Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHudba:
Ivan AcherHrají:
Jan Kolařík, Zuzana Zlatohlávková, Ondřej Kokorský, Simona Lewandowska, Tereza Volánková, Ivana Hloužková, Slávek Bílský, Vojtěch Hrabák, Roman Slovák (více)Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(1)
Dobré ráno, Brno! je osmidílný televizní seriál Jana Prušinovského, který si tentokrát vybral prostředí živě vysílaného ranního pořadu, o němž vypráví s obrovskou nadsázkou. Pořad Dobré ráno to nemá jednoduché. Je to ranní show, jejímž posláním je připravit diváky do nastávajícího dne pomocí dobré nálady. Každý ho zná, ale málokdo na něj soustředěně kouká. Pro několik šťastlivců bývá tento pořad odrazový můstek k další kariéře a pro většinu hrob... Když na Špilberku zhasne noční osvětlení, rozsvítí se v režijní místnosti studia České televize na druhé straně města červené světýlko a společně s ním se rozzáří i oči ostříleného televizního režiséra Mirka Kurše. Se svou televizní rodinou, vlastní už dávno nemá, každý sudý týden bojuje o přízeň vstávajících diváků, kteří spouštějí své televizní přijímače, aby zahnali ranní chmury. Že rána nejsou vždycky dobrá, to ví Mirek, milovník piva a žen, moc dobře. Přes nepřízeň techniky, lidského faktoru, přírodních i hromadných katastrof chce ale všem těm, kteří to potřebují, společně s moderátorkou Radkou a jejím kolegou Cyrilem pravidelně naživo popřát – Dobré ráno, Brno! (Česká televize)
(více)Recenze (181)
Slabší Prušinovský, jehož další satirická komedie, tentokrát z televizního prostředí, působí ve srovnání se skvosty jako MOST! či Okresní přebor jako chudší příbuzný. Dost slabý rozjezd, který sice vizuálně a esteticky má svoje kouzlo, ovšem paběrkuje ve zbytku důležitých věcí jako je humor, rádoby trefné momentky a tentokrát i výběr herců. Místo vybudovaného a situačního humoru sází Dobré ráno spíše na sprostotu, afektovanost a bizarnost, což příliš dobře nefunguje v prostředí, které je seriózní a reálné. Ona chytrá satira zde spíš jen klouže po povrchu. Nízká sledovanost jakožto hlavní motivace nastolená v první epizodě rychle ustoupí do pozadí, a i díky tomu nesourodá ústřední partička, kterou by v ideálním případě měl tento element spojovat, nedosahuje úrovně osazenstva mostecké Severky či obyvatel fotbalových Houslic. Většina osobnostního rozvoje postav je odbytá, stejně jako podivně působící cliffhanger na samém konci. Je to spíše průměr než vyloženě špatné, a ve srovnání s režisérovými dřívějšími projekty bych dal slabší tři hvězdy. Jelikož ale nejsem brňák, a neocením ani četná camea, tak volím silné 2. ()
Škoda, že generálního si nestřihl sám Dvořák. ---- Ten seriál zraje jako víno. Při druhém vysílání umírám smíchy. ---- Jinak nepamatuji se, který jiný seriál by byl svým obsazením tak český. Prušinovský narozdíl od srabů sází na neotřelé tváře z různých koutů naší země a funguje to. Jen se podívejte, kdo tam hraje a odkud pochází, ať rodem nebo studiem herecké škole. Už jen toto mne neskutečně baví. ()
Bohužel se Česká televize opět předvedla a za peníze koncesionářských poplatníků ukázala, na co reálně asi tak má. Jan Prušinovský od dob Okresního přeboru předvádí jednu hrůzu za druhou. A po takové ubohosti jakou byl Trpaslík a šílenosti typu Most! představil další. Dobré ráno Brno si dalo za cíl v první řadě urazit všechny složky českého obyvatelstva. A čím jich urazí víc, tím lépe. Následně pozuráželi i své vlastní diváky. Vrcholem Prušinovského rádoby humoru je vulgarita. A opět platí, že čím víc ji použije tím lépe. Nejsprostší vulgární slova, urážky nejhrubšího zrna, nejperverznější narážky či scény. Většina žen v jeho podání jsou afektované husy, které jsou ochotny roztáhnout nohy kdykoli je potřeba. Mužští jsou dvojích povah. Buď tvrďáci, co si neberou servítky, nebo naopak měkké bábovky, které se hroutí při každém problému. Zbytek jsou alkoholici. Ostatně chlastat v práci je nejspíš běžná deviza pracovníků Čt, tvrdí alespoň Honza P. Skoro se děsím toho, s čím tento člověk může přijít dál, protože vulgárnější, ostřejší nebo perverzenější už být nemůže, to by se musel stát nacistou nebo točit porno. A to asi, doufejme, nechystá. Ačkoli...jak se ukazuje, Česká televize už zábrany ztratila a střízlivý odhad toho, co může být vysíláno v televizi a co je už za hranicemi lidé v ní nemají. Takže...co přijde příště? Reálně asi nic, co bychom nečekali. Urážet se bude dál, jen se to bude dělat zase zaobleno v jiném tématu a prostředí. ()
Navzdory průměrné první polovině, která je občas vyloženě mizerná a trochu kazí celkové hodnocení, jsem nakonec náramně spokojen. Dobré ráno, Brno! je další komediální hit, která si kultovní status rozhodně zaslouží. Po slabším rozjezdu výborná podívaná. Mnohem více zde. 85 %. ()
Pomalý rozjezd, u kterého by mě nepřekvapilo, že někdo seriál vzdá (i zde je aktuálně vidět, že epizody první řady 1-3 jsou modré, zbytek červený), ale kvalitní koncovka. Nebo možná jen zpětně zjišťuji, že můj oblíbený styl humoru je aktuálně - crazy, unhinged, mental (evidentně nejspíš comfort zone Jana Prušinovského). Jak jinak taky popsat bláznivý děj a chování postav, který si nezadá se zahraničními sitcomy? To dokládá i závěr první řady, který ctí kontinuitu a následky ne nepodobně jako tomu bylo např. u Seinfelda. Rád bych v textu vzdal hold dvěma postavám (resp. herečkám) - prvně je to Zuzana Zlatohlávková, která mi byla sympatická a povědomá, ale nemohl jsem ji zařadit (vzpomněl jsem si přitom na Zuzanu Onufrákovou, které jsem fandil v dnes již pomalu archivní Redakci) - a v tom jsem při návštěvě její Wiki stránky zjistil, že se jedná o tu samou osobu. Jsem rád, že jsem na ni opět narazil. Druhak je to Tereza Volánková, kterou jsem sice z dřívějška neznal, ale bavila mě stejně dobře, nejvíce asi její kuřátka, kulíšci, myšičky, (beránci!) atd. Tím samozřejmě nechci podtrhávat zbytek ansámblu, ostatně bylo vynikající, že do děje byl zahrnut celý štáb včetně například osvětlovačů nebo zvukařů. Ono celkově byl seriál pozdvihnut na vyšší úroveň, jelikož se jedná o pořad založený na sice fiktivním pořadu, ale podle mustru reálného pořadu a na reálné televizní stanici. Sice jsem určitě nepobral úplně všechny parodované reálie, ale obě dvě řady (u kterých to nejspíš i díky celkem uzavřenému konci zůstane) mě bavily dobře. ()
Galerie (316)
Zajímavosti (30)
- Ve scéně, kdy Marek Eben označí Noru Fridrichovou jako „černého koně“ soutěže „Hvězdy tančí“, objeví se na obrazovce jméno tanečníka Martina Prágera. Avšak vedle Nory stojí Jan Kohout, který s ní tvořil soutěžní pár v pořadu Stardance anebo když hvězdy tančí (od r. 2006). Martin Prágr je uveden i v závěrečných titulcích. (makimarketa)
- V několika dílech se na tramvaji objeví číslo linky 20. Pravděpodobně se muselo jednat o linku speciálně vypravenou pro štáb, jelikož v době natáčení v Brně jezdilo pouze 12 pravidelných linek. Tramvajová linka č. 20 však v Brně kdysi jezdila, a to od roku 1978 do roku 1995. (Ivousx.y)
- Kostel, kam jede Mirek (Jan Kolařík) natáčet příspěvek do Křesťanského magazínu, stojí v Doubravníku na Tišnovsku. Interiéry kostela se natáčely v bazilice Nanebevzetí Panny Marie na Mendlově náměstí v Brně. (skudiblik)
Reklama