sadistu na hácích asi jen tak nezapomenu. Ale celkově The Cell ukazuje proč páně Singh nikdy nebyl a nikdy nebude áčkový režiser. Je toho prostě málo a divné nápady nedělají dobrý film pokud neumíte pořádně pracovat s příběhem. ()
Galerie (84)
Photo © New Line Cinema
Zajímavosti (10)
- Scéna na poli se třemi ženami, ve které Vince Vaughn poprvé nahlíží do mysli vraha, je odkaz na slavný obraz "Dawn" norského malíře Odda Nerdruma. (Ai.ma)
- Scéna, ve které je kůň rozdělen na části, byla inspirována dílem britského umělce Damiena Hirsta. (Terva)
- Ve filmu tvrdí, že vrahův pes je albín, tím pádem vzácný pes. Ve skutečnosti je to švýcarský ovčák. Albínský pes nemá černý nos. (Nathaniell)
Reklama