Režie:
PitofHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Gérard Depardieu, Guillaume Canet, Inés Sastre, André Dussollier, Edith Scob, Moussa Maaskri, Isabelle Renauld, Elsa Kikoïne, Dominique Zardi (více)Obsahy(1)
Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (272)
Že prý je to výborná detektivka. No, tak to si zrovna nemyslím, spíš nějaká fantasmagorie. Fantóm si nasadí masku, která pohltí kulky a předvádí kung-fu... co to sakra..? Co mě však nejvíc vytočila a kvůli čemu dávám odpad!, je kamera. Tady se někdo snažil o výjimečnou obrazovou podívanou a místo toho nám naservíroval otřesnou směsicí různorodých záběrů, ve kterých aby se čert vyznal. Humus. ()
Abych byl upřímný, je to spíše tak za 3 1/2 hvězdičky, než za čtyři. Pokud se na tenhle snímek díváte jako obdivovatelé tvůrčí obrazotvornosti, musíte uznat, že jde o skoro dechberoucí podívanou. Některé záběry, kdyby se samostatně "vytrhly" z filmu, by mohly být klidně vystaveny v Národní galerii jako umělecká díla. Skutečně, člověk musí vysoce ocenit práci tvůrců na obrazové stránce tohoto filmu. Nicméně hodně dolů sráží úroveň filmu jednoduchý a poměrně snadno čitelný děj. Zdá se mi, jako by Francouzi neuměli pracovat se solidními náměty, respektive jako by se přespříliš soustřeďovali na vizuální formu a obsah pak trošičku zanedbávají. Stejné nebo podobné pocity, jako u Fantoma Paříže jsem měl i při sledování Bratrstva vlků - Hon na bestii, kde se taky tvůrcům nepodařilo dotáhnout relativně slušně rozehraný děj do konce, protože si snad až příliš pohrávali s kamerou a střihem. Nicméně oproti tomuto filmu je Fantom Paříže přece jen ještě vizuálně vytříbenější a proto mu dávám o tu 1 (resp. 1/2) hvězdičku navíc. ()
Mě tento film bavil především svou velice ponurou atmosférou staré Paříže a zručně budovaným feelingem tajemna. Co se týče tolik zde kritizovaného scénáře, jako běžný, VŠ školou neerudovaný divák jsem si nevšiml tolika fatálních nedostatků, abych ho zde nad míru kritizoval. Naopak bych řekl, že způsob, jakým se drží film při zemi a jak buduje napětí je mnohem lepší, než filmy podobného ranku. Ne, není to špičkový film, ale ten nepříjemně mrazivý pocit při jeho sledování se nerozplynul, proto (možná trochu nezaslouženě) za 4. Tečka. ()
pár výtvarně pěkných scén, ale jinak klasický francouzský pokus jak bojovat s "hollywoodským nevkusem" nevkusem ještě větším, ale hezky vlastenecky, únavné "nezvyklé" nájezdy kamery postavám až do žaludku, rychlý střih místo herecké akce, závěrečný souboj zloducha s dobruchem jsem musel díky převinutí videokazety trochu zkrátit, tak byl - i když plný pohybu - nudný a statický. ()
Otras. Depardieuovi viac sedia komediálne role alebo drámy. Jedna hviezdička je len s prihliadnutím na experimentálnu kameru a výtvarné stvárnenie. Hoci prílišné experimentovanie, celkovo veľmi divný scenár a réžia spolu s nepresvedčivosťou a umelou snahou o mysterióznosť tvoria celkom služný chaos. ()
Galerie (27)
Photo © Studio Canal
Zajímavosti (6)
- Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
- Do role fantoma byl původně obsazen Daniel Auteuil, nakonec byl ale nucen odejít kvůli problémům s rozvrhem, když bylo natáčení filmu posunuto. (HappySmile)
- Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)
Reklama