Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V malém městě na Floridě žije malý Finn Bell se svou sestrou Maggie a "strýčkem" Joem. Malý ctižádostivý umělec Finn si užívá svůj jednoduchý život protloukající se rodiny tím, že si maluje pestré obrázky mořského pobřeží. Finnova cesta do dospělosti začíná šokujícím příchodem nebezpečného trestance, který chlapce donutí, aby mu pomohl při útěku z vězení. S touto zkušeností, kterou má stále v živé paměti, se Finn dostává do zpustlého sídla bohaté slečny Nory Dinsmoorové, která přišla před třiceti lety o rozum, když ji snoubenec opustil přímo před oltářem. Zde potkává neteř slečny Dinsmoorové Estellu, která se i navzdory svému ranému věku chová k chudému chlapci s chladnou povýšeností, a ten se do ní následně bezhlavě zamiluje. Finnovo setkání s Estellou a její podivínskou bohatou tetou chlapce naplní velkými nadějemi – bude malovat pro bohaté, užívat si jejich svobody a milovat Estellu. Slečna Dinsmoorová však Finna varuje: "Jen ti zlomí srdce, o tom není pochyb". (HBO Europe)

(více)

Recenze (182)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Alfonso Cuarón se domnívá, že Dickens se už dneska nedá číst (já nejspíš také), že pro převedení do obrazů je ho třeba aktualizovat, dát mu rozměr podle současné filmové geometrie (já taky), oživit ho hudbou (takto raději ne) a nahou štíhlou dívkou (to rozhodně ano). A jakpak se mu to ? Myslím, že moc ne. Na jednu stranu je to mrzuté, ale na druhou to dává šanci dalším režisérům, neboť Dickensovy postavy po zfilmování přímo volají. Vždyť ani jeho Oliver Twist už není dnešním Oliverem Twistem, i když je to pořád tentýž Oliver. Tím režisérem ale musí být někdo, kdo zapomene na planou romantiku, nebude se domnívat, že je třeba z velko-románu udělat velkofilm, a bude myslet víc na formu než na dobu, kterou je třeba zaplnit úlisnými filmařskými efekty. V devadesátých letech to mohl být třeba Aki Kaurismäki. Kdo dneska, to nevím. ()

Šimpy 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem viděl náhodou. A to jsem ani netušil, že to režíruje Cuaron. To jsem se dozvěděl až teď. Aspoň to vysvětluje, proč se mi tento film líbil po vizuální stránce a vůbec celkovým zpracováním a i následným dojmem, který ve mě zanechal. A to i přesto, že příběh je nesourodý, místy banální, neuvěřitelný a chvílemi stupidní. Přesto 4*. ten dojem zý některých scén ve mě stále je..... ()

Reklama

poz3n 

všechny recenze uživatele

Více než práci Alfonsa Cuaróna, mi adaptace Velkých nadějí připomínala některé kusy Baze Luhrmanna. Ta častá přítomnost romantických magických momentů, odvyprávěných v působivých střihových montážích a zabalených do skvělého hudebního podkresu, mi dávala pořád najevo, že se dívám na něco výjimečného. Problém však vidím v tom, že Cuarón tyhle stylizované momenty střídá s těmi čistě realistickými a nijak skvěle to nefunguje. Velké naděje se tak pro mě staly rytmicky nevyváženým zážitkem, kdy jsem střídavě podléhal magii Lubezkiho obrazu a o pár chvil později se nudil. Problém ale nevidím ani tak ve filmovém řemesle či špatné střihové skladbě, jako spíš v dramaturgii scénáře. Neznám dobře Dickensovu předlohu, i tak ale cítím, že některé momenty jsou příliš kostrbaté, a že existují jen proto, protože vzhledem k předloze existovat prostě musí. Větší nezávislost na původním díle by tak podle mě mohla zážitku pomoct. I tak se ale jedná o ten druh filmu, který svojí atmosférou zanechává originální a trvající zážitek. 6/10 ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Alfonso Cuarón má úžasný talent zachytit do záběru pravé emoce a hlavně krásu, má schopnost přednést divákovi přímo poetičnost toho okamžiku. Zajímavá je třeba zdánlivě nevinná scéna, kdy se oba hrdinové napijí z fontány, z níž přímo číší jakási erotičnost. Ethana Hawka nemám zrovna v lásce a ani v tomto snímku jsem z něj nebyl nadšený, tentokrát jsem si na něj ale kupodivu celkem zvykl a byl jsem schopen jej akceptovat bez větších potíží. Gwyneth Paltrow je rozkošná a do puntíku plní svou roli, jakožto múza nadějného malíře (komu se ty jeho obrazy líbí?), jedná se o podivuhodnou osůbku, která jakoby vůbec v příběhu nefigurovala. Chvíli existuje, ale v druhém okamžiku se můžeme domnívat, že se jednalo jen o šálení smyslů. Zelené šaty, do kterých je skoro stále zahalená jí dodávají až mysteriózní háv. Trochu větší problém jsem tu měl s uprchlým trestancem, který spíše působil jako laciná vycpávka. Jeho zjevení na začátku je také až pohádkové, chvíli jsem dokonce váhal, zda je jeho původ opravdu lidský, tohle prokládání pohádkovými motivy rozhodně autorům vyšlo na výbornou. Jeho návrat v polovině příběhu je však nepříjemnou odbočkou v doposavadním ději... Přesto se mi však tenhle pohádkový komorní příběh bez zběsilého stříhu a jednou dlouho scénou velmi líbil. Škoda jen těch některých laciností. [TOP 19/9 60%] ()

Trancetino odpad!

všechny recenze uživatele

Ja viem kto je režisér Cuarón a taktiež kameraman Lubezki ako aj herci Hawke, Paltrow a 5 minútový De Niro. Všetko je to naozaj super. Určite aj skvelé odvedená práca tých všetkých, ktorí sa na tom podieľali, ale proste film bol totálne o ničom. Po celý čas som sa neskutočne nudil. Človek len čaká a čaká a čaká až má chuť to vypnúť. Je to taká nuda, že už to diváka absolútne nezaujíma ako to bude pokračovať a už vôbec nie ako to skončí. Je Vám to totálne jedno. Strata času. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (3)

  • Maľby, ktoré sa objavili vo filme, poskytol súčasný talianský umelec Francesco Clemente. Clemente sa predtým objavil aj na filmovom plátne, a to v snímke Dobrý Will Hunting (1997), kde si strihol rolu hypnoterapeuta. (ZOUi)

Reklama

Reklama