Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1940. Hitler dobývá Evropu. A ve Spojených státech se snaží sekretářka dobýt srdce svého nadřízeného, právníka Eda. Díky podivným služebním cestám šéfa ale začíná tušit, že něco není v pořádku. A skutečně - Američané vstupují do války a Ed se přiznává, že je špiónem, pracujícím v Německu pro americkou vládu. Když je potřeba dalšího agenta, bývalá sekretářka ochotně nabídne své služby. (Guild Home Video)

(více)

Recenze (93)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Celkem slušná válečná špiónská romance, jejímiž největšími klady jsou zvučná jména, nikoliv už výkony jejich nositelů. Některé momenty slušně napínavé, ale jelikož tušíte jak to skončí, nebere vás to ani zdaleka tolik jako by mohlo, nemluvě o tom, že právě vzhledem k obsahu je to přehnaně dlouhé. Je to takové slušně odvedené řemeslo na dnešní poměry spíše televizního formátu a já hodně váhám mezi padesáti a šedesáti procenty. Ale jo, za Joely Richardson dám 60% a zase zopakuju, že pro role z této doby se narodila:) ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Docela nepovedená romance zasazená do válečných let. Špionských praktik jsem si moc neužil, ale taky si mohli odpustit roztahat to na dvě hodiny, protože v první polovině se nic zásadního nedělo, ve druhé když to mělo gradovat, tak nic v tomhle smyslu nepřišlo. Nějaká láska sekretářky ke svému nadřízenému je mně lhostejná. Na romantiku to nemělo ty pravé herce, respektive Michael Douglas by vedle sebe potřeboval někoho jako byla Kathleen Turner, protože jim to spolu šlo dobře, na drama to bylo moc plytké a bez napětí. Je totiž z úvodní scény známo, jak to dopadne a lze si snadno odvodit, že když to přežila jedna, tak to přežije i druhý. Dal jsem filmu po letech příležitost, ale znovu mě to znudilo. Závěr byl navíc směšný. Chválím výpravu a hudbu. 40% ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

V jádru naprosto jednoduchý příběh v interesantním kabátku s nádechem let čtyřicátých zaujme strhujícím hereckým výkonem oficíra Douglase a hubaté překladatelky Melanie Griffith stejně tak, jako naprosto neosobním pohledem na několikaletý válečný konflikt, který změnil celý svět. Naprosto civilní, naprosto realistické co se faktů a prostředí týče. V závěru je story lehce uslzená a přespříliš romantická, ale jinak se to pravděpodobně zakončit nedalo. Několik scén je napínavých a nesmírně působivých - především pak Melanie Griffith behind enemy lines. Celá tato část snímku se dá zhltnout víceméně jedním dechem, stejně jako strhující závěr, který tak brutálně zkazila ona otřesně okatá a tak důležitá bíla čára. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Teda technická kvalita, ve který tenhle biják odvysílala TV Prima v roce 2012 byla na úrovni šedesátých let, příšerný. Samotný film je neskutečně naivní, to přece není možný dělat z diváků až takové blbce. Film má působit dramaticky a napínavě, ale je naprosto ničen nesmyslností a až zoufale neuvěřitelnou nevěrohodností. Chápu, že film brnká především romantickou melodii, ale stejně, takhle si válku nepředstavuje ani Hurvínek po dvou láhvích kořalky. Michael, Liam vlastně všichni herci byli fajn ale nad celým filmem se vznášela blbost s lokálním výskytem atmosféry a slabého napětí. Dám Dvě hvězďounky a dělám, že "švýcarský" závěr se mě jen zdál a ve filmu nebyl. ()

moriero 

všechny recenze uživatele

Hele lidi, já jsem asi beznadějný romantik. Já vím, že je to stejně realistické, jako když Zeman přestane chlastat, a že životnost postavy typu Linda Voss by byla v nacistickém Berlíně asi 15 minut...ale trio Douglas & Neeson & Richardson (všimněte se, že jsem vynechal Griffith!) podkresleno Kemanovou úžasnou hudbou je to, na co slyším. Dávám 4* z nostalgie, protože jsem tento snímek poprvé viděl v 10 letech (1992) a nemohl jsem ho dlouho dostat z hlavy. Dneska už ani nevím moc proč, ale příjemné vzpomínky přetrvávají (možná mě v deseti letech někdo poprvé zkouřil). ()

Galerie (73)

Zajímavosti (6)

  • Film bol v roku 1993 nominovaný na 5 zlatých malín (herečka, herec, film, scenár a réžia). Nakoniec si odniesol len 3 - film, réžia a herečka. (JančiBači)
  • Při scéně v obýváku, kdy Linda spolu s otcem čte dopis, hraje "Kinderszenen," Opus 15 od Roberta Schumanna. (HellFire)
  • Michael Douglas si za natáčení řekl o honorář 15 milionů amerických dolarů a procenta ze zisku, ale nakonec se musel spokojit  se 14 miliony. (Zdroj: Michael Douglas) (Locksley)

Reklama

Reklama