Reklama

Reklama

Hoši z Brazílie

  • Česko Kluci z Brazílie (více)
Trailer

Obsahy(1)

Mladý židovský lovec Barry Kohler kontaktuje svůj velký vzor, Ezru Liebermana. Lieberman je po celém světě známý jako neústupný lovec nacistů. Kohlerovi se podařilo zjistit, že se skupina nacistů vedená dr. Mengelem má sejít na tajném shromáždění v Paraguayi, a informuje o tom Liebermana. Lieberman Kohlera odbude s tím, že ví, že Mengele se v Paraguayi skrývá. Zároveň Kohlera varuje před dalšími kroky, které jsou pro něho nebezpečné. Kohler však varování nebere vážně a pokusí se setkání nacistů nahrát. To se mu sice povede, bohužel je ale při tom odhalen. Mengele Kohlera nechá svými poskoky zabít. Kohlerovu vraždu Lieberman dokonce slyší v telefonu, protože k ní dojde právě ve chvíli, kdy Kohler svoji nahrávku přes telefon Liebermanovi pouští. Lieberman z nahrávky pochopí, že Mengele plánuje zavraždění 94 pětašedesátiletých bývalých státních úředníků během dvou let. Liebermanovi není jasné, proč nacisté plánují takovouto hromadnou vraždu, a začne sbírat informace o podivných úmrtích. Pozůstalé pro mrtvých dokonce sám navštěvuje. Při těchto návštěvách si všimne zvláštního vzhledu synů zavražděných. Vždy se jedná o tmavovlasé chlapce s modrýma očima, kteří jsou svým vzhledem doslova identičtí. Chlapci se chovají panovačně a povýšeně. Lieberman také zjistí, že všichni chlapci byli adoptováni. Adopci zprostředkovala bývalá dozorkyně nacistického koncentračního tábora, Frieda Maloneyová. Lieberman ji navštíví ve vězení, kde se Maloneyová nachází po svém odhalení právě Liebermanem. Maloneyová neochotně přizná, že miminka určená k adopci připlouvala z Brazílie. V té době se k Liebermanově činnosti připojuje mladík David Bennett, člen Organizace mladých Židů. Také on pátrá po okolnostech tajemné smrti Barryho Kohlera. Lieberman navštíví ve vídeňském biologickém ústavu odborníka na klonování a dochází k hrůznému zjištění, že se Mengele snaží naklonovat nového Hitlera. Co však Lieberman neví, je to, že velení nacistické tajné organizace Mengelův projekt ukončilo, a to právě z obav před pátráním Liebermana a jeho možnými kontakty na tajné služby světa. Nicméně Mengele rozhodnutí svých šéfů nemíní respektovat a je odhodlaný v projektu pokračovat dál sám... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (198)

Maq 

všechny recenze uživatele

S odstupem dobrých třiceti let už nedokáži odhadnout, nakolik tohle dílo přispělo k vlně zájmu o nácky dožívající kdesi v Jižní Americe, anebo se na ní pouze vezlo. Ale vzpomínám si velmi dobře, že v sedmdesátých letech legendy o zástupech Bormannů kujících temné pikle docela letěly a náramně se hodily do krámu bolševické propagandě jako revanšistický strašák. Charakteristicky, byli to právě Rusáci, kteří měli dávno pod palcem důkazy, že Hitler, Bormann a další z Berlína v květnu 1945 nevyvázli živí. Jenže to tutlali. --- Snad odpoustíte starci nostalgickou vzpomínku, že ta blbá doba byla v kontrastu k té dnešní poučenější alespoň v tom ohledu, že tenkrát všichni myslící lidé u nás věděli, že když Rusové něco (ne)říkají, určitě lžou. --- Nu, za Železnou oponou se už tenkrát dělaly zpravodajství i kultura především proto, aby se na nich vydělalo, a mýty o hrozivých záhadách vždycky zabírají. Uživili se na nich i naprosto průměrní, béčkoví tvůrci, což tento film hezky dokumentuje. --- ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Příliš dlouhá stopáž, kdy minimálně druhá část měla být rozhodně kratší. Vynikající herecký výkon Gregoryho Pecka, který je ale víc hitlerovský než mengelovský, Laurence Olivier hraje sice také nad průměr, ale přece jenom už je cítit sem tam přehrávání, občas to přežene. Pobavil mne přízvuk u té které postavy, podle toho, zda mluví anglicky se švýcarským přízvukem, rakouským či švédským... Scénář je velice dobře vystavěn, i když mnohé zvraty se dají očekávat, potěšil mne Steve Guttenberg v úvodu. Ještě je zde dobré poselství ze závěrečné Mengeleho řeči, tedy že tento svět je nacismem tak fascinován, že duch Hitlera vlastně stále žije - a to je jeho vítězství i po tolika letech. Miliony šílených fanoušků propagují neonacismus i ve 21. století, a film je určitým výstražným mementem, abychom tuto skutečnost nepodceňovali. Ale zpět k filmu - kromě délky a jisté předvídatelnosti mi chybí i větší zaujatost kamery a výpravy. Mnohé scény jsou nasnímány chladně, bez potřeby dát divákovi něco navíc, třeba pocit, že je při tom. Kdejaký video reklamní průvodce to dokáže lépe. Stejně tak se povedlo vykřesat jistou zajímavost cizích prostředí a exteriérů maximálně při průjezdu tramvaje v Rakousku, u skladišť s pivem u trati, částečně na švédském mostě, ale třeba původní Bourne s Richardem Chamberlainem dokázal potenciál cizích měst využít daleko lépe a filmově ústrojněji. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Prověřený režisér, předloha slavného spisovatele, velká herecká jména, hudba od Pana Skladatele. To zní výborně, že? Jenže od doby vzniku filmu uplynula spousta let, a ve své době nepochybně šokující téma možností klonování lidí už není po Dolly a výzkumech kmenových buněk atd. dostatečně nosné pro pořádný thriller. Nemluvě o tom, že ve filmu opakované "dneska už náckové nikoho nezajímají" je po dalších víc jak třiceti letech ještě pravdivější než tenkrát. Možná až příliš... Nicméně k věci - je to hlavně zásluha herců a režiséra, že přednáška vedená Bruno Ganzem je spolu s němou flashbackovou sekvencí z opuštěné laboratoře nejlepší z celého filmu, a ve své působivosti se blíží třeba takové klasice jako je Dotek Medúzy. Z dnešního pohledu působí řada ostatních scén chabě, přehnaně pateticky nebo přímo směšně - viz třeba Peckovo opakované propagandistické hřímání (BTW podstatně víc než Mengeleho připomíná přímo Hitlera), útok dobrmanů nebo třeba ruční práce na fašounském plese. Sedmdesátiletý Laurence Olivier působí velice sešle (aby také ne, po všech těch zdravotních problémech, kterými si ke stáru prošel), a pro jeho roli je to jen dobře - bohužel o to méně uvěřitelné je fyzicky náročné rozuzlení v Pennsylvánii. Celkově mám dojem, že na papíře to celé muselo působit lépe, a třeba u takové scény na přehradě jsem úplně slyšel šustit stránky. Poslední záběr jsem "viděl" předem, protože Jeremy Black jednak od první scénky působil jako (výtečně) odpudivý rádobynadřazený hajzlík, a druhak přesně takovéhle završení přece má "každý správný" thriller ze sedmdesátek. Takže OK, nebylo to špatné, ale nemám důvod se dívat znovu. Nicméně děkuji, že jsem si mohl opravit svůj historický omyl o barvě očí vůdce "tisíceleté" při maximálně extenzivním výkladu dvanáct let trvající říše;) Takže ode mě 70%. A na závěr, drazí soukmenovci, kvízová otázka - "Doplňte logickou řadu: Ein Volk, ein Reich, ...". V případě jiné odpovědi než "einmal" běžte na pívo a na Spartu a neotravujte na internetu, OK? A ano, můžete si postěžovat strejdovi Adenoidovi Vandasovi, že si z vás negromilci dělají srandu;) White flower vespolek, odchod. ()

shyster 

všechny recenze uživatele

Předlohu jsem nečetl, ale ten zlomový okamžik, kdy Laurence Olivier jako židovský lovec nacistů Liebermann zjistí, jaký ďábelský plán provádí doktor Mengele, by ve mě vyvolal pocit úžasu. Spojení klonování a do dnešní doby trvající fascinace z nacismu je záruku na bestseller (podobný úspěch se dal čekat i od Šifry Leonarda da Vinci). Jenže, to co určité funguje v knížce, zde ne. Zlomový okamžik ve mě nevyvolal ten správný úžas. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Jestli mi něco fakt vadí, tak britští a američtí herci pokoušející se o německý přízvuk. Máloco je trapnější a hloupější. Hrozný zlozvyk. Celý film je také poněkud zbytečně doslovný a lehce předvídatelný, ačkoliv ta myšlenka vůbec není špatná a neoriginální. Naopak! Jenže mám dojem, že režisér ani scenárista se zrovna nepřetrhli, aby z tohoto zajímavého námětu vydolovali něco hlubšího. Zůstali stát na půl cesty. No spíš se ani nerozjeli. ___ Laurence Olivier mi vyloženě vadil. Přitom ve Slídilovi (1972) byl perfektní. Z části to bude tím jeho hraným přízvukem, to zkrátka nedokážu překousnout. Velká škoda. A jak se všichni rozplývají nad tím, jak Gregory Peck bravurně ztvárnil zrůdného Mengeleho? Vůbec. Strach z něj nešel, jeho postava (stejně jako i všechny ostatní) byla bohužel naprosto nerozvinutá, bez hloubky. A v postavě Jamese Masona jsem neviděl odporného nacistu, ale Jamese Masona... Ten námět je bezpochyby nadmíru zajímavý, ale tady hodnotíme film, ne to, jak je myšlenka klonování děsivá! A film je bohužel dokonale průměrný. Jediným skutečně zvládnutým momentem je jedna nedůležitá scéna, která se odehrává kdesi ve Skandinávii na obří přehradě. A to o něčem vypovídá. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (21)

  • Producent Lew Grade a režisér Franklin J. Schaffner vedli časté argumenty nad množstvím krve použité ve filmu. Grade totiž usiloval o získání ratingu PG, což by usnadnilo prodej televizních práv. Film nakonec získal rating R. (HellFire)
  • Je to druhý film režiséra Franklina J. Schaffnera inšpirovaný 2. svetovou vojnou. (vander19)
  • Právě tento film sledoval Nicky Santoro (Joe Pesci) ve filmu Casino (1995) ve chvíli, kdy mu do domu vtrhla FBI. (mr.filo)

Související novinky

Vzkříšení Třetí říše

Vzkříšení Třetí říše

10.08.2006

Další z nesmrtelných klasik thrillerového žánru se definitivně dočká nové a zmodernizované verze. Jedná se o snímek Hoši z Brazílie, jehož znepokojivý námět týkající se snahy o vzkříšení nacistické… (více)

Reklama

Reklama