Reklama

Reklama

Kaskadér Colt Seavers (Ryan Gosling) býval hvězdou svého oboru, dokud se při jedné obzvlášť náročné akční scéně cosi nepokazilo. Následkem nekontrolovaného pádu z velké výšky skončil Colt s pošramoceným tělem i egem. Rozhodl se dát filmovému průmyslu definitivní sbohem, a dokonce kvůli tomu dal kopačky krásné a nadějné režisérce Jody (Emily Blunt). Po roce poflakování mu ale otrne, a tak celkem vděčně přijme nabídku ambiciózní producentky na roli dubléra akční hvězdy Toma Rydera (Aaron Taylor-Johnson) v připravovaném ambiciózním sci-fi filmu. Když se ale dozvěděl, že ten film točí jeho bývalá láska Jody, určitě si řekl: „Kdybych to býval věděl, tak bych sem býval nechodil.“ A to není jediný malér. Celé natáčení míří do kytek, protože klíčový herec Tom Ryder se vypařil neznámo kam. A Colta pověří jeho nalezením, protože umí rány rozdávat i přijímat a nikomu nebude chybět, když i on náhodou zmizí. To vše rázem postaví Coltovy životní priority na hlavu. Uvědomí si, že mu svět filmu strašně chyběl, že režisérka Jody je jeho životní láska a že když nenajde hvězdu jejího filmu živou a práceschopnou, možná jí to zničí kariéru. Na jednoho obyčejného kaskadéra je to hodně slušná nálož. Protože jak sám říká: „Nejsem hrdina, jsem jen dublér.“ (Cinemart)

(více)

Videa (24)

Trailer 8

Recenze (489)

mzss1 

všechny recenze uživatele

|78%| Viděno v kině. Ani se mi do toho moc nechtělo, ale nakonec jsem kino navšítivl, chtěl jsem se prostě odreagovat. A naštěstí se tak stalo a dostal jsem víc, než jsem po nudném traileru očekával. Bullet Train od tohoto režiséra mi brutálně nesedl, takže jsem se trochu bál, aby ten humor nebyl tak debilní jako v tom Bullet train. Naštěstí se tak nestalo a bavilo mě to od začátku do konce. Gosling byl skvělý jako vždy, stejně tak mě bavila i Emily Blunt, která dokáže přirozeně zahrát snad každou roli. I když zde byla postavou trochu odtažitější, přesto jsem si ji užil. Stejně tak její vztah vůči Goslingovi byl zde super. Akce je dobře natočená, přehledná, jen ke konci ji bylo trochu moc, tam bych ve finále trochu víc přidal napětí a nějakou větší pointu. Ale i tak to byl za mě super film. I po stránce co se týče humoru to fungovalo velmi dobře. Krom zmíněných bych ještě něco málo poupravil, ale i tak jsem si odnesl solidní zážitek a určitě se k tomu ještě někdy vrátím. ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Tak sem slyšel, že tohle je prej celkem dobře odpadní film, tak sem hned bežel to zkouknout, abych tedy posoudil jak moc je to odpadní. A k mému šokujícímu úžasu, sem zjistil že tohle neni odpadní film. Naopak tohle je krystalicky čistý film, kde ta pěti hvězda musí být dána. A teď si hned řekneme proč, protože to má fanstastickou akci, ještě aby ne, když na ni dělal bývalý kaskadér. A byť oproti jiným akční filmům, zde neni tolik bitek, přestřelek a honiček, tak každá akce, každičká akční scéna, je prostě umění. Ať už na to kouknu čistě z praktického hlediska, jak ta akční scéna byla vytvořena, jak byla natočena, jak byla zahrána nebo z hlediska akčního fandy, ty akční scény sou zde udělány, co nejvíc frajersky. Ale teď to důležitý a podstatný, když sem od Leitche viděl předchozí film Bullet Train, tak sem si tam stěžoval, že o hlavní postavě nic nevíme, nevíme kým je, nevím nic o jeho minulosti, prostě nic. No a Leitche to evidentně četl, protože jinak si to nedovedu představit, protože hlavní hrdina je zde prostě perfektní. Na záčátku ho vidíme samolibého, pak sraženého na zem a následně během filmu vidíme, jeho pokání a vzestup. Jako Ryan Gosling, má za sebou dost filmů, u kterých by se dalo říct že sou perfektní, dokonalý a bezchybný, což je i pravda, ale zde, zde hraje perfektního hlavního hrdinu. Nejlépe je to vidět, když Colt se vloupe k Jody a místo toho aby upřednostnil sebe, tak dává přednost ji a to je přátelé, to co dělá tenhle film platinový. ()

Reklama

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Kaskadér má trochu pomalý a uplkaný začátek, nicméně od Coltova návratu na plac film naskočí na svižnou vlnu akce, kterou pomalu neubrzdí ani závěrečné titulky. Leitchův film v sobě sympaticky mísí akční komedii s romantikou a kriminálkou, přičemž všechny žánrové roviny mezi sebou dobře fungují. Emily Blunt mám rád odjakživa a Ryanu Goslingovi rozhodně více sedí ztrápené strniště než kenovská tvářička. Rovněž se mi líbilo, jak film vzdává poctu kaskadérskému řemeslu a všem "bezejmenným", kteří riskují životy, aby mohly "věhlasné" hvězdy zářit. Na závěr nesmím opomenout zmínit výtečnou parodii na žánr vesmírné opery a okaté pokukování, či spíše pobrukování po "dunivé sáze". ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Ryan Gosling je akční hrdina, kterého moderní maskulinita potřebuje, a tento film je skvostným vyústěním jeho dosavadních rolí a image. Namísto nabubřelých macho borců tu máme chlápka, který dokáže ustát divoké fyzické výzvy, ale současně se umí poprat se svou emocionalitou (i když třeba jen posloucháním plačtivých songů v autě), dokáže být vůči druhým vnímavý, podporující a kolegiální, zatímco sebe bere s nadhledem. A navíc je současně hot i ňufí. Krom toho přináší "Kaskadér" bombastickou poctu kaskadérské práci, která představuje velkolepou kulminaci dosavadní tvorby kaskadérské a choreografické skupiny 87eleven, respektive její produkční divize 87North. Vedle svého trademarkového stylu kontaktní bitkové choreografie se tvůrci naštěstí zaměřili především na logisticky náročnější aspekty kaskadérství v čele s automobily, explozemi a kolizemi či pády všemožného typu, které skvěle prodávají nejen pro kameru, ale také ve vyprávění. To vše v prvé řadě s cílem lobovat za napravení nesmyslného přehlížení kaskadérů Americkou filmovou akademií. (Byť se spíš nabízí si přiznat, že Oscaři nepřehlížejí kaskadéry proto, že by chtěli nějak odvádět pozornost od zákulisí filmové magie, ale čistě proto, že tomuto odvětví většina členů akademie nerozumí a výsledky hlasování by tomu odpovídaly - stejně jako je tomu v případě animační kategorie.) A při tom všem navíc "Kaskadér" funguje jako svěže nadsazená romantická komedie, která více sleduje ženský pohled, než obvyklý mužský. Je sice pravda, že trochu filmu podkopává nohy kostrbatý scénář a příliš okatá účelovost jednotlivých peripetií, které slouží jako záminka k inscenování konkrétní choreografie, ale na druhou stranu to kompenzuje fakt, že tvůrci tady vědí, jak vše natočit s maximální efektivitou a zábavností. Což třeba o duchovním předchůdci "Hooper" (1976) od prvního režírujícího kaskadéra Hala Needhama bohužel vůbec neplatí. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Člověk jde se dvěma puberťáky na film o kaskadérech a namísto toho vidí (nepřiznanou) romanci, která se neuměle schovává za akční scénky a speciální triky. První hodina byla zoufalá (málem jsem se zvedl k odchodu) a druhá jen o něco lepší. Legrační byla jen scéna s jednorožci, což je teda zatraceně málo. Gosling a Bluntová spolu celkem fungovali, jen kdyby jim nějaký scénárista (který si měl evidentně radši protáhnout stávku) nevkládal do úst moudra typu "utekl jsem sám před sebou" nebo "ty jsi výjimečná" atd. atd., prostě nůši tisíckrát otřepaných klišoidních větiček, sloužících maximálně k prodloužení stopáže. A vyvrcholení bylo tak průzračně předvídatelné, až by člověk zaplakal nad více než šesti stovkami korun, které mohly skončit jako mnohem lepší investice třeba někde u barového pultu... Do kina chodím od dob, co vynalezli Netflix poměrně málo a tenhle film mě dokonale odradil od další návštěvy. Btw. 78%?? To musí být nějaký opožděný aprílový žert, že? ()

Galerie (38)

Zajímavosti (24)

  • Mezi závěrečnými titulky se promítají scény z natáčení. Zároveň se tam promítá také scéna s trailerem na film „Metalstorm“. (griph)

Související novinky

Ani Furiosa nezabrala, lidé do kin nechodí

Ani Furiosa nezabrala, lidé do kin nechodí

29.05.2024

Pohled na celosvětové tržby kinařů je tento rok týden od týdne smutnější. O potenciální blížící se krizi kin i velkých filmových studií se mluví už poměrně dlouho a důvody jsou nasnadě. Vzestup… (více)

Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování

Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování

06.05.2024

Kinaři teď nemají zrovna nejlepší časy. Blíží se totiž letní sezóna, která tradičně bývá nařachaná těmi největšími blockbustery a do pokladniček kin často nasype cenné zlatky. Jenže se zdá, že ta… (více)

28 let poté nabírá obsazení

28 let poté nabírá obsazení

25.04.2024

Britský režisér Danny Boyle (Sunshine, Trainspotting) to s návratem ke svému dvaadvacet let starému hororovému survivalu 28 dní poté a jeho pokračování 28 týdnů poté opravdu myslí vážně. A co víc –… (více)

Reklama

Reklama