Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bezvládné tělo muže, kterého těžce poranili při přestřelce, spadlo z paluby lodi do moře. Vlny jej zázrakem vyplaví na břeh a muž, který ho našel na prahu svého domu, jej zachrání. Při operaci najde v jeho těle nejenom kulky, ale i mikrofilm s číslem konta ve švýcarské bance. Neznámý si však vůbec nic nepamatuje. Zranění ho připravila o všechny vzpomínky. Pouze kratičké záblesky paměti mu dávají minimální naději. Jediným klíčem k jeho minulosti se stává číslo bankovního konta. Kdo jej však v bance napíše, stane se štvancem, který musí zemřít. (Warner Home Video CZ)

(více)

Recenze (47)

monolog 

všechny recenze uživatele

Tenhle Bourne se mi líbil opravdu hodně a oproti jeho pozdějšímu zpracování téže předlohy je mnohem víc civilní a hlubší. Nejde tu jen o nějakou připitomělou akci bez něčeho víc, ale spíš o prokreslení charakterů a bezvýchodnosti situace hlavního hrdiny. Všecko tu navazuje a nic nevypadá jako prvoplánově řešený. Bourne není navíc člověk, který by tu zabíjel jen tak, bez nějaké viditelné námahy. Je to člověk jako my všichni, který neví co se děje a přestože má určité nějaké vědomosti a schopnosti odlišné od obvyklých, nemusí to ještě znamenat, že nějakým tajným agentem skutečně býval (o tom, jestli byl Bourne už není vůbec řeči). A taky až do posledních okamžiků filmu to vůbec není jasné. Tohle je prostě mnohem lepší špiónský drama, obsahující akci spíše okrajově, přestože ne zanedbatelně. Líbilo se mi mnohem víc, než ten novej a Richarda Chamberlaina mám rád, a vybrat ho sem byla skvělá volba. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Kdy to naposled vysílali, nevím. Už je to dost dávno. Film byl rozdělený na dva díly. Příběh muže, který ztratil paměť a jeho minulost a její odkrývání je velice zajímavé. Natočeno podle jednoho z nejznámějších románů otce politického thrilleru Roberta Ludluma. Richard Chamberlain byl ve své roli jak jinak než skvělý. Snímek není příliš akční, ale závěrečná přestřelka to všechno vynahradí. Příjemná podívaná. ()

Reklama

GavlaDan 

všechny recenze uživatele

Tohle by mělo být zařazeno spíš mezi TV filmy než seriály, ale nevadí. Jakožto nečtenář knihy nemůžu porovnat, jak moc se to drží předlohy. Nicméně mě velmi překvapilo, jak moc odlišný příběh to má oproti Damonovskému Bourneovi. Přitom oba dva filmy adaptují stejnou knihu. Každopádně porovnávat tuhle nízkorozpočtovou televizní blbůstku s Hollywoodským blockbusterem je kravina. To ovšem nic nemění na faktu, že tahle adaptace není moc dobrá. Je to pomalé, vizuálně nezajímavě, špatně napsané, hloupé a především dlouhé. Tahle šílenost má doslova 3 hodiny, přitom by se to dalo smrsknout na polovinu. Dovedu si předsvit, že hodinu a půl dlouhý, televizní Bourne by mohl být dost fajn. Jenomže 3 hodiny jsou trochu přepal. 4/10 ()

Deverant 

všechny recenze uživatele

Mnohem lepší Bourne než nová verze. Chamberlain se děsí toho co je, kdekdo ho chce zabít a i on se v tom vyzná. Opravdu zoufale se snaží zjistit svou identitu, zároveň se ale s každým dalším dílkem skládačky více a více obává toho co zjistí. Rozuzlení je pak daleko zajímavější a jaksi "špiónštější" než v nové verzi, jejíž vyústění mi neústupně evokovalo Univerzálního vojáka. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Jako nenasytný divák [především starosvětského prvního dílu] Damonovy verze jsem si od televizní mini-série s ptákem v trní Richardem Chamberlainem leccos sliboval. Dostalo se mi očekávaného - jaksi měkčí, méně hi-tech verze s citem pro sedmdesátkovou [rok výroby 1988!] atmošku ulic evropských velkoměst zamořených agenty v balóňácích, mnišských sutanách, ukrývajících se v malebných horských městech, klášterech a utrácejících milióny popíjením kvalitních nápojů všude možně, hlavně tedy v místech z výhledem na Eiffelovku. Zápletka, údajně bližší Ludlumově předloze, je sice členitější a uvěřitelnější než přímočará kino-verze s robotem v hlavní roli, ale postrádá hodně z jejího podvratného, paranoidního podtextu, naznačujícího cynismus politických hrátek, lidského inženýrství a prohnilost až nejvyšších pater toho baráku v Langley. Z titulu roku výroby a angažmá profláklých vetchých herců nevynikne nejzajímavější vklad nového zpracování, téma dokonalé disciplíny těla, dalece přesahující vědomé akce. Místo vražedného baletu servíruje Young trochu komické rvačky postarších divadelníků a když hodíte Chamberlaina ze stráně, jakoby se kutálel po trávníku pytel navoňavkovaných hoven. Realističnost jako osvěžující vedlejší produkt televizní produkce. Až na útěšné rozuzlení přinejmenším stejně dobré jako testosteronová mašina z dílny Liman / Greengrass / Gilroy. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama