Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Legendární pohádka s oblíbenými písničkami Z. Svěráka a J. Uhlíře, které už zlidověly. Dnes již patří do zlatého fondu České televize. Dělání, dělání, všechny smutky zahání, dělání je lék. Zatímco: Statistika nuda je, má však cenné údaje, neklesejme na mysli, ona nám to vyčíslí. A taky: Hlupáku, najdu tě, tváříš se nadutě… Jestli vám tyto slogany a písničky nic neříkají, tak to jste opravdu ještě nikdy neviděli pohádku Princové jsou na draka. Teď už ale pojďme nahlédnout společně do pokoje malého Martina (J. Kaněra). Maminka (J. Bohdalová) synům oznámí, že budou mít nového tátu, a Martinovi se v noci zdá pohádkový sen o království, které je ohroženo zlým drakem. Naštěstí je tu ale právě chytrý Martin, který má pohádky doslova v malíčku. Poradí králi (V. Menšík), jak na draka – chtělo by to Honzu… Honza (J. Čenský) postaví pevnou zeď, zbaví království nebezpečného draka, zamiluje se do princezny (I. Andrlová) a všichni budou šťastni… (Česká televize)

(více)

Recenze (263)

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Hrůzostrašnej shit. Tuhle pohádku jsem nesnášel už v osmi letech. Považte ten příběh. Drak vzkáže po Skamenovi, že chce sežrat princeznu Andrlovou. Král Menšík na radu fracka sežene prince Lábuse. Ten je ale na nic. Mezitím přijde vesničanka Bohdalová a sprdne Menšíka, že její syn Čenský nemá práci. Král Menšík dá Čenskému opravit zeď. Přijde tam princezna Andrlová, chce taky budovat zeď a zamilujou se. Spratek poradí Menšíkovi podruhé - ať zahrozí drakovi setnout hlavy. Vyjde to - Skamene se lekne existence Honzy Čenského. Všichni se naženou ke šťastnému páru. Konec pohádky. Plus hromada písniček s šíleně neladícím Čenským a hrozným zpěvem spratka ve Statistika nuda je a nějaké krátké drama z reálného života na začátku pohádky a po, to jsem zaječel cynickým smíchem na celej obejvák. Tohle snad nemůžou sežrat ani malý děti, takovejhle podfuk, takovej naředěnej příběh! Ty dvě hvězdičky jsou za těch pár nostalgických hitovek a šílený tanec Čenského u "Hlupáku najdu tě!"... jo a rád jsem zase viděl Menšíka a Bohdalovou, ale byla to teda masochistická repríza. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Dělání, dělání všechny smutky zahání...." Pohádka mého dětství (se spoustou chytlavých písniček Jaroslava Uhlíře, co dokola hráli tehdy ve Studiu Kamárad a stejně se mi nikdy neozpívali). Co jsem jako dítě nechápal, byl ten černobílí prolog s nešťastnou Bohdalovou. Dnes, když na to občas s vlastními dětmi koukám, tak mi naopak tohle propojení pohádky s reálným životem přijde jako veskrze originální věc (ač opět moje děti toto nemusí). Jinak tahle pohádka je kouzelná i v tom, jak i v "papundeklových" kulisách se dá udělat skvělá pohádka. To takhle musíte spojit jednoduchý námět ala princ Bajaja (nebo že by Bachacha...? :D), poslat na plac Vladimíra Menšíka, aby rozjel ty svoje "menšíkoviny", k tomu přidat za mlada krásnou princeznu (zde i rebelku hrající na elektrickou kytaru) Ivanu Andrlovou a to celé obalit těmi chytlavými písničkami. Ve výsledku pak ten papundekl už ani nevnímáte.            ()

Reklama

paascha 

všechny recenze uživatele

Skutečně debilní televizní sračka, která pitomě kombinuje staro a moderno. Jediné, čím se vryla do povědomí národa, jsou písničky. Depresivní atmosféra textů: Je tu neútulno, je tu truchlivo atd, krásně ilustruje tehdejší dobu pozdního bolševismu. Podání dvou nesympatických figur Čenského a Andrlové, kteří v té době ještě byli sympatičtí, ale parádně se shodili v další letech, kvalitě neubírá, ale paradoxně přidává. A vrcholem, jakousi třešničkou na dortu, je kauza Bauhaus vs. Svěrák kvůli reklamnímu sloganu Postav třeba zeď:-))) Pro ty neznalé, utfg ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Kto nevidel, neuverí. Postmoderna, kde sa prelína rozprávkový svet s tým reálnym. Princezná hrá na elektrickú gitaru, po "kráľovskom dvore" sa postavy prechádzajú v teniskách a v šiltovkách a do toho sa spievajú popové pesničky. Od tých otravných, cez priemerné až po tie celkom vydarené. Výprava dáva poznať, že nejde o televízny film, ale o čistokrvnú inscenáciu. Tú si užíva najmä nervózny Menšíkov kráľ, poteší aj Lábus ako spiaci princ alebo krásna princezná Ivana Andrlová. Ako čisté WTF to funguje skvele... ()

brzozin 

všechny recenze uživatele

Typická komunistická studiová pohádka spíchnutá pro nedělní Studio kamarád jeho dvorním scénáristou. Umakart a chemlon z toho leze jak sláma z bot a je vidět, že Chalupa uměl možná spát scénáře pro studiové pořady pro děti, ale když se pokusil napsat v podobném duchu pohádku, dopadlo to tragicky. Ani plejáda slavných herců to nezachrání. Příběh je banální, dialogy trapné, nudné a nezáživné, dramatizace některých scén se kvalitou blíží amatérskému ochotnickému spolku, což zase jde na vrub Adamcovu režisérskému "umu", který dnes realizuje točením nechutných telenovel. Zachraňují to v podstatě jen dnes už legendární písničky Svěrák-Uhlíř, které jsou jediným pozitivem tohoto podivného filmařského počinu. A za ně dvě hvězdy. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (12)

  • Zedníci z písničky „Hlupáku najdu tě“ byli ve skutečnosti členové začínajícího tanečního souboru UNO. (Krocka)
  • Kvůli rychlosti, jakou musela být pohádka natočena, nebylo možné natáčení jednotlivých obrazů několikrát opakovat. Z tohoto důvodu jsou v pohádce ponechány chyby, které by se za normálních okolností přetáčely. Jde například o moment při míchaní malty, kdy Ivana Andrlová rozbije vajíčko tak nešikovně, že celé stéká Janu Čenskému po ruce, nebo o situaci při písničce „Kdyby se v komnatách“, kdy jeden z akrobatů kopne jednoho z poddaných do ruky. (Krocka)

Reklama

Reklama